Fakulteta za arhitekturo

Prejete grafične rešitve na natečaju »Oblikuj pločevinko illy«

05

ILY je ljubeča okrajšava, ki se na spletu uporablja kot kratica za poved “i love you”. Slučajno pa je okrajšava ILY le eno črko proč od tega, da je ime ene najprepoznavnejših znamk kave – ILLY. Moj predlog za grafično poslikavo Illy pločevinke je besedna igra, ki z nespremenjeno celostno podobo sugerira na ljubezen med uporabniki in ljubezen do kave ter jo poveže s samo znamko. Ker je podoba znamke že tako izražena v samem grafičnem predlogu poslikave, menim da dodaten plastičen ovitek ni potreben, saj z zmanjšanjem količine proizvedene plastike lahko prispevamo k izdelku, ki je prijaznejši do okolja.
Dodatna grafična predstavitev (PDF)

12

Moja rešitev predstavlja občutke, ki jih čutim, ko pijem kavo. Sproščeno lebdim med oblaki.

13

Kavno zrno je kakor papir, ki je v osnovi le bel ravninski element. Le redki se ga odločijo začeti prepogibati ter izdelovati origami. Rezultat je več dimenzjonalen in ima neskončno rešitev. V mislih imam razsešnosti, ki se ne končajo z robom lista.

17

Ob prvi kapljici kave, nastane interferenca valovanja, ki se razširi po vsej skodelici.

18

Nepopisan list ni živahen, s podpisom kave postane poln življenja.

19

Mandala pomiri, kot illy kava nas sprosti.

22

23

42

Opis rešitve: “Svoboda, ki jo občutim ob prvem požirku kave.” Grafika je ustvarjena iz moje avtorske fotografije.

43

Opis rešitve: Kavna zrna

55

56

57

63

Grafična poslikava na pločevinki je sestavljena iz dveh delov. V spodnjem delu pločevinke iz belih zaobljenih struktur in v zgornjem delu iz nazobčanih rdečih struktur. Polje med strukturama, ki je sive barve, je mišljeno kot neposlikano, prazno, površina je takšna, kot na primer na pokrovu pločevinke. Z zavijanjem spodnjih in prelamljanjem zgornjih struktur se ustvari globina, izbira barv pa poudarja logotip in dizajn pločevinke kave illy. Globina se dodatno poudarja z uporabo neposlikanega polja med strukturama, ki obenem poudarja dvojnost barv rdeče in bele, kontrasta, ki strukturam, ki spominjajo na drevesna debla in jesensko listje v vetru, daje še dodatno dvojnost, kontrast in energijo.

77

Red postane kaos
Navdih grafične rešitve predstavlja misel na vsakodnevni ritem bivanja, ki je pri mnogih ljudeh v sodobnem času zelo hiter in precizno strukturiran, malodane “programiran”. Iz tega redu, ki je kot mreža, kateri moramo slediti, večkrat nastane kaos. Reči gredo po svoje. Pa vendar je tudi kaos pomemben del našega bivanja in je v času nenehnih sprememb življenjska stalnica. Rutina se umakne kaosu. Vabi nas, da spremenimo sebe in svoj način gledanja na svet.
Pri oblikovanju rešitve sem popolnoma izhajala iz svojega notranjega doživljanja, ki se v slehernih situacijah odraža včasih manj, včasih bolj močno. Posebej močno doživljanje sveta je zaznamoval intenziven študij arhitekture, ki me spremlja preteklih nekaj let.

78

Vesele skodele
Opis za to grafično rešitev naj si vsak interpretira sam. Pri ustvarjanju sem imela v mislih le eno- koliko popitih kav mi je zaradi njenih dobrih učinkov v trenutku dalo veselja, novega zanosa in boljšega pogleda na svet. Dobro je piti kavo. :)

95

Rešitev pločevinke z naslovom Kava nas povezuje. Ilustracija predstavlja vse ljudi ne glede na raso, vero izpoved ali nacionalnost. Kava nas vse povezuje in pri kavi smo vsi prijatelji.

97

Pločevinka illy z naslovom Kavna semena. Ilustracija prikazuje moj pogled na kavna semena kot osnovno sestavino za kavo.

98

Kot študentka smeri Urbanizem, na Fakulteti za arhitekturo, sem se pri razmišljanju za idejno osnovo ozirala predvsem na kombinacijo tehnične risbe z abstraktnim a hkrati opredeljenim prostorom. Tako sem posledično prišla do končnega izgleda svoje rešitve, v kateri sem želela na nekakšen nov način abstrahirati slovensko tradicijo oziroma njen najbolj prepoznavni element, Aljažev stolp in pogled na Julijske Alpe. Aljažev stolp, kateri predstavlja pomemben simbol slovenstvu je bil leta 1895 postavljen na Triglav, najvišji vrh v Sloveniji. Pomemben je tudi zaradi samega napisa »Aljažev stolp«, kateri je poimenovan po strukturnemu inženirju stolpa, Jakobu Aljaž. Stolp tudi odraža samozavedanje in pomembnost slovenskega jezika, saj je v takratnem času večina gorskih koč poimenovana v nemškem jeziku, saj je le ta prevladoval v deželi. Iz tega vidika sem želela na nekakšen način počastiti Aljažev stolp z skrbno narisano tehnično skico, katera pa dopolnjuje abstraktno barvitost Julijskih Alp. Z abstraktnim delom slike (Julijske Alpe), sem pa želela prikazati raznovrstno barvitost oziroma raznolikost dežele Slovenije.

99

Pločevinka illy z naslovom Perspektivni prerez. Ilustracija prikazuje perspektivni prerez moje najljubše illy kavarne v Medvodah.

100

Gre za izris osnovnega modula po vzoru geometrijskega svetega reza, sestavljen iz kvadrata in štirih krogov. Ponavljajoči modul razprostrem po celem ovoju. Vsak modul predstavlja zrno kave. Vsi zrni kave si niso enaki, gre za mešanico različnih zrnov, ki skupaj tvorijo Illy okus in vonj. Z ‘illy barvo’ enakomerno pobarvam delčke v krogih in kvadratih ter tako ustvarim logičen kreativen ne red, posledično pa povem oz. prikažem, da… kljub različnosti kavnih zrnov, z njihovo pravo mešanico, vsakič znova dobimo okus kave, kot jo pri Illy poznamo. Posledično je vsaka skodelica kave enaka in človeku pričara magičen (sveti) občutek.

103

‘Po jutru se dan pozna’, s skodelico odlične Illy kave, s prvim dejanjem na katerem temelji naš dan. Bel list papirja in prva poteza. S tem se začne ustvarjati ideja, ki lahko spremeni življenje. Stremimo k boljšemu svetu z mišljenjem ‘Manj je več.’

121

Kava taka, kava drugačna. Poslikava prikazuje kompozicijo različnih šalic kave postavljenih na mizo. Siva barva ozadja samo ponazarja “sivino” pločevinke za kavo.
Prikaz na pločevinki (PDF)

122

Pilotkava
Koncept poslikave je obuditi staro idejo loga Illy kave, ki je prikazoval dve espreso šalici iz ptičje perspektive, ki se prekrivata. Ideja znaka mi je bila všeč, zato sem se odločila uporabiti pogled polne šalice kave od zgoraj kot del drugega predmeta/osebe. Tako sem si izbrala pilotko, ki ima očala v obliki dveh kavnih šalic in staro dvokrilno letalo, ki ima na nosu šalico kave. Siva barva ozadja samo ponazarja “sivino” pločevinke za kavo.
Prikaz na pločevinki (PDF)

125

Ko vstopimo v prostor vemo, da nihče ni odprl okna, da bi vsaj malo zraka prišlo v zadušljivo in preobremenjeno sobo. Vemo, da je čas kosila, saj je vonj pražene čebule že prišel pod vrata naše sobe. Tako vemo da je obed pravkar minil, saj nas je obdal vonj kave. Ta dišava, ki prodre takoj, ko se vrata odprejo. Ta vonj, ki nas ulovi v topel objem in nas odpelje v varnost, spokoj. Kaj ena kava lahko doseže. S svojim vonjem nas prevzame in ne moremo misliti na nič drugega. Koncept moje grafike je ta vonj. Občutek, ki se v valovih razširi po prostoru do nas. Barva, katero sem izbrala za prvo grafiko je temno rjava/črna, saj spominja na kavno zrno, medtem ko je druga barva svetlo rjava, barva kave z mlekom.

126

Ko vstopimo v prostor vemo, da nihče ni odprl okna, da bi vsaj malo zraka prišlo v zadušljivo in preobremenjeno sobo. Vemo, da je čas kosila, saj je vonj pražene čebule že prišel pod vrata naše sobe. Tako vemo da je obed pravkar minil, saj nas je obdal vonj kave. Ta dišava, ki prodre takoj, ko se vrata odprejo. Ta vonj, ki nas ulovi v topel objem in nas odpelje v varnost, spokoj. Kaj ena kava lahko doseže. S svojim vonjem nas prevzame in ne moremo misliti na nič drugega. Koncept moje grafike je ta vonj. Občutek, ki se v valovih razširi po prostoru do nas. Barva, katero sem izbrala je svetlo rjava, barva kave z mlekom.

128

Brez barv. Pomembna stuktura/tekstura.

141

Dober dan se začne z dobro kavo. Deluje kot budilka in se kot toplina požene po naših žilah, prav tako se tudi žareča barva razlije po papirju in nadvladuje vsakdanje odtenke modrine. Neločljivo je povezana z belo, ki kakor smetana postane krona nad skodelico te omamno dišeče vsebine. Skupaj se v mirnih potezah zlijeta čez papir in se mešata. Toplina kave nas tako skozi ves dan poživlja in nam polepša hladna jutra, to toplino pa izražam v svoji rešitvi.

150

A symbol of various religions, countries, political movements and even sports teams, the image of a star has been reworked and reappropriated countless times. It has been both the subject of big brand logos and fine art as well. It has represented both minorities and majorities. A shape so deeply rooted in the mind of thousands of people, yet meaning something different every time. These are the reasons why I believe that my graphic solution will bring a familiar feeling to every home it finds itself. In the end it does not matter how it is interpreted, it has no finite meaning. Just like coffee it is something for everyone to enjoy their own way.

164

Siva barva ozadja predstavlja barvo pločevinke.

169

Siva barva ozadja predstavlja barvo pločevinke.

170

Siva barva ozadja predstavlja barvo pločevinke.

180

181

182

183

Ideja se mi je porodila ob pitju kave. Ko skodelico odložimo se drobne kapljice nalagajo na površino in tvorijo vzorec. Torej pustim kavi da si sama oblikuje svojo pločevinko.

184

Predlagana rešitev ni neko naklučje črtic. Predstavlja graf pridelave in povpraševanja po kavi v svetu od leta 1994 do leta 2003.

190

191

192

206

V rešitvi sva upodobljeni jaz, kot moderna ženska in moja ptičarka na sprehodu po abstraktnosti. Inspiracija izvira iz ideje, da pitje kave Illy doda čarobnost najinemu vsakdanu.

212

Obred pitja kave je majhna vrzel v dnevu posameznika, v kateri se čas ustavi in imamo priložnost, da se v teh nekaj minutah spet povežemo sami s seboj ali z ljudmi, ki so nam blizu. Enak občutek sama najdem v naravi, ko z vsakim korakom dobim priložnost, da spet zadiham in se povežem s svojim umetniškim jazom. Izbrana rešitev je tako nastala kot posledica zlitja teh dragocenih trenutkov, ko se nenehni vsakodnevni tempo ustavi in lahko zadiham. Zame je kot nežna spodbuda, da se lahko kadarkoli ustavim in si vzamem čas zase, pa če gre za skodelico kave ali lahkotno sprehajanje po sosednjem gozdu.

213

Obred pitja kave je majhna vrzel v dnevu posameznika, v kateri se čas ustavi in imamo priložnost, da se v teh nekaj minutah spet povežemo sami s seboj ali z ljudmi, ki so nam blizu. Enak občutek sama najdem v naravi, ko z vsakim korakom dobim priložnost, da spet zadiham in se povežem s svojim umetniškim jazom. Izbrana rešitev je tako nastala kot posledica zlitja teh dragocenih trenutkov, ko se nenehni vsakodnevni tempo ustavi in lahko zadiham. Zame je kot nežna spodbuda, da se lahko kadarkoli ustavim in si vzamem čas zase, pa če gre za skodelico kave ali lahkotno sprehajanje po sosednjem gozdu.

219

Napis illy postane “črtna koda” ki se jo prebere samo, če nagnemo pločevinko in napis pogledamo iz spodnje strani. V ozadju je pa starejši illy logotip espresso skodelic kave z obrisom krožnika. Siva barva ozadja samo ponazarja “sivino” pločevinke za kavo.
Prikaz na pločevinki (PDF)

225

Naslov: Illy v vsakem domu
Misel: Okno, okna, hiša, hiše, velike hiše … mesto. Mesta. Gre Illy v svet ali svet k Illyju. V vsak dom.
Ideja, izvedba: Pri oblikovanju grafike sem se samoizpraševal o prostoru. Grafiki, torej dvodimenzionalnemu mediju, sem želel ‘dodati’ občutek globine, trodimenzionalnost. Pojem globina sem razumel dobesedno – v pločevinko sem navidezno ‘zavrtal odprtine’, okna. Okna sem manjšal in večal, jih rotiral in zrcalil. Z nizanjem tako dobljenih oken sem ustvaril razgibano fasado, ki Illyjevi kavi iz pločevinke dovoli odditi v svet. Ali ji omogoči, da vstopi v vsak dom.

226

Naslov: Illyjev je ves svet
Misel: Mesto, ki nikoli ne spi. Broadway, kompozicija, urbanizem, dinamika. Energija. Eksplozija okusov, užitka, energije. S kavo Illy. V mestih.
Ideja, izvedba: Pri oblikovanju grafike sem se samoizpraševal o prostoru. Grafiki, torej dvodimenzionalnemu mediju, sem želel ‘dodati’ občutek globine, trodimenzionalnost. Želel sem pričarati občutek, da pločevinka eksplodira. Kot osnova mi je služil tloris mesta z ortagonalno mrežo, ki sem jo presekal z nekakšnim Broadwajem, da sem v kompozicijo vnesel še več dinamike. Nato sem v to mrežo vpeljal moje videnje urbanizma, z enim očiščem pa dosegel občutek globine. Tako se kava znotraj pločevinke – eksplozija energije – zrcali tudi na obodu. Svetlo siva barva ozadja na grafiki ponazarja aluminij pločevinke, ki se vidi pod grafiko.

227

Naslov: Skodelica Illy – za vedno
Misel: Kultna skodelica. Tloris, naris, stranski ris. Bela s kančkom rdeče. Bazična, a povsod prepoznavna. Je manj res vedno več? Vzorec, igriv in radoživ, je energija. Je skodelica na potenco. Je kava, je Illy
Ideja, izvedba: Ta rešitev je neke vrste študija ikonične skodelice Illy. Skodelico sem ‘razstavil’ na tloris, naris in stranski ris, nato pa sem iz le-teh z obračanjem, množenjem in naključnimi povečavami naredil vzorec, ki na igriv način kaže, zakaj je ravno Illyjeva skodelica tista, na katero pomislimo, ko si zaželimo uživati ob kavi. Svetlo siva barva ozadja na grafiki ponazarja aluminij pločevinke, ki se vidi pod grafiko.

240

Ilustrativna podoba fantazijskega mesta. Idejna zasnova je prikazati različne plasti mesta, od stanovanjskih hiš, pisarniških objektov do bogatih gradov, kar simbolizira, da se lahko skriva illy kava prav povsod. Kar je pobarvano z belo barvo, naj bo metalična osnovna barva embalaže.

271

280

illy-ri
reinterpretacija naših prednikov Ilira

283

illy-ri
reinterpretacija naših prednikov Ilira, Histra v morski paleti

285

Fraktali – neskončno zaporedje
fraktali cvetače z ljubljanske tržnice

288

Smo v obdobju, ki nas postavlja pred kritična okoljska vprašanja. Nujno je, da se še naprej sprejemajo ukrepi, ki bi preprečili resnično okoljsko katastrofo. Verjamem, da bi morali biti vsi osredotočeni na zmanjševanje naših negativnih okoljskih učinkov. Odločila sem se, da svoj predlog posvetim mnogim ukrepom, ki jih je podjetje Illy sprejelo, in jih učinkovito izvaja, da bi zmanjšali svoj negativen vpliv na okolje, da bi zgradili trajnostno podjete ter da bi še naprej vračali naši Zemlji vse, kar nam je tako velikodušno dala.

296

Pločevinka, ki sem jo izdelal, je zasnovana na podlagi silhuete Ljubljane, ki jo obdajajo barve dneva, ponoči so temnejše barve zjutraj pa ko se spije kavo pa postanejo svetlejše in živahnejše.

304

Rešitev predstavlja češnje v Goriških Brdih in je ročno pobarvana v akvarelu.

314

Rešitev: Lipovi listi
Ples listov v vetru ponazarja živahnost in energijo, podobno kot kava, ki poživlja. Lipovi listi so v barvah slovenskih športnikov, kar dodatno ojačuje sporočilnost in razširja možnost številnih asociacij na Slovenijo, kreativnost, gibanje, uspeh. Sivo ozadje je mišljeno transparentno.

316

Rešitev: Stopinje
Odtisi sledi prostoživečih živali slovenskih gozdov kot so medved, ris, kozorog, divji petelin, divji prašič itd. spominjajo na pestrost življenja pri nas kot lahko kava Illy ponudi pestrost okusov pri različni pripravi. Ob tem grafika poudarja ogroženost nekaterih vrst, v tem primeru risa (rdeča sled). Stopinje prikazujejo pot posamezne živali, s čimer želim nakazati, da obstajajo rešitve. V grafiki sem uporabil barve Illyja. Belo ozadje je mišljeno transparentno.

318

Rešitev: Lepote Slovenije
Za Slovensko izdajo Illy pločevinke se mi zdi pomembna predstavitev Slovenije in njenih izjemnih znamenitosti. S tem postane pločevinka atraktivna tako za turiste kot za Slovence. Na grafiki sem upodobil štiri prepoznavne destinacije Slovenije: Triglav, Bled, Postojnsko jamo in Piran. Relief sem abstraktno prikazal s krivuljami, ki asociirajo na tekočino ali v tem primeru kavo. Ponazarja, da kavo pijemo v vsakem kotičku Slovenije.

320

Grafika predstavlja kavno zrno, ki se med mletjem spreminja v prah in s tem izgublja svojo formo.

324

Rešitev predstavlja vsakodnevno spremljevalko, travniško kaduljo (Salvia pratensis), ki nam osvetli dan z vijoličnimi toni in vizualno privlačno podobo, povod za sanjarjenje s pridihom jutranjega vonja narave.

328

Skozi sliko sem želela prikazati kako pomembna se mi zdi kombinacija sestavin, pa naj bodo to sestavine za dobro kavo ali kombinacija barv.

329

Ko sem v roke prijel pločevinko illy kave sem se osredotočil na njen volumen – valj. Razmišljal sem, katera forma v naravi ima najbolj podobno obliko pločevinki illy. Po premišljevanju se je deblo drevesa zdelo najbolj smiselno. Pločevinko illy kave sem enačil z lubjem – tako kot pločevinka, kot tudi lubje ščitita neko občutljivo vsebino in močnejša poškodba le te bi pomenila anomalijo – pri zdravju drevesa in pri okusu kave. Povezal sem še eno vzporednico med kavo in drevesi: oboje nam daje energijo. Za mnoge se dan ne začne drugače kot s skodelico kave, saj nam ta poseben ritual da energijo za začetek dneva. Znano dejstvo je tudi, da sprehod skozi gozd ali objemanje dreves pozitivno vplivajo na človekovo razpoloženje. Glede na to, da je illy dal priložnost slovenskim mladim umetnikom, se mi je zdelo primerno, da za svoje delo uporabim lubje slovenskega drevesa in sicer lipe. Lubje sem abstrahiral do te mere, da se moramo dobro osredotočiti, preden ugotovimo, da gre res za lubje. V tej grafiki si lahko predstavljamo tudi relief gora, valovanje oceana, morda celo krošnje dreves. Narava je res čudovita.

332

Tehnika grafike je odtis zaščitne folije na papir, nato pa je sledila še računalniška obdelava grafike.

333

Tehnika grafike je odtis zaščitne folije na papir, nato pa je sledila še računalniška obdelava grafike.

334

Tehnika grafike je odtis vrvi na papir, nato pa je sledila še računalniška obdelava grafike.

336

Druženje mi predstavlja način življenja. Zame je to sredstvo sproščanja, pozitivne energije in dobre volje, hkrati pa je druženje tudi oblika zabave, ki motivira in aktivno pripomore k ustvarjanju. In kako bi se bilo lepše družiti, če ne ob skodelici dobre kave.

337

Orhideje so rože z največ variacijami na planetu, obstaja jih več kot 20.000 vrst. Nekatere so evolucijsko prilagojene, tako da pritegnejo specifično vrsto metulja, zaradi česar imajo vzdevek inteligentne rože. Risba je ročno pobarvana v akvarelu.

338

Različni svetovi kave.

340

Mreža diagonal predstavlja neskončno možnosti povezovanja in prepletanje različnih kultur ter ljubiteljev kave Illy.

342

Gre za sintezo druge in tretje dimenzije, osnovane na presečiščih modularnih nizov z delno dopolnitvijo vmesnega prostora. Rešitev, ki na nek način deluje kot optična prevara (struktura, ki daje vtis tridimezionalnosti je na dvodimenzionalnem papirju neotipljiva), v ospredje postavlja pomembnost uporabe vseh čutov v vsakdanjem življenju; pri zaznavanju okolice, ki nas obdaja in z nami komunicira. Tudi kavi se namreč moramo posvetiti z vsemi čutili, če jo želimo zares užiti. Opomba: območja bele barve so v izvirniku prozorna oz. imajo barvo pločevinke.

344

Idejo za svojo rešitev sem dobila v slovenski arhitekturi. Navdihnila me je fasada nekdanje Zadružne gospodarske banke na Miklošičevi ulici v Ljubljani, ki jo je zasnoval arhitekt Ivan Vurnik.

346

Simboličen portret pitja kave, kjer se dan začne s požirkom kave ob kateri se svet začne po koščkih spet sestavljat nazaj.

349

Portret pitja kave, kjer se dan začne s požirkom kave ob kateri se svet začne po koščkih spet sestavljat nazaj.

353

Vonj po kavi.
Popelje nazaj, v temne kotičke preteklih trenutkov. Izvabi občutke topline in je opomnik, da je čas za odmor.

355

Občutek pitja kave je harmonična barva okusov.

356

Pri idejni rešitvi sem želela eksperimentirati z različnimi pristopi do risbe in kako le to smiselno izvesti. Kot glavni predmet obravnave sem si izbrala simbol slovenstva, Triglav. Do končne podobe moje ideje, katera je sedaj tudi pred vami, sem prišla s pomočjo prostoročne skice Triglava v kombinaciji z vzorcem, katerega sem pridobila s pomočjo odtisa alkoholne štampiljke. Ta dva, med seboj si različna pristopa, sem nato združila in poskušala ustvariti vzorec skalovja na Triglavu, a hkrati ohraniti, to povezavo z originalnim vzorcem štampiljke. Hkrati sem pa tudi želela, postaviti nekakšen kontrast hladnemu skalovju Triglava, s toplejšimi barvami silhuet dreves, katera so postavljena v ospredje slike in predstavljajo mehkobo ter toplino v idejni rešitvi. Glavni poudarek je torej bil na občutku kako hodimo skozi gozd, v Triglavskem narodnem parku in kako se ozremo in zagledamo Triglav. Le ta je pred nami, v vsej svoji veličini katera vzbuja tako strah in spoštovanje kot tudi občudovanje.

380

Inspiracija grafike je bil utrip srca. “Beat”, ki ga ta povzroči ob požirku kave pa preveden v silhueto v gibanju, za katero se zdi, da poplesuje.

382

Če vsaka grafika pripoveduje zgodbo, naj ta govori o manj poznani plati kave – njenem izvoru. Navdih za motiv izhaja iz kavovca, drevesa na katerem rastejo kavna zrna.

384

Rešitev predstavlja kompozicijsko igro geometrijskih elementov, ki skupaj ustvarjajo dinamiko in zanimivost grafike. Uporabljene barve na grafiki pa kompozicijo privedejo v življenje. Grafika je narejena na način, ki omogoča postavitev v vsak prostor ter s svojim preprostim in geometrijsko pravilnim izgledom pritegne oko.

385

Če vsaka grafika pripoveduje zgodbo, naj ta govori o manj poznani plati kave – njenem izvoru. Navdih za motiv izhaja iz kavovca, drevesa na katerem rastejo kavna zrna.

387

Pločevinka illy v sebi skriva najboljšo kavo na svetu. Kaj še vse v sebi skriva tako dobro stvar? Satovje med seveda. Prav tako kot dobro pločevinka ohranja okus kave, satovja v obliki šestkotnika shranjujejo med. Pomembno vlogo pri zaščiti medu igrajo tudi čebele, ki branijo svoj panj pred vsiljivci. Na pločevinko sem tako razgrnil šestkotnike satovja in nanje nanizal čebele, ki sledijo obliki satovja. Čebele in med so tudi zelo značilni za Slovenijo, in tudi zaradi tega sem se odločil upodobiti to tematiko za grafiko pločevinke illy. Belo ozadje na je transparentno.

388

Če vsaka grafika pripoveduje zgodbo, naj ta govori o manj poznani plati kave – njenem izvoru. Navdih za motiv izhaja iz kavovca, drevesa na katerem rastejo kavna zrna.

393

Grafična rešitev prikazuje dinamično kompozicijo štirikotnikov, kjer so v stanovanjsko – poslovni objekt strnjene različne situacije iz življenja posameznikov.

395

Motiv za predlagano grafično rešitev so slovenske gore, Julijske Alpe s Triglavom v ozadju.

397

Motiv za predlagano grafično rešitev so slovenske gore, Julijske Alpe s Triglavom.

398

Grafika je kompozicija arhitekturnih elementov, ki jih povezujejo linije različnih debelin. Premišljen izbor barv v grafiki ustvarja kontrast- daje sliki umirjenost, a hkrati pa ji rumeni elementi dajejo poudarke. Zlasti cik-cak element na sredini nase vabi večino opazovalčeve pozornosti in v grafiko prinaša neravnovesje-dinamiko-težo.

402

Moja rešitev bi se izvedla tako da bi se poslikal na pločevinko samo zgornji del v barvah illy-ja spodnja silhueta ljubljane pa bi ostala prazna oz v barvi same pločevinke.

403

illydoku (illy + sudoku)
Ko sem nekega sončnega dne opazoval kako babica pije skodelico kavo in rešuje sudoku, se mi je porodila ideja kako lahko stara japonska igra s črkami postane ilustracija. Kvadratna oblika svetovno znanega illy logotipa je bila izhodišče za mrežo in glavni element grafike.
Prikaz na pločevinki (PDF)

404

Moja rešitev bi se izvedla tako da bi se poslikal na pločevinko samo zgornji del v barvah illy-ja spodnja silhueta ljubljane pa bi ostala prazna oz v barvi same pločevinke.

408

illydoku (illy + sudoku)
Ko sem nekega sončnega dne opazoval kako babica pije skodelico kavo in rešuje sudoku se mi je porodila ideja kako lahko stara japonska igra s črkami postane ilustracija. Kvadratna oblika svetovno znanega illy logotipa je bila izhodišče za mrežo in glavni element grafike.
Prikaz na pločevinki (PDF)

418

Sanje
Natečaj oblikuj pločevinko Illy me je pritegnil, ker se mi je zdel zanimiv koncept, da pločevinko s kavo spremeniš v dozo za trajno uporabo. Ponovna uporaba je ekološka in s poslikavo poživi in postane estetski predmet. Ideje za vzorec se mi je porodila, ko sem po papirju risala različne črte in iskala ideje. Pustila sem, da mi je roka tekla po papirju. Pomislila se na kavo, njene značilnosti; vonj, okus. Črte, ki sem jih narisala so stilizirane oblike dima, ki se širi iz skodelice kave. Žive barve, ki so v polnih prostorih sem izbrala, ker mislim, da poživijo formo. Ko si zjutraj narediš skodelico kave zagledaš barvno pločevinko in te razveseli. Nisem pobarvala vseh prostorih prostorov med črtami, ker sem želela pokazati tudi material pločevinke, ki je pod mojo rešitvijo. Oblika valja tudi naredi vzorec zanimiv in poudari zaobljene črte. Grafiko sem poimenovala Sanje, zato ker se mi je ideja porodila med ne premišljenim risanjem črti. Tako kot, ko spimo nimamo nadzora nad svojimi sanjami.
Prikaz na pločevinki (PDF)

419

Pločevinka “ČIPKA” je zasnovana kot združitev umetnosti, s katerimi se vedno znova srečujemo – z umetnostjo okolja, v katerem živimo in ki nastaja v rokah nas samih ter z umetnostjo narave, ki jo na nek način želimo vedno znova posnemati. Tu so čipka, list in mreža mesta. Vse tri zase posebne in različne umetnosti, ki pa so si vendarle zelo podobne.
Dodatna grafična razlaga (PDF)

423

Rešitev ponazarja povezovanje. Posamezne ploskve predstavljajo povezovanje različnih deležnikov, ki jih druži kava Illy. Ploskve različnih barv so kakor ljudje z različnih koncev sveta, ki se vsak dan znova, ob pitju kave, družijo med seboj. Ploskve so združene v več plasteh, kot so številne generacije prenašale svoje navade na naslednje in s tem ohranjale tradicijo. Tudi podjetje in blagovno znamko Illy so izoblikovale različne generacije raznolikih posameznikov.

435

Flekci
Natečaj se mi je zdel zanimiv, ker spodbuja k razmišljanju o novih grafičnih rešitvah poslikave valja. Ideja, da pločevinka postane tudi trajna doza je poleg estetske tudi ekološka. Razmišljala sem o kavi in njeni obliki. Tako sem se osredotočila na kavna zrna, ki sem jih stilizirala v oblike likov in se na moji rešitvi ponavljajo. Črte pa so kontrast likom. Tudi te so ponavljajoče. Taka je tudi oblika valja. Pločevinko obračaš in nima pravega konca. Oblikovala sem rešitev tako, da sem izkoristila tudi njen videz. Liki so v barvi pločevinke zaradi tega, ker ima svetleča kovina zanimiv lesk in barvo in poveča kontrast barvam črt. Flekci je ime moje grafične rešitve, ker so stilizirana kavna zrna kot motnje pri ravnih barvnih črtah. Enako je, ko si umažemo obleko rečemo, da imamo »flek« oz. »flekec«. Tako so naključno razperjeni liki vsiljivci med horizontalnimi črtami.
Prikaz na pločevinki (PDF)

449

Pločevinka “ČIPKA” je zasnovana kot združitev umetnosti, s katerimi se vedno znova srečujemo – z umetnostjo okolja, v katerem živimo in ki nastaja v rokah nas samih ter z umetnostjo narave, ki jo na nek način želimo vedno znova posnemati. Tu so čipka, list in mreža mesta. Vse tri zase posebne in različne umetnosti, ki pa so si vendarle zelo podobne.
Dodatna grafična razlaga (PDF)

453

Coffee makes remarkable FINGERPRINTS _ sLOVEenija

461

Kava okoli sveta združuje vse gradove in ljudi istočasno. Bela barva predstavlja transparenco.

464

Pločevinka “ČIPKA” je zasnovana kot združitev umetnosti, s katerimi se vedno znova srečujemo – z umetnostjo okolja, v katerem živimo in ki nastaja v rokah nas samih ter z umetnostjo narave, ki jo na nek način želimo vedno znova posnemati. Tu so čipka, list in mreža mesta. Vse tri zase posebne in različne umetnosti, ki pa so si vendarle zelo podobne.
Dodatna grafična razlaga (PDF)

467

469

Illy pavze v življenju
Rešitev simbolizira dinamično življenje pa v njem kot pomembni detajl pavze z Illy kavo. Vesela grafika za lepše jutro, popoldne, večer ali katerokoli sprostitveno Illy pavzo.

472

Siva barva predstavlja transparenco.

475

478

Vesela rešitev – en pogled na pločevinko te vrne na sončno jutro ob Illy kavi.

480

481

Jadranje skozi svet kave nam vrača radost in brezskrbnost iz otroštva radost. Bela barva predstavlja transparenco.

482

483

490

Illy je globalno podjetje, s svetom jo povezuje tako izvoz predelane kave tako uvoz kavnih zrn v Italijo. Barvne horizontalne linije predstavljajo pestrost ter raznolikost sveta v katerem živimo, hkrati nas spodbujajo k sprejemanju soljudi, takšnih kakršni so.

491

Pixelated Personalities
Delo predstavlja upodobitev štirih različnih osebnosti, ki so prevedene v mrežo pikslov.
Prikaz na pločevinki (PDF)

492

Belo ozadje je lahko tudi transparentno.

497

Kava kot jezik sveta.

498

Grafiko za pločevinko sem oblikovala popolnoma minimalistično, z nekaj črtami. Za takšen pristop sem se odločila, ker menim, da je že znamka Illy s svojo tradicijo dovolj zgovorna sama po sebi. Dialog je vzpostavljen, ko odpremo pločevinko s kavo in nas doseže omamen vonj želene kave.

499

Kavna polja, kava, pražarna.

500

501

Spomini življenja – illy pavze vmešane v njih.

502

Flyingtypo
Izhodišče za nastanek dela je tipografija. Oblikujem deset različnih znakov s katerimi nato narišem vzorec.
Prikaz na pločevinki (PDF)

504

Skozi vzpone in pade, skozi krivulje in zapletenost… kava… Belo ozadje je lahko tudi transparentno.

505

Kava nas sprosti, tako sem se sama sprostila ob oblikovanju pločevinke, na plan je prišel umetniški duh, grafika pa je odraz različnih čustev.

507

Pločevinko sem oblikovala kot mozaik ploščic in vzorcev, kot smo tudi ljudje mozaik vsakdanjega življenja. Vzorec sem si zamislila natisnjen prozorno, torej brez bele podlage.

509

511

Travnik cvetočih tulipanov (natisnjeno prozorno, brez bele podlage)

514

Rešitev se v prvi vrsti zgleduje po obliki praženih zrn kave. Ta prepoznavna podoba, ki večini ljudem sproži asociacije na priljubljeni topli napitek, se v rešitvi pojavlja v obliki ponavljajočih se osemkotnih simbolov. Ti se med seboj sestavljajo na način šestkotnikov, s čimer se ustvarja preprost, a izrazit vzorec, ki nakazuje vsebino pločevinke, hkrati pa s svojo sivo dvobarvnostjo želi delovati diskretno in elegantno. Vzorec je z namenom doseganja kovinskega videza transparenten, zaradi česar se skozi njega vidi siva podlaga.
Dodatna grafična razlaga in render (PDF)

519

Kot študentu arhitekture mi je pozornost vzbudila masa volumna Illy pločevinke. Ko sem se spraševal, kako bi ga razbremenil, sem se ukvarjal z različnimi grafičnimi rešitvami. Prevladala je sekvenca krivulj, ki ponuja iluzijo dematerializacije kovinskega oboda in sprememba le-tega v lebdeče, ne-konstrukcijske elemente. Prijetne barvne lestvice, ročna risba in ročno senčenje zagotovijo unikatno grafiko, ki porabniku ponuja tudi iluzijo: kaj se sploh nahaja spredaj in kaj zadaj?

522

Kot študentu arhitekture mi je pozornost vzbudila masa volumna Illy pločevinke. Ko sem se spraševal, kako bi ga razbremenil, sem se ukvarjal z različnimi grafičnimi rešitvami. Prevladala je sekvenca krivulj, ki ponuja iluzijo dematerializacije kovinskega oboda in sprememba le-tega v lebdeče, ne-konstrukcijske elemente. Prijetne barvne lestvice, ročna risba in ročno senčenje zagotovijo unikatno grafiko, ki porabniku ponuja tudi iluzijo: kaj se sploh nahaja spredaj in kaj zadaj?

525

Kot študentu arhitekture mi je pozornost vzbudila masa volumna Illy pločevinke. Ko sem se spraševal, kako bi ga razbremenil, sem se ukvarjal z različnimi grafičnimi rešitvami. Prevladala je sekvenca krivulj, ki ponuja iluzijo dematerializacije kovinskega oboda in sprememba le-tega v lebdeče, ne-konstrukcijske elemente. Prijetne barvne lestvice, ročna risba in ročno senčenje zagotovijo unikatno grafiko, ki porabniku ponuja tudi iluzijo: kaj se sploh nahaja spredaj in kaj zadaj?

533

Belo ozadje je lahko tudi transparentno

553

Prijatelja na kavi
Pitje kave pomeni veliko ljudem poseben in pomemben ritual, še posebej v družbi prijateljev. Moja prva asociacija na to temo je bil vsakdanji prizor pitja kave. Hotela sem ponazoriti doživljanje ob njenem pitju, ki na nas pozitivno učinkuje. Ob tem početju nas globoki pogovori venomer zbližujejo, porajajo nam sanje in upanje na dobro prihodnost.