
Akademija za likovno umetnost in oblikovanje
Prejete grafične rešitve na natečaju »Oblikuj pločevinko illy 2020«
01
V svojih delih se igram z oblikami – jih prepletam, združujem in ustvarjam nove asociacije. V prikazanem delu sem začel s prelivanjem kave in končal z obliko metulja. Kavni metulj je simbol “reinkarnacije” osebnega počutja ob pitju kave.
18
Prilagam prvo od svojih rešitev v namen vašega natečaja. Sem 21-letna študentka in obiskujem drugi letnik na ALUO, smer Slikarstvo.
Prijava na vaš natečaj se mi je zdela kot izredna priložnost za razširitev ustvarjalnega razmišljanja in delovanja, saj je pri oblikovanju potreben drugačen način pristopa kot pri slikarstvu. Za razliko od današnjega slikarstva, kjer ni zares nekega pravila ustrezanja, pa gre pri oblikovanju za sodelovanje in vzpostavitev tako poslovnega kot tudi likovnega odnosa med avtorjem in njegovim naročnikom.
Pri oblikovanju rešitve mi je bilo pomembno združiti moje lastno razmišljanje, ki me vodi pri slikanju, z zasnovo grafike, ki se mi je zdela oblikovno najbolj v skladu z Illy.
Pri prijavljeni rešitvi gre za združitev organskega v anorgansko. Gre za prvotno narisan in naslikan motiv, ki ga vodi moje razmišljanje iz vidika individuuma in slikarja. Tako po procesu, kot tudi po videzu motiv deluje naravno oz. organsko. Pomembna plast organskega, je že prvoten način izvršitve motiva, ki je ročen in ne digitalen. Temu je sledila plast anorganskega, kar predstavlja digitalna obdelava motiva, z mislijo na ustrezanje v naprej določeno okolje – površina Illy pločevinke. Digitalna obdelava v kombinaciji z organsko zasnovanim motivom ustvari kontrast, ki doseže neobičajen, a zanimiv in privlačen učinek z večplastnim delovanjem.
19
Prilagam drugo od svojih rešitev v namen vašega natečaja. Sem 21-letna študentka in obiskujem drugi letnik na ALUO, smer Slikarstvo.
Prijava na vaš natečaj se mi je zdela kot izredna priložnost za razširitev ustvarjalnega razmišljanja in delovanja, saj je pri oblikovanju potreben drugačen način pristopa kot pri slikarstvu. Za razliko od današnjega slikarstva, kjer ni zares nekega pravila ustrezanja, pa gre pri oblikovanju za sodelovanje in vzpostavitev tako poslovnega kot tudi likovnega odnosa med avtorjem in njegovim naročnikom.
Pri oblikovanju rešitve mi je bilo pomembno združiti moje lastno razmišljanje, ki me vodi pri slikanju, z zasnovo grafike, ki se mi je zdela oblikovno najbolj v skladu z Illy.
Pri prijavljeni rešitvi gre za združitev organskega v anorgansko. Gre za prvotno narisan in naslikan motiv, ki ga vodi moje razmišljanje iz vidika individuuma in slikarja. Tako po procesu, kot tudi po videzu motiv deluje naravno oz. organsko. Pomembna plast organskega, je že prvoten način izvršitve motiva, ki je ročen in ne digitalen. Temu je sledila plast anorganskega, kar predstavlja digitalna obdelava motiva, z mislijo na ustrezanje v naprej določeno okolje – površina Illy pločevinke. Digitalna obdelava v kombinaciji z organsko zasnovanim motivom ustvari kontrast, ki doseže neobičajen, a zanimiv in privlačen učinek z večplastnim delovanjem.
20
Prilagam tretjo od svojih rešitev v namen vašega natečaja. Sem 21-letna študentka in obiskujem drugi letnik na ALUO, smer Slikarstvo.
Prijava na vaš natečaj se mi je zdela kot izredna priložnost za razširitev ustvarjalnega razmišljanja in delovanja, saj je pri oblikovanju potreben drugačen način pristopa kot pri slikarstvu. Za razliko od današnjega slikarstva, kjer ni zares nekega pravila ustrezanja, pa gre pri oblikovanju za sodelovanje in vzpostavitev tako poslovnega kot tudi likovnega odnosa med avtorjem in njegovim naročnikom.
Pri oblikovanju rešitve mi je bilo pomembno združiti moje lastno razmišljanje, ki me vodi pri slikanju, z zasnovo grafike, ki se mi je zdela oblikovno najbolj v skladu z Illy.
Pri prijavljeni rešitvi gre za združitev organskega v anorgansko. Gre za prvotno narisan in naslikan motiv, ki ga vodi moje razmišljanje iz vidika individuuma in slikarja. Tako po procesu, kot tudi po videzu motiv deluje naravno oz. organsko. Pomembna plast organskega, je že prvoten način izvršitve motiva, ki je ročen in ne digitalen. Temu je sledila plast anorganskega, kar predstavlja digitalna obdelava motiva, z mislijo na ustrezanje v naprej določeno okolje – površina Illy pločevinke. Digitalna obdelava v kombinaciji z organsko zasnovanim motivom ustvari kontrast, ki doseže neobičajen, a zanimiv in privlačen učinek z večplastnim delovanjem.
21
Sedim v kavarni. Na mizi je skodelica sveže pripravljene kave, ki omamno diši. Ozrem se po prostoru in vidim množico ljudi, eni se pogovarjajo, drugi se hihitajo, nekateri berejo ali kaj poslušajo, spet tretji sedijo v tišini. Vsem pa je skupno eno. Na mizi se tudi iz njihovih skodelic kadi vonj po kavi. Takrat se zamislim. Vsi tukaj prisotni, vključno z mano, soustvarjamo množico ljudi, ki se druži ob kavi. Kava nas povezuje, vsi pa si je neizmerno želimo. In ne samo to. Kava nam predstavlja tisti mali ritual, ki ga (večkrat) dnevno izvajamo in četudi jo uživamo iz domačega fotelja, spet postanemo del množice. Del tiste, ki v istem trenutku prav tako uživajo v pripravljenem napitku. Zanimivo, kako lahko skodelica kave nezavedno vpliva na ljudi.
Koncept umetniškege poslikave predstavlja ravno to. Druženje množice ljudi ob skodelici kave, ter neizmerno željo, ki jo ima posameznik do tega napitka.
22
Sedim v kavarni. Na mizi je skodelica sveže pripravljene kave, ki omamno diši. Ozrem se po prostoru in vidim množico ljudi, eni se pogovarjajo, drugi se hihitajo, nekateri berejo ali kaj poslušajo, spet tretji sedijo v tišini. Vsem pa je skupno eno. Na mizi se tudi iz njihovih skodelic kadi vonj po kavi. Takrat se zamislim. Vsi tukaj prisotni, vključno z mano, soustvarjamo množico ljudi, ki se druži ob kavi. Kava nas povezuje, vsi pa si je neizmerno želimo. In ne samo to. Kava nam predstavlja tisti mali ritual, ki ga (večkrat) dnevno izvajamo in četudi jo uživamo iz domačega fotelja, spet postanemo del množice. Del tiste, ki v istem trenutku prav tako uživajo v pripravljenem napitku. Zanimivo, kako lahko skodelica kave nezavedno vpliva na ljudi.
Koncept umetniškege poslikave predstavlja ravno to. Druženje množice ljudi ob skodelici kave, ter neizmerno željo, ki jo ima posameznik do tega napitka.
23
Sedim v kavarni. Na mizi je skodelica sveže pripravljene kave, ki omamno diši. Ozrem se po prostoru in vidim množico ljudi, eni se pogovarjajo, drugi se hihitajo, nekateri berejo ali kaj poslušajo, spet tretji sedijo v tišini. Vsem pa je skupno eno. Na mizi se tudi iz njihovih skodelic kadi vonj po kavi. Takrat se zamislim. Vsi tukaj prisotni, vključno z mano, soustvarjamo množico ljudi, ki se druži ob kavi. Kava nas povezuje, vsi pa si je neizmerno želimo. In ne samo to. Kava nam predstavlja tisti mali ritual, ki ga (večkrat) dnevno izvajamo in četudi jo uživamo iz domačega fotelja, spet postanemo del množice. Del tiste, ki v istem trenutku prav tako uživajo v pripravljenem napitku. Zanimivo, kako lahko skodelica kave nezavedno vpliva na ljudi.
Koncept umetniškege poslikave predstavlja ravno to. Druženje množice ljudi ob skodelici kave, ter neizmerno željo, ki jo ima posameznik do tega napitka.
30
Grafična rešitev ponazarja pomembnost, smisel in neizpodbitno dejstvo, da je – ne glede na vse – povezava med ljudmi vedno prisotna. Ljudje tvorimo izjemno povezano družbo, saj s svojim načinom življenja in delovanjem močno vplivamo drug na drugega, najsi bo to zavedno ali nezavedno. S situacijami, ki predstavljajo težko preizkušnjo tako s psihičnega kot s fizičnega vidika posamezniku in širši družbi, se ta povezava med ljudmi še jasneje izrazi in poudari, kaj je zares pomembno in kaj ne.
52
Grafika prikazuje razgled, ki ga vidimo ko se zjutraj usedemo na balkon in spijemo prvo skodelico dišeče kave ter uživamo v panorami mesta, ki se prebuja. Dan je lepši, če ga začnemo z ritualom, s pitjem kave, ki nas napolni z novimi močmi in optimizmom.
Grafika je mišljena kot črn tisk na prozornem ozadju, tako da je vidna tekstura pločevinke.
62
Naredila sem urbano pločevinko z namenom druženja ljudi v mestnih parkih, gradovih, nabrežjih, igriščih, sončnih ulicah, klopcah in ob morju.
75
Sem študentka magistrskega študija Oblikovanja vizualnih komunikacij – smer grafično oblikovanje. Vse tri rešitve so si popolnoma različne: prva je izrazito ornamentalna, druga je kolaž različnih motivov kave, tretja pa je manipulacija detajla slike Ivane Kobilce Kofetarica.
77
Sem študentka magistrskega študija Oblikovanja vizualnih komunikacij – smer grafično oblikovanje. Vse tri rešitve so si popolnoma različne: prva je izrazito ornamentalna, druga je kolaž, tretja pa je manipulacija detajla slike Ivane Kobilce Kofetarica.
84
Ideja temelji na neskončni potezi, ki izpisuje ime illy, med tem pa se poigrava z različnimi čustvi. 2
149
Omamne vonjave JUTRANJE KAVE,
ki v ILL(UM)Ynaciji zlatih sončnih žarkov pogrejejo nas,
kot tisti PRVI požirek kave,
ki na krilih metulja
za vedno ponese v obljubljeni RAJ.
V reki ŽIVLJENJA se preporodijo,
kot v slonu MODROSTI,
katarzo MIRU v objemu BREZČASNE LJUBEZNI doživijo,
po telesu tekočine poženejo ter ČUTE PREPORODIJO,
v eni sami skodelici usode,
se v CVETOČE AROME razvijejo.
152
“GATTO”
Mačke so prav zvite zveri. Prilagodijo se vsaki situaciji, vseeno pa na prvo mesto postavijo svoje ugodje. Prav tako kot pravi ljubitelji kave. Maska naj predstavlja oviro le za virus.
Ilustracija je izvedena vektorsko, vizualni jezik skuša biti iskreno digitalen, hkrati pa črpa iz izročila preteklih „izmov“. Vizualija je prilagojena za cilindrično formo tako, da se levi in desni konec vizualije brezšivno poravnata, motiv pa se ne prekine – potiskana pločevinka je tako privlačna z vseh strani.
Tehnična opomba: Predvidena uporaba bele „spot“ barve pri potisku.
153
“LEONCINI”
Naj dobra kava prebudi levinjo/leva v tebi. Naj zarjovi od prvinskega užitka, katerega esenca se skriva v rjavem eliksirju.
Ilustracija je izvedena vektorsko, vizualni jezik skuša biti iskreno digitalen, hkrati pa črpa iz izročila preteklih „-izmov“. Gre tudi za specifičen način stilizacije z ostrimi geometričnimi oblikami. Vizualija je prilagojena za cilindrično formo tako, da se levi in desni konec vizualije brezšivno poravnata, motiv pa se ne prekine – potiskana pločevinka je tako privlačna z vseh strani.
Tehnična opomba: Predvidena uporaba bele „spot“ barve pri potisku (samo za oči).
154
“AUTOSTRADA”
Piktogram, ki za ljubitelja kave na avtocesti signalizira oazo sredi puščave. Gre za dobeseden citat prometnega znaka, z aplikacijo na pločevinko pa je vzpostavljena sprememba konteksta. Oaza se prestavi v našo kuhinjo.
Preprostost forme omogoča, da pločevinka kot dekorativni objekt funkcionira tudi z razdalje in pritegne pozornost.
Tehnična opomba: Predvidena uporaba bele „spot“ barve pri potisku.
178
V mnogih avtorskih delih se ukvarjam s črno belo tehniko. Inspiracija za dela je vsakodnevno življenje, delom v veliki večini dodam preobrat ali elemente, ki po mnenju večine ne sodijo skupaj.
180
V mnogih avtorskih delih se ukvarjam s črno belo tehniko. Inspiracija za dela je vsakodnevno življenje, delom v veliki večini dodam preobrat ali elemente, ki po mnenju večine ne sodijo skupaj.
198
Pri svojem delu se rada poslužujem različnih tehnik, med katerimi izbiram v odvisnosti od vsebine, ki jo želim vizualizirati ali komentirati. Pri rešitvi s katero se udeležujem natečaja sem izbrala tehniko digitalne ilustracije, kjer sem z vidnimi potezami pastelnih in oljnih čopičev želela pričarati človečnost, toplino in naravo neobdelanega kavnega zrna. Predlagana rešitev radost uživanja kave povezuje z človeško bližino ter ljubeznijo, ki nas ob ritualu povezuje.
209
Pri svojem delu se rada poslužujem različnih tehnik, med katerimi izbiram v odvisnosti od vsebine, ki jo želim vizualizirati ali komentirati. Pri rešitvi s katero se udeležujem natečaja sem izbrala tehniko digitalne ilustracije, kjer sem s potezami pastelnih in oljnih čopičev želela prikazati toplino in medčloveško vez, ki se z distance krepi med domovi ljudi. Z rešitvijo sem želela pričarati pozitivno plat karantene in dejstvo, da je potrebno srečo iskati v majhnih stvareh.
214
Grafika vsebuje več elementov, povezanih z illy kavo. Različne barve rok predstavljajo različne države, kulture, rase, rdeča nit s katero se prepletajo, pa predstavlja illy, saj je rdeča njena prepoznavna barva. S tem sem želela pokazati, da illy povezuje ljudi z vsepovsod po svetu. Na vrhu grafike so rjavi odtenki kapljic, ki predstavljajo razpršenost kave.
258
Že dolgo nas večino ne budi več sonce. Zbudi nas kava.
V hitrem urbanem življenju je jutranja kava mali poseben moment, vsakdanji ritual, preden odrvimo proti novim dogodivščinam.
V moji rešitvi se abstraktno skriva Illy “sonce”- zrno kave, ki nas prebuja in omamlja s svojim okusom. Na še tako temen dan, nam pričara videti svet skozi rožnata očala. Izbira kombinacije barv predstavlja znamko Illy in metaforično tudi zgoraj omenjeni pregovor, skupaj z obliko pa tvorita živ, privlačen vzorec.
Tako nas bo prijetno prebudila in razveselila ne le skodelica kave, ampak tudi pločevinka s svojo novo barvito podobo.
260
Sem vesoljka, ki živi v vesolju. A ga vseeno ne poznam. Vendar mi zastane dih, ko pomislim na njegovo neskončnost in nepoznane skrivnosti.
262
Kava je polna nasprotij.
Vroča, hladna.
Intenzivna, blaga.
Sladka, grenka.
Temna, svetla.
Moja, tvoja.
281
Secesija je ponudila nekaj izvrstnih avtorjev, ki so s svojimi grafikami in posegi v prostor spremenili tok zgodovine. Za to obdobje je bila značilna grafika, ki je množila elemente, ki je grafični prostor razdelila na mnogo polj, ki so na prvi pogled nesmiselna, vendar imajo smisel v celotni sliki.
292
PREHOD
Jutranji prelet tiskovin, se ob odlični kavi lahko spremeni v srečanje med oblaki. V srečanje dveh neznancev na križišču, med oblaki, kjer senca ni ves čas pripeta nate. Ura tam prišteva nov čas čeprav se neznancema mudi in se le na hitro, glasno in veselo pozdravita. Oba morata letet naprej. Kolaž, ki je nastal iz revij, ki so velikokrat del pitja kave.
Dodatne opombe:Tekstura pločevinke je namenjena samo za predstavitev grafike. Pri tisku, bi ostala vidna čudovita osnovna struktura pločevinke, ki v delu dodaja odseve.
298
KAVNI UŽITKI
Počutja in občutki so le delčki v sestavu ponavljajočega vsakdana. Ni jih veliko, ki si jih lahko živo prikličemo, že v postelji, še v napol spečem stanju. Občutek svežega vetra na terasi, miganje s prsti na nogah, ko jih na sončen dan osvobodiš čevljev, na najljubši položaj sedenja, na ročaj skodelice, ki se ga dotikaš z blazinicama palca in kazalca in vse le v enem trenutku. Prvi srk kave je gotovo eden najboljših občutkov.
Dodatne opombe: Ozadje (tekstura pločevine) je namenjeno samo za predstavitev. Pri tisku naj se ne upošteva.
Barve so izolirane iz grafične podobe znamke Illy. Barve se za tisk, lahko prilagodijo, da ne pride do odstopanj med rdečimi.
300
ČASOVNO OKNO
Cilindrična oblika pločevinke opominja na kroženje. Kroženje letnih časov-let, ki se odvijajo ne glede na ostale dogodke, ki se nizajo v življenju. Hkrati nam prav trenutki ob kavi omogočijo časovno okno, ko se lahko zazremo vase.
Zato je na grafiki, ki ponazarja čas, prostor, kjer lahko v pločevinki vidimo svoj odsev tega trenutka. Okno, kjer lahko s spominom na minile zgodbe, slutimo in načrtujemo prihodnost.
Dodatne opombe: Sivo ozadje je namenjeno samo za predstavitev. Na pločevinko se natisne le črn in bel gradient, pločevinka ostaja vidna, saj je glavni lik v grafiki.
317
Kava in njena konzumacija v življenju večine posameznikov predstavlja ritual. Ritual, ki ga vsakodnevno ponavljamo in se k njemu z veseljem vračamo. Bodisi zaradi njenega izrazitega okusa ali potrebe po dodatni energiji si za kavo vzamemo čas. In ta čas sem interpretiral v svoji natečajni rešitvi. Čas ko se umirimo, zbistrimo misli, pozabimo na skrbi in se prepustimo uživanju v okusu dobre črne substance.
318
A couple as expression of love, a cup of coffee on the head as expression of love for coffee. Sun as symbol of the begging of a new day. A person alone and a cup of coffee, describing how we drink coffee alone.
320
Kava in njena konzumacija v življenju večine posameznikov predstavlja ritual. Ritual, ki ga vsakodnevno ponavljamo in se k njemu z veseljem vračamo. Bodisi zaradi njenega izrazitega okusa ali potrebe po dodatni energiji si za kavo vzamemo čas. In ta čas sem interpretiral v svoji natečajni rešitvi. Čas ko se umirimo, zbistrimo misli, pozabimo na skrbi in se prepustimo uživanju v okusu dobre črne substance.
322
Kavni vzhod I je ilustracija, ki prikazuje sončni vzhod v barvah kave. Tako kot pri kavi, začutimo tudi pri vzhodu začetek nečesa novega, rojstvo novega dne. Ki pa se, seveda, lažje prične s skodelico dobre kave.
324
Kava in njena konzumacija v življenju večine posameznikov predstavlja ritual. Ritual, ki ga vsakodnevno ponavljamo in se k njemu z veseljem vračamo. Bodisi zaradi njenega izrazitega okusa ali potrebe po dodatni energiji si za kavo vzamemo čas. In ta čas sem interpretiral v svoji natečajni rešitvi. Čas ko se umirimo, zbistrimo misli, pozabimo na skrbi in se prepustimo uživanju v okusu dobre črne substance.
343
“Ni važno kdo si, ko piješ kavo se počutiš kot kralj.”
Želel sem ustvariti občutek prestiža, vrednosti in plemenitosti — objekt z neizpodbitno prezenco v prostoru. Navidezna simetričnost in barvna pestrost, izmenjevanje polnega in praznega, svetlega in temnega. Stopnjevanje bujnih linij, majhne, a ključne spremembe v smeri, močni barvni kontrasti v družbi subtilnih.Objekt migeta v barvnih odtenkih, ki oživljajo emajlirano steklo, vitraj, zlato in diamant. Bogastvo, ki vedno znova intrigira človeško oko, in obenem pripravlja na pomiritev ob pogledu na temno žametno kavo.
348
Kaj se skriva v skodelici kave? Skriva se barvita tekstura abstraktnih rjavih odtenkov, ki potujejo po gladini skodelice vse do mojih ust in se ob prvem požirku spremenijo v popoln užitek. Pogled v jutranjo kavo in njene barvite vzorce, mi narišejo nasmeh na obrazu, saj vem, da se bo po spiti skodelici kave začel lep dan. V svoji ilustraciji sem upodobila teksturo abstraktnih vzorcev rjavih odtenkov kave.