Akademija za likovno umetnost in oblikovanje

Prejete grafične rešitve na natečaju »Oblikuj pločevinko illy«

02

Sem študent industrijskega oblikovanja na ALUO, predstavljam vam ilustracijo, ki ponazarja človeške odnose ob pitju kave – tokrat v vlogi skodelic. Glavno sporočilo ilustracije je, da kava povezuje in krepi odnose med kavopivci.

03

Sem študent industrijskega oblikovanja na ALUO, predstavljam vam ilustracijo ljudi, ki se na deževen dan odpravljajo na skodelico kave – predstavljeno nekoliko drugače. Ustvarjal sem z mislijo na glavno sporočilo: kava zbližuje.

04

Sem študent industrijskega oblikovanja na ALUO, predstavljam vam ilustracijo, ki poudarja izvrsten vonj kave. Poigral sem se z logom Illy in ga prikazal v kavni obliki – s tem sem izpostavil podjetje, ki mi je dalo povod za nastanek ilustracije.

07

Sivo ozadje naj bi bilo transparentno.

08

14

Moj namen je bil, narediti illy pločevinko zanimivo in drugačno, hkrati pa opazno in prepoznavno za potencialne stranke.

15

Moj namen je bil, narediti illy pločevinko zanimivo in drugačno, hkrati pa opazno in prepoznavno za potencialne stranke.

16

Sediš v svojem najljubšem lokalu, grejejo te topli dopoldanski žarki, v bližnjih krošnjah dreves se igra rahel vetrič,po Mesarskem mostu drvijo razigrani otroci in se podijo za golobi. Da je trenutek še bolj popoln in barvit,iz visokega, prozornega kozarca srkneš mehko vrhnjo peno ravnokar pripravljenega Latte Maciata! Nebeška sreča! In točno to je zame trenutek spokojnosti in miru v težkem vrvežu vsakdan. In točno ta trenutek sem želela prenest v Illy projekt! Barvitost, razigranost,eksplozija okusov in čutov, ter hkrati spokojen trenutek v težkem dnevu- to je Illy!

39

Pitje Illy kave je kot pokanje folije z mehurčki – oboje je zasvojljivo.

40

49

Kava je poživilo, ki daje energijo in življenje. To značilnost čarobnega napitka sem želela ponazoriti s cvetlicami, ki so vzklile iz kavnih skodelic. Osrednja skodelica rdeče barve, je povzeta po ikonični skodelici Illy. Za osnovo dela sem izbrala tradicionalni motiv značilen za slovensko ljudsko umetnost – nagelj, ki se tudi značilno razveja in razcveti. Delo je bilo najprej naslikano v tehniki gvaš, kasneje pa obdelano na računalniku.

60

Sivo ozadje (48% K) je namenjeno za predstavitev (pri tisku naj bo transparentno).

62

Sivo ozadje (48% K) je namenjeno za predstavitev (pri tisku naj bo transparentno).

69

Winning: Gre za ciklično rešitev. Tekač podaja štafeto sotekmovalcu pred sabo, ki je v resnici on sam.

70

Caffeinator: Ta oblikovalska rešitev spremeni tvojo kavno pločevinko v lastnega kofeinskega robotka. Opomba: Vse svetlo sive površine grafike so mišljene kot prosojne, tako, da se skozi vidi material pločevinke.

71

Put Yourself Together: Vsako jutro se brez kave le stežka sestavimo. Opomba: Belo ozadje je mišljeno kot transparentno z izjemo oči.

76

Ime dela: Nevsakdanje arome kave
Vektorska grafika, ki predstavlja 3 nevsakdanja dejstva, vsakdanjega pitja, kave. Prvo dejstvo je to, da so afriški ovčarji ugotovili lastnost kave, ko so videli, da njihove ovce “plešejo” ob konzumaciji tega ploda. Drugo dejstvo je kar nevsakdanji način predelave kave na Sumatri, zelo cenjena kava Kopi Luwak in človeka v tradicionalni sumatranski noši. Tretje dejstvo je pa legalizacija hudičeve pijače, kave. Prikazovano je v obliki papeža Klementa VII in hudiča, ki skupaj pijeta kavo. Liki so postavljeni na stilizirana ozadja Etiopije, Sumatre in Vatikana. Vsak lik pije espresso iz Illy šalice, iz katere se širi aroma kave v okolje. Barvna paleta je omejena na rjave, kavne tone, ki ustvarjajo topel, homogeni občutek.

101

Dotična rešitev je izdelana na roke, v tehniki linoreza in gvaša ter je ilustrativne narave. Morebitna odstopanja in nepričakovane spremembe pri tovrstnem delu so bile dobrodošle in želijo prispevati k edinstvenosti rešitve. Ilustracija ima v prvem planu dekorativno vlogo, dogajanju v njej pa lahko opazujemo z mislijo na deli dveh slovenskih velikanov in sicer črtico Skodelica kave Ivana Cankarja in sliko Kofetarica Ivane Kobilce.
Dodatna skica (PDF)

102

Dotična rešitev je narejena digitalno in je grafične narave. Reducirana oblika kavne skodelice se pojavlja kontinuirano in z vzorcem, ki ga tako tvori, pokriva celotno površino pločevinke.
Dodatna skica (PDF)

104

Dotična rešitev je narejena digitalno in je grafične, plakativne narave.
Dodatna skica (PDF)

113

Sivo ozadje (48% K) je namenjeno za predstavitev (pri tisku naj bo transparentno).

114

S svojim dizajnom oz. vektorsko ilustracijo sem upodobila kar imam najraje pri kavi – prijeten vonj in vir energije za težka jutra.

115

V svojem dizajnu sem značilno illy rdečo barvo pretvorila v rdečo nit in iz tega ustvarila vektorsko ilustracijo.

117

Prva izmed treh rešitev je fotografija roba skodelice kave. Neko jutro sem v njej zagledala podobo, srečanje dveh nenavadnih, izvenzemeljskih bitij na nekem planetu. Včasih so iz kave vedeževali, ta podoba kar kliče po interpretaciji.

118

Druga zasnova za pločevinko, ki vam jo pošiljam, je fotografija vrezanih črk v večni kamen, ki nikoli ne bodo izginile, enako kakor ne bo izginila naša ljubezen do kave in obred vezan nanjo.

119

Tretja pločevinka so oblaki – lahkotni in mehki, sladki kot pena na vrhu dobre skodelice.

124

Rešitev z ilustrativno stilizacijo odpiranja kafetiere, povezuje vizualni izgled zunanjosti z notranjosto. Ploskoviti gesti prstov pa se ujemata z njihovo postavitvijo ob odpiranju pločevinke.

134

Z glavo v oblakih… Tako kot ob prvem požirku jutranje kave.

135

Vročinski val.
Rešitev je naslikana na papir z akrilnimi barvami.

137

Skodelica jutranje kave je ritual, brez katerega si mnogi ljudje ne predstavljajo začetka dneva. Gre torej za ponavljajoče se dejanje, vzorec, ki se ponavlja z dneva v dan. Prav to je bila rdeča nit moje grafične rešitve. Oblikovala sem jo v stilu, ki mi je najbolj blizu – z rotringi na papir. Vsi vzorci so narisani in senčeni ročno in se tako vračajo k tradiciji, unikatnosti, svežini, posebnosti in razigranosti. Prav tako kot kava.

139

Jutranja budilka in vonj po kavi sta ustaljena vzorca mnogih izmed nas. Jutro tako predstavlja ples spanca in budnosti, občutkov zasanjanosti in osredotočenosti. Prav te občutke sem želela prikazati v svoji grafični rešitvi. Ilustracija prikazuje svet sanj, svet domišljije, svet zasanjanosti, v katerega se počasi vije vonj po jutranji kavi. Ta nas prebuja v nov dan in nam prinaša energijo za vse prihajajoče naloge. Ilustracija je narisana z rotring pisali, dodan je še zlati prah, ki dodaja ilustraciji večjo pravljičnost, hkrati pa spominja na topel in dišeč vonj kave.

140

Sem študentka ALUO oddelka za restavriranje in konserviranje likovnih del. Kot izziv sem si zastavila, da ustvarim vsaj en ali dva dizajna za pločevinko illy in se tako preizkusim tudi na drugih področjih. Za motiv sem izbrala nekaj preprostega in vsakdanjega, ter poizkusila iz tega ustvariti nekaj, kar bi se prilegalo obliki pločevinke.

142

Sem študentka ALUO oddelka za restavriranje in konserviranje likovnih del. Kot izziv sem si zastavila, da ustvarim vsaj en ali dva dizajna za pločevinko illy in se tako preizkusim tudi na drugih področjih. Za motiv sem izbrala nekaj preprostega in vsakdanjega, ter poizkusila iz tega ustvariti nekaj, kar bi se prilegalo obliki pločevinke.

143

Sem študentka ALUO oddelka za restavriranje in konserviranje likovnih del. Kot izziv sem si zastavila, da ustvarim vsaj en ali dva dizajna za pločevinko illy in se tako preizkusim tudi na drugih področjih. Za motiv sem izbrala nekaj preprostega in vsakdanjega, ter poizkusila iz tega ustvariti nekaj, kar bi se prilegalo obliki pločevinke.

144

Grafika je sestavljena iz enostavnih grafičnih elementov, ki so nepravilnih oblik. Nastala je z rezanjem likov, ki sem jih odtisnila na papir in v zadnji fazi prenesla v digitalno okolje. Povezuje pločevinko, ki je narejena industrijsko, z elementi, ki so polni nepravilnosti, narejeni z rokami. Elementi naj bi bili natisnjeni na pločevinko brez ozadja.
Prikaz na pločevinki (PDF)

147

V svojem delu se ukvarjam s tematiko osebnih in družbenih strahov. Sprašujem se o umetnosti na sebi in niham na meji med abstraktnim ter figuralnim. Prepletam občutke intimnega s prvinami lokalnega prostora skozi duh globaliziranega časa. Uporabljam predvsem akrilne barve in lepilni trak, slike gradim lazurno, kolažno in dekolažno.

148

149

160

Pitje kave je mistično in čutno doživetje in prav takšen je tudi moj predlog za ilustracijo na illy pločevinki. Ilustracija prikazuje sodobno žensko v trenutku, ko napravi požirek kave in jo preplavita njena aroma in okus. Okoli nje so stilizirani cvetovi Coffee Arabice, celotna ilustracija pa je narejena tako, da so vse linije transparentne, tako da bo na pločevinki skozi motiv prosevala srebrna barva in še poudarila mističnost trenutka.

168

Grafika je sestavljena iz enostavnih grafičnih elementov, ki so nepravilnih oblik. Nastala je z izrezovanjem likov, ki sem jih odtisnila na papir in v zadnji fazi prenesla v digitalno okolje. Povezuje pločevinko, ki je narejena industrijsko, z elementi, ki so polni nepravilnosti, narejeni ročno. Elementi naj bi bili natisnjeni na pločevinko brez ozadja.
Prikaz na pločevinki (PDF)

171

Harmonija

173

Grafika je sestavljena iz enostavnih grafičnih elementov, organskih in geometrijskih oblik. Organske oblike sem prvotno izrezala iz pene, odtisnila na papir in jih v zadnji fazi digitalizirala. Te so mehkih zaobljenih linij in predstavljajo liste rastline ter so nasprotne elementu hladne pločevine. Na organske oblike sem dodala geometrijski vzorec, ki poenoti grafiko z pločevino. Grafika in pločevina se tako povezujeta in dopolnjujeta. Elementi naj bi bili natisnjeni na pločevinko brez ozadja.
Prikaz na pločevinki (PDF)

185

Predlagam svojo rešitev, ki je nežen vzorec z listami, risba je narejena ročno (tehnika tuš), pa spremenjena barvno v Photoshopu.

209

Grafika je rezultat raziskave tematike filma Full metal jacket, Stanleya Kubricka, vendar kot metafora sega tudi onkraj filmskega platna.

215

Ilustracija upodablja različne jutranje faze razpoloženja pred zaužitjem kave. Ideja, na kateri je ilustracija zgrajena, izhaja iz same embalaže – pri odpiranju aluminijastega valja se upodobitev ob vrtenju tudi nekoliko analogno animira. Da je prizor očitno jutranji, so podobe nanizane v prizore vzhajajočega sonca izza gora, katerih vrhovi so poosebljeni, čeprav ne predstavljajo antropomorfnih likov, tako da se z njimi lahko identificira vsak. Barve so mešanica hladne jutranje modre, ki prehaja v toplo roza, rdeča barva sonca pa je sposojena iz logotipa znamke Illy.

217

Slika prikazuje južnjaškega, »don Quijotovskega« jezdeca noči, ki v zanosu s konjem s katerim je tesno povezan izjavlja da ljubi ne le “njo”, ampak tudi ljubi vse nas. Jezdec izjavo v euforiji dvakrat potrdi, kar se lahko bere kot sumljiva izjava. Sliko sem gradil v pop art, ploskovitem stilu, barvno paleto sem poenostavil in prepustil sem ji, da govori zase. Formalno likovno sem kombiniral risbo s tušem in vektorsko grafiko. Ta kontrast sem poudaril na način da sem soočil različno ustvarjene oblike bazirane na medijsko analognem prepletanju.

218

Inspiracijo za podobo sem dobil iz porcelanstih hišnih figuric. V to idejo sem vgradil nekakšno naivnost in iskrenost ki jo povezujem s figuricami. Inspirira me, med drugim, tudi slikar Matisse, ki je poudarjal linijo v risbi. Barvna shema je enostavna in bazirana je na močnem, svetlo temnem kontrastu. Podoba je digitalnem postopku razdrobljena in multiplicirana, gotovo umetno sestavljena po modelih ki se podvajajo, medtem ko po drugi strani evocira neko poetičnost in spominjanje, ter vračanje k naravi.

220

Slika prikazuje južnjaškega, »don Quijotovskega« jezdeca noči, ki v zanosu s konjem s katerim je tesno povezan izjavlja da ljubi ne le ”njo”, ampak tudi ljubi vse nas. Jezdec izjavo v euforiji dvakrat potrdi, kar se lahko bere kot sumljiva izjava. Sliko sem gradil v pop art, ploskovitem stilu, barvno paleto sem poenostavil in prepustil sem ji, da govori zase. Formalno likovno sem kombiniral risbo s tušem in vektorsko grafiko. Ta kontrast sem poudaril na način da sem soočil različno ustvarjene oblike bazirane na medijsko analognem prepletanju.

221

Refined taste available to a wide range of consumers. That figure about elegance and simplify of Illy face.

222

223

224

231

Ilustracija je abstrakten prikaz razčlenitve kavne naprave illetta, ki jo je izumil Francesco Illy. Navdih ilustracija črpa iz zgodovine podjetja Illy, njen fokus je usmerjen v nastanek predhodnika avtomatov za pripravo kave in Francescovo naklonjenost esspresu. Čeprav so elementi illette upodobljeni razčlenjeno, se povezujejo v sklenjeno celoto, njena interpretacija ohranja logiko mehanizma oz. aparata. Deli so prikazani tehnično oz. tehnološko, medtem ko je sam produkt (kava) prikazan na mehek, organski način: vzbudi občutek mlete kave v kovinski embalaži Illy.

235

Vide cor meum / Juliet’s new lover
I depicted two famous Italian statues, Michelangelo’s David and Juliet from Verona, who might be sharing more than just a cup of coffee (which one can discover under Illy logo when the transparent foil is removed).

237

Kava je globalni fenomen, povezuje kulture in kontinente v skupno zgodovino in zgodbo, je delo raznolikih človeških rok, je delo zgodovine in ljubezni do kave. Ilustracija, namenjena embalaži končnega produkta, inverzno prikazuje enega izmed prvih korakov dolgega procesa proizvodnje: ročno obiranje kavnih dreves. Kar držimo v rokah, je sam konec procesa, medtem ko je upodobitev na embalaži sam začetek – od rok do rok in krog je sklenjen.

243

244

247

Walk like an Egyptian

249

Walk like an Egyptian

252

Ker se odličnost vsake kave začne pri kvalitetnih kavnih zrnih sem to tudi želel prikazati v svoji rešitvi. Rešitev vsebuje natančni sken kave na pleksi steklu, ki dobi zelo detajlno ampak hkrati abstraktno kompozicijo.

254

Ker se odličnost vsake kave začne pri kvalitetnih kavnih zrnih sem to tudi želel prikazati v svoji rešitvi. Rešitev vsebuje natančni sken kave na pleksi steklu, ki dobi zelo detajlno ampak hkrati abstraktno kompozicijo.

256

Rešitev: tuš in digitalna tehnika. Baletni zbor kavopivcev.
Vizualni jezik, ki ga gradim temelji na očiščevanju oblike in barve. Jasna črna kontura, čisti barvni nanosi in poenostavljene oblike, povzamejo mojo likovno govorico.

257

Rešitev: tuš in digitalna tehnika. Dremajoč obiskovalec plaže s skodelico kave.
Vizualni jezik, ki ga gradim temelji na očiščevanju oblike in barve. Jasna črna kontura, čisti barvni nanosi in poenostavljene oblike, povzamejo mojo likovno govorico.

258

Predlagam svojo rešitev, ki je vzorec z gozdnimi rastlini, risba je narejena ročno (tehnika tuš), pa vectorizirana na računalniku.

259

Rešitev: tuš in digitalna tehnika. Baletni zbor kavopivcev
Vizualni jezik, ki ga gradim temelji na očiščevanju oblike in barve. Jasna črna kontura, čisti barvni nanosi in poenostavljene oblike, povzamejo mojo likovno govorico.

262

In this work I wanted to show that “ritual” custom we have each day as we drink coffee, but at the same time to show Ethiopian culture and “small” gift they gave to the world in which we live today.

265

Grafika nosi naslov Oda ženskosti. Tukaj mi je pomembna tematika enakosti in hkrati različnosti oseb, ki nas obdajajo in navdihujejo in s tem pletejo tapiserijo življenja.

266

267

Boginje je naslov prikazanega dela. Tukaj ženske obravnavam posamezno in ne kot tapiserijo/vzorec. Ozadja pri njih ni, saj se s tem “delno razgali” tudi pločevinka Illy.

269

Za ta projekt sem izbrala analogno fotografijo trave, ki sem jo posnela na Smrekovškem pogorju.

270

273

278

Pred začetkom izdelave grafične rešitve za ILLY pločevinko sem opravil, kar nekaj raziskovanja. Med drugim sem obiskal tudi njihovo pražarno v Trstu, raziskal sem zgodovino podjetja in zgodovino kavne industrije. Ker ILLY predstavljajo zgolj tri barve(rdeča, črna, bela) sem se pri oblikovanju držal teh barv. Grafična rešitev HEARTS predstavlja slikovno igro. V vzorcu se skriva beseda ILLY, srčki, križci in trikotniki. Vse poslikave so v barvah podjetja. Vzorec predstavlja slikovito in igrivo ljubezen do kave. Ko enkrat kavo porabimo nam pločevinka lahko služi za shranjevanje lepih spominov in različnih stvari.
Prikaz na pločevinki (PDF)

282

Pred začetkom izdelave grafične rešitve za ILLY pločevinko sem opravil, kar nekaj raziskovanja. Med drugim sem obiskal tudi njihovo pražarno v Trstu, raziskal sem zgodovino podjetja in zgodovino kavne industrije. Ker ILLY predstavljajo zgolj tri barve(rdeča, črna, bela) sem se pri oblikovanju držal teh barv. Grafična rešitev LEGS je sestavljena iz sličic ženskih nog, ki so bile fotografirane v obdobju nastanka podjetja ILLY. Sličice so črno bele in skupaj z logotipom predstavljajo barve podjetja. S poslikavo bi rad opozoril na vse ženske, ki delajo v kavni industriji, kjer predstavljajo velik odstotek. V državah, kjer raste kava je veliko deklet prikrajšanih do šolanja. ILLY se kot podjetje že vrto let bori za pošteno plačilo med pridelovalci kave in enakopravnost med spoloma. ILLY je s svojim sladkim okusom pogosto opisana, kot žensko dražljiva kava. Pin-up motivi predstavljajo veselje in dvigovanje kril, ki jih zada kava. Naj se veselje obdrži tudi po porabi kave, s pločevinko ILLY lahko shranimo lepe spomine.
Prikaz na pločevinki (PDF)

287

Pred začetkom izdelave grafične rešitve za ILLY pločevinko sem opravil, kar nekaj raziskovanja. Med drugim sem obiskal tudi njihovo pražarno v Trstu, raziskal sem zgodovino podjetja in zgodovino kavne industrije. Ker ILLY predstavljajo zgolj tri barve(rdeča, črna, bela) sem se pri oblikovanju držal teh barv. Grafična rešitev ILLY PATTERN predstavlja slikovno igro različnih vzorcev.V nas vzbudi veselje in zadovoljstvo. Vse poslikave so v barvah podjetja. Ko enkrat kavo porabimo nam pločevinka lahko služi za shranjevanje lepih spominov, ki so nastali ob skodelici kave.
Prikaz na pločevinki (PDF)

292

Inspiracijo za poslikavo pločevinke sem iskala v sami rastlini Arabskega kavovca. Najdene podobe te rastline sem plastila in jih združila v novo likovno kompozicijo. Vsako risbo kavovca sem s črnim tušem naslikala na paus papirja, potem pa vse poslikane papirje zložila enega nad drugim in jih skupaj fotografirala. Zaradi plastenja papirja se risbe delno prekrivajo in ustvarjajo vtis globine.

294

295

297

298

Inspiracijo za poslikavo pločevinke sem poiskala v državah, kjer rastlina Arabskega kavovca uspeva. Obris držav sem prosto razporedila po danem formatu. Nastali vzorec sem potem podvajala in obračala, dokler nisem dosegla želene kompozicije. Ozadje bi bilo prazno, tako da se za črtno risbo vidi sama tekstura pločevinke.

301

Ilustracija predstavlja duhovito, domišljijsko in stilizirano ponazoritev obdelave in priprave kave, od semen do skodelice. Ilustracija ima transparentno ozadje.

306

Uživajmo v kavi skupaj

311

Kot ozadje je uporabljena slika pločevine, zgolj zaradi vidljivosti belih elementov na grafiki.

312

Kot ozadje je uporabljena slika pločevine, zgolj zaradi vidljivosti belih elementov na grafiki.

323

Pot kave
Grafična rešitev je zasnovana v slogu secesijske grafike in ornamentike, barve pa spominjajo na slikarstvo art noveau-ja. Klasično-odbita kombinacija, katere vsebina predstavlja pot kavnega zrna od rastline do naših skodelic. Opomba: v kolikor bo sprejeta moja rešitev, je treba določiti točno pozicijo in velikost kvadratka z zrnom, saj je to mesto namenjeno logotipu Illy na foliji.

350

Rešitev reinterpretira vizualni jezik tradicionalnih ročno kovanih džezev, kakršne je še danes moč srečati v marsikateri hiši ali pa kavarni. Zgodovino pa vedno gledamo skozi prizmo sedanjosti, zato se v tej rešitvi skrivajo subtilni detajli, ki nagovarjajo sodobnega uporabnika – v središču nekaterih “kovanih” rož se skrivajo t.i. emoji-ji oz. čustvenčki. Cilj je bil najti povezavo med tradicijo in sodobnostjo pitja kave na tak način, da je rezultat sodoben. Delo je bilo usmerjeno tudi k estetskosti na tak način, da doza s takim potiskom oplaja prostor, v katerem se nahaja, pa tudi njegovega uporabnika in je na nek način ne samo funkcionalen ampak tudi estetski objekt. Tehnika izvedbe je digitalna, vizualni jezik pa je prav tako iskreno digitalen. Vzorec je moč ponavljati v neskončnost, grafika za potisk pa je pripravljena tako, da se levi in desni konec spojita brez vidnega šiva – s tem je izkoriščen cilindrični format objekta.

351

Rešitev se nanaša na jutranji ritual. Barvna shema sporoča optimizem, toplino, čistost, umirjenost. Vsakdanji predmeti (žlice, jajčne lupine) so v grafiki uprabljeni skrajno urejeno, njihova funkcija pa prehaja iz dejanske uporabnosti v estetsko funcijo. Urejenost vzorca je mestoma prekinjena z prijaznimi jajčnimi lupinami, z razlogom, da površina doze ne postane dolgočasna. Grafika naj bi v uporabniku vzbujala občutke optimizma, umirjenega veselja in notranjega reda, kar mnogi od nas potrebujemo v kaotičnih jutrih (poleg dobre kave). Delo je bilo usmerjeno tudi k estetskosti na tak način, da doza s takim potiskom oplaja prostor, v katerem se nahaja, pa tudi njegovega uporabnika in je na nek način ne samo funkcionalen ampak tudi estetski objekt. Tehnika izvedbe je digitalna, vizualni jezik pa je prav tako iskreno digitalen. Vzorec je moč ponavljati v neskončnost, grafika za potisk pa je pripravljena tako, da se levi in desni konec spojita brez vidnega šiva – s tem je izkoriščen cilindrični format objekta.

352

Rešitev je različica prejšnje rešitve, pri kateri so odstranjeni vsi elementi razen prepletenih žlic. Tu predlagam potisk na ta način, da se belega ozadja okrog žlic ne tiska – zato to datoteko oddajam v .pdf formatu – vzorec ima transparentno ozadje. V tej rešitvi gre za harmonijo kovinske površine skodelice z natisnjenimi “kovinskimi” žlicami, razprostrtimi v geometričnem vzorcu. Motiv je posledično hladnejši in se v taki izvedbi referira na industrijsko estetiko urejenosti, natačnosti, učinkovitosti. Delo je bilo usmerjeno tudi k estetskosti na tak način, da doza s takim potiskom oplaja prostor, v katerem se nahaja, pa tudi njegovega uporabnika in je na nek način ne samo funkcionalen ampak tudi estetski objekt. Tehnika izvedbe je digitalna, vizualni jezik pa je prav tako iskreno digitalen. Vzorec je moč ponavljati v neskončnost, grafika za potisk pa je pripravljena tako, da se levi in desni konec spojita brez vidnega šiva – s tem je izkoriščen cilindrični format objekta.

360

Moja rešitev je ilustracija, ki prikazuje, kako nastane Illy kava. Seveda na drugačen, izmišljen, način. Pomembno je to, da je pri proizvodnji kave prisotna tudi ljubezen, ki se jo čuti v okusu. Ilustracija deluje nekoliko otroško, saj je pomembno, da tudi odrasli ohranimo vsaj delček otroka v sebi, ki nam pomaga v hujših časih.

372

373

377

Na transparentno ozadje je postavljen motiv ženske, ki odsotno zre v nebo. Njeni lasje, iz katerih se vije rastlinje, se ovijajo okoli pločevinke in tako spodbudijo gledalca, da pločevinko obrača in si vizualizira celotno podobo. Pastelna paleta barv z rahlimi sencami naj bi na nanj delovala pomirjajoče in prav tako kompatibilno s kovinskim sijajem ozadja.

379 A

Kava je mnogo več kot le topel napitek. Pitje kave je skoraj povsod po svetu postalo vsakdanja navada in preraslo v poseben obred, ko si človek vzame čas zase, se prepusti oblaku afrodizičnega vonja in potopi v mavrico čarobnih okusov. Zdi se, da lahko ob vsakem požirku te magične tekočine, v njej prepoznamo nekaj drugačnega, skrivnostnega, posebnega, igrivega. Simbol mavričnosti, skrivnostnosti, večplastnosti pa je v živalskem svetu zagotovo pav, ki je moj glavni motiv. Njegov ponos so mavrična peresa, ki so v sleherni svetlobi malce drugačna, prepoznavnost pa jim dajejo značilne očesu podobne oblike. Pav je tako podobno skrivnosten kot kava. Sprva skromna žival se prelevi v veličastnega lepotca brž, ko razpre svoj bogati rep. Podobno pa nas kava, rjava tekočina, popelje v pester vrtinec občutij, takoj ko z njo omočimo jezik. Pavja peresa z očesi na nek način simbolizirajo energičen učinek kave, ki nam daje nov zagon, energijo in nas zbuja iz zaspanosti.

379 B

Motiv temelji na geometrijsko poenostavljenih kavnih zrnih živih barv, ki nakazujejo poživljajoč učinek kave, energičnost in srečo, ki jih čutimo ob uživanju kave.

379 C

Motiv temelji na geometrijsko poenostavljenih kavnih zrnih živih barv, ki nakazujejo poživljajoč učinek kave, energičnost in srečo, ki jih čutimo ob uživanju kave.

381

Kultura pitja kave se zadnje čase spreminja. Ne pijemo je več samo zjutraj in čez dan, vendar se je veliko popije tudi ponoči (ko študentje lovimo zadnje ure učenja pred izpiti/semestrskimi razstavami). To spremembo sem želela prikazati z veščami, ki so večni spremljevalci naših (neprespanih) noči. Z nemimetičnim naborom barv sem prikazala skrito lepoto in magičnost teh drugače nekoliko osovraženih bitij.

389

Pri izdelovanju svojih rešitev sem se vprašala, “Kaj pomeni kava?”. Ljudje vsakodnevno pijemo kavo; zjutraj, popoldan, zvečer, kakor kdo… Kavo pijemo sami, med branjem, med delom, med pavzo, med druženjem. Kava je lahko začetek dneva, začetek nečesa novega, novih poznanstev, stikov, navdihov. Kava je lahko energija, ko jo spijemo, da se “zbudimo,” lahko je ljubezen, ko jo pijemo ob svojih ljubljenih osebah, lahko je kreativnost, ko jo spijemo med delom, veselje, ko se družimo s prijatelji ob kavi ipd. Tako sem v svojo rešitev vpletla vse skupaj. Nove stike, ljudi, ki jih predstavljajo roke v različnih gibih. Strelicija v ozadju simbolizira veselje.

390

Pri izdelovanju svojih rešitev sem se vprašala, “Kaj pomeni kava?”. Ljudje vsakodnevno pijemo kavo; zjutraj, popoldan, zvečer, kakor kdo… Kavo pijemo sami, med branjem, med delom, med pavzo, med druženjem. Kava je lahko začetek dneva, začetek nečesa novega, novih poznanstev, stikov, navdihov. Kava je lahko energija, ko jo spijemo, da se “zbudimo,” lahko je ljubezen, ko jo pijemo ob svojih ljubljenih osebah, lahko je kreativnost, ko jo spijemo med delom, veselje, ko se družimo s prijatelji ob kavi ipd. V svojo rešitev sem vključila osebe. Saj je oseba ključna, da se kava pije. Ni vidna v celoti, ker ni pomembno kdo je, kava je za vsakogar. Oseba se dotika sebe – prijeten dotik osebe, pomeni prijeten občutek kave, udobje in varnost. Vključila sem različne barve – ki po eni strani pomenijo kreativo, po drugi strani pa raznolikost. Kavo pijemo ob različnih trenutkih, ob različnih občutkih, ob različnih ljudeh.

391

Pri izdelovanju svojih rešitev sem se vprašala, “Kaj pomeni kava?”. Ljudje vsakodnevno pijemo kavo; zjutraj, popoldan, zvečer, kakor kdo… Kavo pijemo sami, med branjem, med delom, med pavzo, med druženjem. Kava je lahko začetek dneva, začetek nečesa novega, novih poznanstev, stikov, navdihov. Kava je lahko energija, ko jo spijemo, da se “zbudimo,” lahko je ljubezen, ko jo pijemo ob svojih ljubljenih osebah, lahko je kreativnost, ko jo spijemo med delom, veselje, ko se družimo s prijatelji ob kavi ipd. V svojo rešitev sem vključila zaporedje rož. Strelicijo, ki simbolizira veselje, Čilsko lilijo, ki simbolizira prijateljstvo in Gerbero, ki simbolizira vedrost.

394

Grafika mi je blizu že nekaj časa kot pa tudi dobra kava, ne le v skodelici ampak tudi na pladnju saj delam v strežbi kot dodatno študentsko delo. In zato vem da poleg vseh drugih dobrih lastnostih, ki jih nosi kava Illy je najboljša, da združuje različne ljudi v različnih trenutkih. In prav to sem želel ponazoriti s klasično sestavljanko, v kateri kava Illy (oblika znane Illy skodelice) povezuje različno obarvane dele med sabo v vzorec brez konca, ovit v Illy pločevinko. Kot pa del embalaže, se Illy logo natanko prileže v sredinski del sestavljanke.

396

399

Glavni motiv predloga so padajoče testenine, katere se kopičijo na dnu pločevinke. Ideja je predvsem minimalizem izbranih barv in ponavljajočih se predmetov. V predlog sem prav tako hotela vključiti absurd izbranega motiva na produktu za kavo, predvsem pa zabavno podobo za gledalca, ki mogoče zaradi barv in postavitve asociira na sladkarije.

401

Predlagana rešitev je render 3D verzij Mandelbrotovih setov. Gre za fraktalne tvorbe, ki jih v 3D virtualnem prostoru lahko generiramo z določitvijo seta izhodiščnih formul in manipulacijo njihovih parametrov.

406 A

Prilagam rešitev abstraktne podobe, katera je edinstvena v svojem plastenju, saj se prepletajo med seboj digitalne intervencije, kot tudi tradicionalni medij slikarstva.

406 B

Prilagam rešitev abstraktne podobe, katera je edinstvena v svojem plastenju, saj se prepletajo med seboj digitalne intervencije, kot tudi tradicionalni medij slikarstva.

406 C

Prilagam rešitev abstraktne podobe, katera je edinstvena v svojem plastenju, saj se prepletajo med seboj digitalne intervencije, kot tudi tradicionalni medij slikarstva.

410

Rešitev prikazuje poživitev posameznika z utripom srca, na teksturi kave.

411

Naslov grafike je “Črna luknja”
Glavno vprašanje sodobnega umetnika je kaj še ni bilo ustvarjeno ali prikazano gledalcu. Z ilustracijo prikazujem prostor, ki človeku še ni znan – neodkrit prostor.

412

413

414

Predlog za grafiko z naslovom OBRAZI.
Obrazi ne prikazujejo vizualnost temveč počutje oseb. Ilustracija prikazuje različna razpoloženja a le tisto je pravo ko spiješ illy kavo.

415

Boginja Illy
Po kakovosti kava Illy spada med kave najboljše k in najvišje kakovosti, zaradi tega dejstva sem se odločil da na ilustraciji kavo Illy prikažem kot boginjo. Eden izmed motivov v ilustraciji so skodelice kave, katere sem kombiniral na različne načine in sem jih tudi uporabil kot motiv za oblikovanje krone. Na središču ilustracije narisano je Illy kavno zrno, katero simbolizira glavni vir energije/boginje in kave Illy. Ilustracija prikazuje boginjo katera s svojimi šestimi rokami uživa v pitju kave. Barvna shema ilustracije ima za cilj da v svoji simbolni, tako kot fizični obliki na opazovalca/kupca prenaša moč in užitek ki ga imamo vsi, ko uživamo v kavi. Barve se lahko menjajo, ker je ilustracija digitalna.

416

RISE ponazarja občutke lahkotnosti in radoživosti. Gre za občutke, ki jih doživimo, kadar se spočiti in dobre volje zbudimo v nov dan ter zavohamo svežo kavo. Opomba: ozadje grafike je prozorno.
Prikaz na pločevinki (PDF)

421

Preko grafične predloge sem vizualizirala svoje počutje ob kavi oziroma ob zaužitju le te v abstraktno simboličnih silhuetah. Sama grafika je zasnovana tako, da se nadaljuje, torej ne vemo, kje je začetek in kje konec. Prav tako, je izkoriščena barva in tekstura pločevinke Illy.

425

Illy sestavlja in združuje. Folija z logom Illy je pozicionirana na sredinski del sestavljanke, ki ponazarja da je zob sestavljanke v značilni obliki Illy skodelice, in je v isti značilni rdeči barvi.

427

Pošiljam vam mojo predlogo. Imenoval sem jo “eye contact”. Samo pomislite koliko očesnih stikov se ustvari zgolj zaradi kave.

430

431

432

438

Ko sem med pitjem Illy kave razmišljala o možni rešitvi, se mi je v glavi utrnila ideja. Kaj, če bi Mojca Pokrajculja v svojem piskrčku namesto medu hranila kavo. Živali bi med neurjem enako prišle trkat na vrat njenega piskerčka in ona bi jih sprejela pod streho. Zjutraj pa bi Lisica zelo težko vstala, zato bi ji Mojca Pokrajculja ponudila kave, da bi se lažje zbudila. Ker pa je kava lisici všeč, spije prav vso in z zvijačo pretenta živali, da je to storil zajec. Všeč mi je ideja povezovanja Koroške ljudske pravljice ter embalaže produkta.

439

Moj koncept oblikovanja grafike pločevinke je poklon vsem, ki nam omogočajo uživanje v popolni skodelici kave vsako jutro. Mnogo nas rado začne jutro z dobro skodelico kave, za nekatere je to celo nuja. Večina pa se nas ne zaveda koliko truda in ljudi je potrebnih za željen požirek kave. Moja grafika predstavlja prstne odtise raznih pogosto spregledanih ljudi, ki nam s svojim trudom in figurativno predajo pločevinke iz roke v roko, zagotovijo popolno skodelico kave vsako jutro.
Prikaz na pločevnki (PDF)

442

FEEL je poklon rokam in otipu. Z rokami čutimo, božamo in ustvarjamo. Z rokami se ponavadi spoznavamo, z rokami se pozdravljamo. Z rokami marsikdaj radi gledamo, z njimi pa lahko tudi veliko povemo. Opomba: ozadje grafike je prozorno.
Prikaz na pločevinki (PDF)

443

Zasnova pločevinke Illy izhaja iz spomina mojega otroštva in prvega srečanja s kavo. Po kosilu pri noni sem sicer dobila le žličko kave na sladoled, če sem bila res pridna. Kava pa mi že od takrat ostaja v spominu kot obred, kot druženje in klepet mojih sorodnic po kosilu. Kava zame ne pomeni le poživilo ali “za dober okus”, ampak kot čas, ki si ga ob tem vzameš. Sam ali z ljubimi. Eden izmed vizualnih spominov tega obreda je tudi nonin prt s tipičnim slovenskim vzorcem rož. Pri oblikovanju zasnove sem upoštevala ravno to in s kolažiranjem ustvarila sodobno interpretacijo svojega vtisa. Ob tem se neposredno navežem tudi na citat Henrija Matissa – “There are always flowers for those who want to see them.”
Prikaz na pločevinki (PDF)

444

Moja grafična rešitev za pločevinko Illy zavzema koncept povezovanja in spoznavanja ljudi med ritualom pitja kave. Kultura pitja kave je od nekdaj spodbujala spoznavanje in povezovanje ljudi. Ob dobri skodelici kave si delimo spomine, želje, mnenja in ideje, ki bogatijo vse prisotne. Moja grafika predstavlja obrise odtisov kavnih skodelic, ki so ostali po druženju oseb dveh oseb. Ti sta si med klepetom delili izkušnje in vzpostavljali globlje poznanstvo.
Prikaz na pločevinki (PDF)

445

Kot ljubitelj dobre fotografije in okusne kave, sem se odločil, da bom kot svojo rešitev našel skozi fotko in jo, kar se le da, približal občutku slike ali grafike. Prva rešitev je precej direktna in enostavna kompozicija, vsega nujnega kar potrebujemo za pripravo same kave. Torej ne veliko – skodelica kave in džezva. Lepa jutranja svetloba pa v mislih popelje vsakega na jutranje kafetkanje in martinčkanje s svojim najljubšim frendom!!

446

Zasnova pločevinke Illy izhaja iz spomina mojega otroštva in prvega srečanja s kavo. Po kosilu pri noni sem sicer dobila le žličko kave na sladoled, če sem bila res pridna. Kava pa mi že od takrat ostaja v spominu kot obred, kot druženje in klepet mojih sorodnic po kosilu. Kava zame ne pomeni le poživilo ali “za dober okus”, ampak kot čas, ki si ga ob tem vzameš. Sam ali z ljubimi. Eden izmed vizualnih spominov tega obreda je tudi nonin prt s tipičnim slovenskim vzorcem rož. Pri oblikovanju zasnove sem upoštevala ravno to in s kolažiranjem ustvarila sodobno interpretacijo svojega vtisa. Ob tem se neposredno navežem tudi na citat Henrija Matissa – “There are always flowers for those who want to see them.”
Prikaz na pločevinki (PDF)

447

Zasnova pločevinke Illy izhaja iz spomina mojega otroštva in prvega srečanja s kavo. Po kosilu pri noni sem sicer dobila le žličko kave na sladoled, če sem bila res pridna. Kava pa mi že od takrat ostaja v spominu kot obred, kot druženje in klepet mojih sorodnic po kosilu. Kava zame ne pomeni le poživilo ali “za dober okus”, ampak kot čas, ki si ga ob tem vzameš. Sam ali z ljubimi. Eden izmed vizualnih spominov tega obreda je tudi nonin prt s tipičnim slovenskim vzorcem rož. Pri oblikovanju zasnove sem upoštevala ravno to in s kolažiranjem ustvarila sodobno interpretacijo svojega vtisa. Ob tem se neposredno navežem tudi na citat Henrija Matissa – “There are always flowers for those who want to see them.”
Prikaz na pločevinki (PDF)

460

Grafična rešitev prikazuje predmete, ki so del mojega rituala priprave jutranje kave. Vsak predmet ima svojo funkcijo, katero kaže v svoji edinstveni estetiki. Ko so elementi uporabljeni skupaj, se združijo v čudovito izkušnjo priprave in pitja dobre kave, ki je pomemben del mojega vsakdana. Grafika je barvita in igriva in išče navdih v italijanskem stilu oblikovanja. Ozadje grafike je transparentno, tako da je vidna aluminijasta tekstura pločevinke.

462

Minimalističen dizajn z zrni kave. Črno-bela verzija je zelo preprosta in zato brezčasna ter se lepo ujema z logotipom illy, ki zaradi svoje živo rdeče barve, pride še bolj v ospredju.

463

Minimalističen dizajn z zrni kave. Siva verzija je zelo preprosta in zato brezčasna ter se lepo ujema z logotipom illy, ki zaradi svoje živo rdeče barve, pride še bolj v ospredju.

466

Minimalističen dizajn z zrni kave. Tretja verzija je v živahnih barvah, ki se prav tako lepo ujemajo z rdečim logotipom illy.

468

Gre za preprosto vendar razburljivo abstraktno vizualizacijo mešanice različnih zrn Illy kave. Izbrane primarne barve poosebljajo različne osnovne dimenzije njihovih okusov, katere pa s svojim mešanjem ustvarjajo simfonijo novih razsežnosti. Njihova podobna relativna barvna svetlost daje občutek migetanja, izrazit toplo hladni kontrast pa ustvarja očarljivo igro oblik. Celotni spektakel ima tako skoraj hipnotičen učinek.

479

Grafična predstavitev Fabilllycious je besedna zloženka FAB (kot skrajšave za fabulous – almost impossible to believe; incredible) + ILLY. Gre za vizualizacijo, ki v ospredje postavi material tipične illy embalaže in s tem, da ga ne zakriva temveč uporabi kot glavni vizualni element slavi kultno Illy pločevinko. Beseda Fabillycious zajema tako karakter najslajše kave kot privlačnost embalaže.
Prikaz na pločevinki (PDF)

485

Grafična rešitev <3 izhaja iz inspiracije imena ILLY, kjer sem povezavo našla z ILY kot kratico za I LOVE YOU, v današnjem digitalnem komunikacijskem slogu pa večkrat izraženo kar z <3 – kot simbolom za srce. Z multipliciranjem grafičnega elementa v ekspresivni podobi in transparentni roza barvi, ki omogoča prekrivanje kažem naklonjenost do kave ILLY.
Prikaz na pločevinki (PDF)

486

Grafična predstavitev vsebuje ilustracijo, ki je inspirirana na podlagi vsakodnevnih dogodkov in s pripisom Život = borba, kofe je rešitev komentira trenutno stanje instant družbe mlade generacije, ki je vse bolj površinska v družabnem življenju. Tako omenim kavo kot rešitev, ker je tisti del dneva, ko si vzameš čas zase in prijetno družbo. Že sam ritual priprave kave je kot zavora, da se ustaviš in umiriš v dnevu.
Prikaz na pločevinki (PDF)

495

Grafika je delo dveh študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje.

496 A

With this design I wanted to represent our daily connection and love about coffee. How this is thing that we start the day with, and also part of our dreams.

496 B

With this design I wanted to represent our daily connection and love about coffee. How this is thing that we start the day with, and also part of our dreams.

496 C

With this design I wanted to represent our daily connection and love about coffee. How this is thing that we start the day with, and also part of our dreams.

508

Gobji dvor lisičke, mušnice in marele.

512

Ko sem ustvarjal likovno delo za natečaj sem se spraševal kako bi povezal kavo in umetnost. Med tem se mi je postavilo še pomembnejše vprašanje, kako kava povezuje naša življenja. Kava je velikokrat izgovor za druženje in spoznavanje prijetnih ljudi. Ko fant zagleda luštno punco jo najprej pelje na kavo. Močan element, ki je uprizorjen na mojem delu pa ne predstavlja samo tega. Izraža čustven naboj med dvema osebama. Tega bo Illy logotip povezoval, ko se bo nahajal med njima na ovitku.

513

“Proteus Kofe”
Tudi človeška ribica v svoji mrzli jami kdaj rabi skodelico kave.

516

Pri oblikovanju motiva sem želel izkoristiti cilindrično obliko in srebrni finiš pločevinke. Zato sem ilustriral volka, ki je sredi zime na sledi lisici, katera pa ga vsakič znova zvito pelje okrog celotnega oboda pločevinke in ga tako rekoč “okrog prinaša”. Med njima je na vsaki strani približno polovica pločevinke, zato ju na končni pločevinki ne moremo opazovati hkrati (prekine se vidni stik/občutek večje razdalje). Prizorišče uteleša abstrakcija brezovega gozda, pri katerem debla dreves niso pobarvana, temveč ostajajo srebrna površina pločevinke in tako posnemajo srebrnkasto lubje nekaterih brez v naravi. Tako tudi razmak s prostorom za podatke postane deblo enega izmed dreves.

517

Opis rešitve je minimalistična fotografija, katere cilj je, da nas pomirja in opominja kako lepo in čudežno je življenje. In tudi kava je veliko bolj čudovita, če jo jemljemo kot privilegij ter jo pijemo zaradi užitka in ne zgolj kot energijski napitek v smislu”če ne spijem ene hitre kavo bom celo predavanje mrtev”.

518

Predlagana rešitev je render 3D verzij Mandelbrotovih setov. Gre za fraktalne tvorbe, ki jih v 3D virtualnem prostoru lahko generiramo z določitvijo seta izhodiščnih formul in manipulacijo njihovih parametrov.

526

Predlagana rešitev je render 3D verzij Mandelbrotovih setov. Gre za fraktalne tvorbe, ki jih v 3D virtualnem prostoru lahko generiramo z določitvijo seta izhodiščnih formul in manipulacijo njihovih parametrov.

529

Kako se izognemo klišeju polite kave in rjavi? Z barvami. Kava nekaterim predstavlja vir energije ko jo najbolj potrebujemo. Drugim pa kava predstavlja oddih in zaslužen čas zase. Zato se na platnu mešajo žive in vroče barve skupaj z hladnimi in umirjenimi. Imajo gosto teksturo takšna kot je aroma najboljše kave. Barve so potrebovale še en glavni element, ki bi bil jedro dela in ga povezal v celoto. Element, ki je skupen vsem ljubiteljem kave je trenutek, ki si ga lahko vzameš zase. Zato sem med barve vmešal simbol pavze, ki pomensko in likovno poveže celoto.

536

Predložena podoba je makro fotografski posnetek. Ta predstavlja zanimivo grafično rešitev, ki že na daleč zahteva pozornost s svojo igrivo barvitostjo. Ob bližnjem pogledu pa nas z ostrino pritegnejo detajli. Podoba se poda obliki valja z neopaznim prehodom med robovoma.

539

Proces od rastline do užitka in ljubezni

542

543

546

Muc te zvečer pričaka s skodelico Illy.

548

Ta fotografija govori o ljubezni in spoštovanju. Sloni so bitja, ki naj bi bila po nekaterih študijah, najbolj čustveno intiligentna živalska bitja. Ljudje pa v turističnih deželah slone izkoriščajo na različne krute načine, pri katerih je prvi korak pri procesu “urjenja”, da mladega slona ločijo od matere in mu zlomijo dušo. Potem je tu še nezakoniti lov na slone in druge divje živali. Mislim, da bi bila kampanja, s katero bi na embalažah Illy opozarjali na takšne in podobne krivice v svetu, lahko zelo uspešna in koristna, saj večina kavo pije vsak dan, večkrat na dan in tako tudi vidi sporočilo.

550

Ideja za oblikovno rešitev je uživanje v umetninah ob pitju kave.

551

Ideja za oblikovno rešitev je uživanje v umetninah ob pitju kave.

552

Ideja za oblikovno rešitev je uživanje v umetninah ob pitju kave.