
Fakulteta za arhitekturo
Prejete grafične rešitve na natečaju »Oblikuj pločevinko illy 2020«
14
Kot prvo oblikovno rešitev ikonične pločevinke illy sem izbral tematiko grafitov. Sem namreč mnenja, da je ta zvrst likovne umetnosti precej podcenjena in neopažena, zato sem se odločil, da jo tokrat pripeljem na pločevinko, kjer bo lahko zaživela in se približala tudi tistim, ki jim grafiti morda niso tako blizu.
29
Vsak požirek kave je različen tako od preteklega, kot naslednjega. Težko rečem kaj kava je. Z mislimi obstanem, le trenutka se zavedam.
*Za dobrobit okolja se znak Illy in vsi podatki o izdelku tiskajo na pločevinko in ne na folijo.
35
Grafična rešitev prikazuje abstrakcijo procesa mletja kavnih zrn, se pravi cikel od zrna do mletih kavnih zrn iz katerih nato nastane Illy kava.
54
Sem študent, ki se v prostem času ukvarja s parametričnim ustvarjanjem grafik. Ena od mojih rešitev za to nalogo je priložena v pdf obliki. Imenuje se 5kotnik in upam, da vam je všeč :)
57
Nedelja. “Dobro jutro.“ “Jutro, a kafe je že skuhan?” ”Ne še.” ”Bom js uštimala kafetiro, ti kr u miru pojej kr midve sva že.” ”Va be.” ”Mama, ti pa mleko prnes.” ”Pa še biškote.” Ob besedi kava najprej pomislim na naša tipična nedeljska jutra, ko se po koncu tedna z mamo in sestro ob “froštku in kafetu“ zaklepetamo do poznega dopoldneva. Tako sem se s kulturo kave pravzaprav tudi prvič srečala. Grafika predstavlja naš pogovor. Ko se na pločevinki stakneta oba robova, naši glasovi postanejo spirala, ki se nikoli ne konča, tako kot tudi ne naš klepet.
58
Nedelja. “Dobro jutro.“ “Jutro, a kafe je že skuhan?” ”Ne še.” ”Bom js uštimala kafetiro, ti kr u miru pojej kr midve sva že.” ”Va be.” ”Mama, ti pa mleko prnes.” ”Pa še biškote.” Ob besedi kava najprej pomislim na naša tipična nedeljska jutra, ko se po koncu tedna z mamo in sestro ob “froštku in kafetu“ zaklepetamo do poznega dopoldneva. Tako sem se s kulturo kave pravzaprav tudi prvič srečala. Grafika, ki sem jo ustvarila, prikazuje naše glasove – smeh in klepet, različne barve pa predstavljajo vsako izmed nas. Dodala sem še rdeče ozadje, saj mi ta barva predstavlja energijo, ki nam jo kava da, poleg tega pa se ujema z Illy barvno paleto.
59
Nedelja. “Dobro jutro.“ “Jutro, a kafe je že skuhan?” ”Ne še.” ”Bom js uštimala kafetiro, ti kr u miru pojej kr midve sva že.” ”Va be.” ”Mama, ti pa mleko prnes.” ”Pa še biškote.” Ob besedi kava najprej pomislim na naša tipična nedeljska jutra, ko se po koncu tedna z mamo in sestro ob “froštku in kafetu“ zaklepetamo do poznega dopoldneva. Tako sem se s kulturo kave pravzaprav tudi prvič srečala. Grafika, ki sem jo ustvarila, prikazuje naše glasove – smeh in klepet, različne barve pa predstavljajo vsako izmed nas. Pločevinka Illy se mi že gola – brez grafike, zdi lepa, zato sem jo v takšni obliki želela čim bolj ohraniti. Moja grafika torej nima ozadja, so le trije glasovi.
67
PANORAMA SLOVENIJE
Koncept oblikovanja desne pločevinke izhaja iz ideje države Slovenije. Grafika prikazuje silhueto slovenskih naravnih, geografskih, arhitekturnih in urbanističnih vedut.
Z leve proti desni lahko opazimo slovensko obalo, Piran, nato se relief prelije v Predjamski grad, Blejski otok, na koncu pa še v Ljubljano s Frančiškansko cerkvijo, Prešernovim spomenikom, Tromostovjem in začetkom Plečnikove tržnice. V ozadju zaznamo na levi najprej Triglav, Mangart, Planico, Šmarno goro, na koncu pa se panorama zaključi z Ljubljanskim gradom.
Grafika deluje kot panoramski pogled. Lahko stoji sama zase, ujema pa se tudi z barvno lestvico Illy kave. Prav tako je nivo Tromostovja poravnan z Illy grafično folijo, desni in levi konec pa se srečata v isti točki.
Tovrstna grafika je oblikovana z mislijo, da je povabljiva tudi za turiste, ne le domoljube. Vsi obiskovalci Illy trgovine bodo lahko poleg kave z nakupom domov odnesli tudi košček Slovenije.
Koncept je zasnovan v 3 različnih barvnih kombinacijah.
68
PANORAMA SLOVENIJE
Koncept oblikovanja desne pločevinke izhaja iz ideje države Slovenije. Grafika prikazuje silhueto slovenskih geografskih, arhitekturnih in urbanističnih vedut.
Z leve proti desni lahko opazimo slovensko obalo, Piran, nato se relief prelije v Predjamski grad, Blejski otok, na koncu pa še v Ljubljano s Frančiškansko cerkvijo, Prešernovim spomenikom, Tromostovjem in začetkom Plečnikove tržnice.
Grafika deluje kot panoramski pogled. Lahko stoji sama zase, ujema pa se tudi z barvno lestvico Illy kave.
Tovrstna grafika je oblikovana z mislijo, da je povabljiva tudi za turiste, ne le domoljube. Vsi obiskovalci Illy trgovine bodo lahko poleg kave z nakupom domov odnesli tudi košček Slovenije.
Koncept je zasnovan v 3 različnih barvnih kombinacijah.
69
GEOMETRIJA ZRNA
Koncept oblikovanja desne pločevinke izhaja iz ideje kavnega zrna. Kavno zrno je abstraktno interpretirano in spremenjeno v 2 zrcalna trikotnika. Liki so nato enakomerno porazdeljeni po pločevinki in na ta način tvorijo geometrijski vzorec in negativ le-tega.
Tovrstni okras je minimalističen in ličen, barvno se sklada tudi z Illy embalažo. Tisti kupci, ki v vzorcu vidijo kavna zrna, lahko pločevinko še naprej uporabljajo za shranjevanje kave in jim vzorec služi kot oznaka, drugi pa lahko namembnost pločevinke po želji spremenijo in jim ta krasi police v kuhinji ali dnevni sobi.
Koncept je zasnovan v 3 različnih barvnih kombinacijah.
90
“O, kava! Tista, ki razblini vse skrbi, tista, ki je predmet mislečevega poželenja.” Skrbi in misli pred skodelico kave so vedno kaotične. Ko pa spijemo tisti požirek lahko z jasno mislijo vstopimo v dan. Tako je pri meni bil koncept grafične zasnove, te misli in in skrbi preden se sami ne umirimo.
91
“O, kava! Tista, ki razblini vse skrbi, tista, ki je predmet mislečevega poželenja.” Skrbi in misli pred skodelico kave so vedno kaotične. Ko pa spijemo tisti požirek lahko z jasno mislijo vstopimo v dan. Tako je pri meni bil koncept grafične zasnove, te misli in in skrbi preden se sami ne umirimo.
92
Oprostite za trenutek, grem na skodelico kave.
Tudi kava je poživilo, za nekatere nujna rutina, ali naj bo to zjutraj ali čez dan. Po tisti skodelici kave se lahko nekateri le res prav zbudijo. Tudi moj koncept izhaja iz prebujanja pred in po kavi. Oči predstavljajo utrujenost in energičnost po zaužitku kave.
99
Ob vsaki izkušnji v življenju nas obdajajo občutki, ki jih doživljamo na razne načine. Preko barve, oblike in njunega medsebojnega dialoga sem poskušala ilustrirati občutke ali doživetja pitja kave.
101
Enotnost človeštva omejujejo in zamejujejo številne pregrade različnosti. Masivni zidovi različnih kultur in verstev, betonske stene trmoglavih nazorov in političnih prepričanj ter manjše škarpe muhastih sosedov.
Kava pa nam je skupna. Kava nas povezuje. Ritual iskrivega klepeta ob skodelici kave ima moč za podiranje zakoreninjenih predsodkov o drugačnosti. Grafika prikazuje roke različnih ljudi, ki na različne načine držijo različne skodelice, povezujejo pa jih oblaki arome in okus kave. Kadar so ljudje povezani, raznolikost ne predstavlja pregrade, temveč harmonično pestrost, ki rojeva plemenite misli.
Opomba: Območja sive barve so mišljene kot textura pločevinke, ki so jo vidi preko določenih delov grafike.
102
Enotnost človeštva omejujejo in zamejujejo številne pregrade različnosti. Masivni zidovi različnih kultur in verstev, betonske stene trmoglavih nazorov in političnih prepričanj ter manjše škarpe muhastih sosedov.
Kava pa nam je skupna. Kava nas povezuje. Ritual iskrivega klepeta ob skodelici kave ima moč za podiranje zakoreninjenih predsodkov o drugačnosti. Grafika prikazuje roke različnih ljudi, ki na različne načine držijo različne skodelice, povezujejo pa jih oblaki arome in okus kave. Kadar so ljudje povezani, raznolikost ne predstavlja pregrade, temveč harmonično pestrost, ki rojeva plemenite misli.
Opomba: Območja bele barve so mišljene kot textura pločevinke, ki so jo vidi preko grafike.
107
Ob vsaki izkušnji v življenju nas obdajajo občutki, ki jih doživljamo na razne načine. Preko barve, oblike in njunega medsebojnega dialoga sem poskušala ilustrirati občutke ali doživetja pitja kave.
115
Koncept moje grafike je abstraktna predstavitev obredja pitja kave, ki je za vsakega človeka drugačen, khrati pa nas v teh težkih časih vse združi ter nam da občutek spokoja in skupnosti.
*Mišljeno je, da je ozadje grafike transparentno.
126
Grafika, ki sem jo izdelal, je posvečena vsem inženirjem, znanstvenikom, izumiteljem in ostalim raziskovalcem, na katerih ramenih stojimo danes. Z njo želim izraziti svojo hvaležnost za to, da lahko izkoristim stvari, ki so jih ustvarili drugi pred mano. Nisem izumil matematike ali jezika, ki ju uporabljam. Zelo malo svoje hrane pridelam in ne šivam svojih oblačil. Ne programiram orodij in programov, ki jih s pridom uporabljam in prav nobenega svojega računalnika še nisem izumil. Vse kar počnem, je odvisno od dosežkov drugih.
Prepričan sem, da tudi ljudje, na katerih sloni svet, obožujejo kavo, in zelo prav se mi zdi, da bi obstajala pločevinka, ki bi se dotaknila prav njih. Konkretno krivulja na grafiki prikazuje trajektoriji dveh točk v 3D prostoru. Njuni začetnih legi se med seboj razlikujeta šele na 5. decimalki x-koordinate. Torej izvirata skoraj iz iste točke. Zanimivo pa je, da je ob uporabi istega matematičnega algoritma, njuna pot sprva enaka, nato pa se loči in točki nadaljujeta popolnoma različno pot. Ta fenomen je v matematiki prepoznan kot Lorenzov atraktor iz teorije kaosa.
Posebnost te ilustracije je, da krivulje nisem narisal, ampak sem jo napisal v programskem jeziku Python, katere kodo sem dodal kot drugi del grafike. Le s tema komponentama je grafika izjemno čista, elegantna in skrivnostna. Pisava s katero je napisana koda je Minion Variable Concept, ki s svojo enakomerno debelino črk in serifnimi zaključki pripomore k minimalizmu in elegantnosti. Dve nekoliko večji poševnici nad kodo sta nastali po nesreči, vendar sta mi všeč in zato sta ostali. Verjetno zaradi tega, ker poševnice v programiranju mnogokrat predstavljajo opombe. Vendar v tem primeru, za njima ni nobenega besedila, torej predstavljajo prosto interpretacijo bralca kode.
Gledano iz oči oblikovalca, se mi zdi moja grafična rešitev estetska in ustrezna. Tudi laik lahko v njej prepozna lepoto. Krivulja lahko spominja na frfotanje metuljih kril, čeprav mene prej spomni na sovje oči. Kakorkoli že, gre za fantastičen primer čudovite rešitve sitema treh enačb, podanega v grafični obliki.
Zase lahko rečem, da živim nekje na preseku med umetnostjo, znanostjo in humanistiko. Vse troje me zanima in lepota kaosa je, da najde svoje mesto povsod. Ni samo brezvezna matematična teorija. Kakor koli si ga že predstavljaš, je kaos konec koncev zelo urejeno stanje. Je del nas, ultimativen pojav v našem vsakdanu. Med drugimi je tudi vrenje vode med kuhanjem kave primer – čistega kaosa.
127
Predstavljam si, da vsak, ki pije kavo, jo pije s strastjo in uživa v trenutku. Zame je to pomemben del dneva. Vedno nekaj časa razmišljam preden naredim požirek. Je trenutek, ko pobegnem, ko se prepustim toku misli. Ta fantastičen trenutek, kava.
Navdih za izdelek, ki sem ga ustvaril je TRENUTEK. Tisti magični trenutek, kot je naprimer pitje kave. Toda kako naj uprizorim en sam trenutek, ko pa so vendarle tako raznoliki, in vsi po svoje unikatni? Odločil sem se za ples kroglic, ki zame predstavlja univerzalen trenutek vseh trenutkov. Če dobro pomislim, in se prestavim v svet atomov, molekul, ali pa celo nevtrinov in kvarkov, bi bil priča popolnemu kaosu, neurejenemu, naključnemu divjanju drobnih delcev, ki so našim čutilom nadostopni. A kljub temu se ves ta kaos eventuelno uredi, zavzame obliko, in je kriv za svet okoli nas, takšen kakršen je. In podobno bi opazili, če opazujemo vesolje, kjer so zvezde, galaksije, črne luknje in ostala telesa razporejena naključno, so pač tam kjer so in vsako po svoje potujejo v neznano. In med obema tema skrajnostima, in media res, smo mi – ljudje. Tudi mi se vedemo podobno kot atomi ali pa nebesna telesa. Naša življenja in pota so naključna, včasih so razburljiva, kot vlak smrti in spet drugič umirjena in pasivna.
Grafika torej skuša zaobjeti univerzalen trenutek v času. Kroglice sem uporabil zato, ker je krogla po mojem mnenju unikatno naravno geometrijsko telo. Namreč, telo z maso bo zaradi delovanja gravitacijskega pospeška samo sebe oblikovalo v kroglo. Po drugi strani tudi atomi ne morejo zavzeti druge oblike kot krogle, saj elektroni v njihovi ovojnici krožijo okoli jedra, in kroženje v 3D prostoru pomeni gibanje po sferi – torej krogli. Popolne kroglice lahko opazujemo tudi na listih rastlin in še marski kje drugje, ko kapljice vode zaradi površinske napetosti zavzamejo obliko krogle. Zato torej se mi je zdelo samoumevno, da mora grafika, ki opisuje trenutek vsebovati kroglice. Drug pomemben del grafike predstavljajo krivulje. Tako kot kroglice so tudi te lahko mnogopomenske. Lahko predstavljajo kaotične trajektorije mikrodelcev, ali pa poti nebesnih teles. Mogoče pa predstavljajo življenjske poti ljudi, ki se križajo, enkrat so umirjena, spet drugič razburljiva.
Grafika, ki sem jo izdelal se mi zdi preprosta a hkrati elegantna, in po svoje igriva, saj vabi opazovalca, da sledi vijugastim linijam in opazuje kako se prepletajo in kam vodijo. Je skrivnosta in polna simbolike – od vesolja, življenja ljudi, do atomov.
129
Naslov: Sončni vzhod
Vonj kave mi v mislih pričara sončni vzhod, pokrajno, ki jo ožari topla sončna svetloba. Želela sem prikazati vonj, obarvane vrtince pare, ki z mešanjem ustavrijo podobo pokrajine.
135
A gremo na kavico?
Je stavek, ki ga pogosto slišimo, ko prečkamo Ljubljanske ulice. Smeh najstnikov, ki se ob skodelici kave pripravljajo na začetek šole ali pa objem starih staršev, ki so se med sprehodom okoli jezera ustavili na jutranji kavici. Vnuk, ki svojega dedka priganja naj hitro konča kavo, in ga med tem ko ta srka svoj zadnji požirek že vleče za desno roko proti igrišču. Fantek, ki prosi svojo mami, če lahko on poje smetano iz kave ali pa skupina prijateljic, ki se po slabem dnevu dobi v bližnjem lokalu in skupaj v družbi ena druge ta dan preobrnejo v lep spomin. Povsod okoli nas so ljudje, ki ob kavi ustvarjajo/ obujajo spomine. To je bila ideja za mojim konceptom. Kava, ki združuje ljudi.
136
A gremo na kavico?
Je stavek, ki ga pogosto slišimo, ko prečkamo Ljubljanske ulice. Smeh najstnikov, ki se ob skodelici kave pripravljajo na začetek šole ali pa objem starih staršev, ki so se med sprehodom okoli jezera ustavili na jutranji kavici. Vnuk, ki svojega dedka priganja naj hitro konča kavo, in ga med tem ko ta srka svoj zadnji požirek že vleče za desno roko proti igrišču. Fantek, ki prosi svojo mami, če lahko on poje smetano iz kave. Skupina prijateljic, ki se po slabem dnevu dobi v bližnjem lokalu in skupaj v družbi ena druge ta dan preobrnejo v lep spomin. Povsod okoli nas so ljudje, ki ob kavi ustvarjajo/ obujajo spomine. To je bila ideja za mojim konceptom. Kava, ki združuje ljudi.
137
A se zjutraj dobimo na kavici?
Je stavek, ki ga pogosto slišimo, ko prečkamo Ljubljanske ulice. Smeh najstnikov, ki se ob skodelici kave pripravljajo na začetek šole. Vnuk, ki svojega dedka priganja naj hitro konča jutranjo kavo, in ga med tem ko ta srka svoj zadnji požirek že vleče za desno roko proti igrišču. Fantek, ki ob zajtrku prosi svojo mami, če lahko on poje smetano iz kave ali pa pozoren fant, ki začne kuhati kavo navsezgodaj, da se ona zbudi ob vonju kave. Za nekatere je zvok kavomata edini sprejemljiv zvok ob 6.00 zjutraj ko se pripravljajo za šolo ali službo. Brez nje so zgubljeni. Za veliko ljudi je to ritual, ki jim sestavi dan. To je bil moj koncept za grafiko.
141
Ob besedi kava, pomislim socialni dogodek pitja kave v najlubši kavarni. Kavarna je polna različnih ljudi, prostor pa napolnjujejo zvoki različih pogovorov, smeha in uživanja. In čeprav sedimo vsak zase smo vsi nakako povezani, to, kar nas povezuje pa je kava. Moja grafika predstavlja to povezano skupnost, ki nastane ob dogodku pitja kave.
142
Ob besedi kava, pomislim socialni dogodek pitja kave v najlubši kavarni. Kavarna je polna različnih ljudi, prostor pa napolnjujejo zvoki različih pogovorov, smeha in uživanja. In čeprav sedimo vsak zase smo vsi nakako povezani, to, kar nas povezuje pa je kava. Moja grafika predstavlja to povezano skupnost, ki nastane ob dogodku pitja kave.
143
Ob besedi kava, pomislim socialni dogodek pitja kave v najlubši kavarni. Kavarna je polna različnih ljudi, prostor pa napolnjujejo zvoki različih pogovorov, smeha in uživanja. In čeprav sedimo vsak zase smo vsi nakako povezani, to, kar nas povezuje pa je kava. Moja grafika predstavlja to povezano skupnost, ki nastane ob dogodku pitja kave.
145
Zbudili smo se v nov dan, dan , ki morda ni toliko drugačen od včerajšnega, pa vendar se od “včeraj ” popolnoma razlikuje.
Stvari, ki smo jih prej jemali za samoumevne, nam v njihovi odsotnosti kažejo svojo pomembnost.
Stvari, ki v sebi nosijo neprecenljivo vrednost.
Stvari, ki oblikujejo našo družbo.
Stvari, ki nas formirajo v naši človečnosti.
Dotik.
Povezanost.
Svoboda gibanja.
Zaspimo v upanju, da se vrnejo še močnejše v boljšem “jutri”.
146
Zbudili smo se v nov dan, dan , ki morda ni toliko drugačen od včerajšnega, pa vendar se od “včeraj ” popolnoma razlikuje.
Stvari, ki smo jih prej jemali za samoumevne, nam v njihovi odsotnosti kažejo svojo pomembnost.
Stvari, ki v sebi nosijo neprecenljivo vrednost.
Stvari, ki oblikujejo našo družbo.
Stvari, ki nas formirajo v naši človečnosti.
Dotik.
Povezanost.
Svoboda gibanja.
Zaspimo v upanju, da se vrnejo še močnejše v boljšem “jutri”.
Opomba: Pri 2 reštivi gre za isto idejo, a celotna zasnova temelji na risbi, ki bi bila direktno aplicirana na pločevinko. In ker so črte bele, se na belem ozadju nebi videle. Tako da pošiljam PNG (rešitev 1), kjer je slika brez ozadja in JPG (rešitev 2), kjer sem dodal sivo ozadje pločevine.
150
Primem skodelico. Naredim požirek. Nasmehnem se. Primem čopič in moje ustvarjanje se začne. Kava je prisotna pred delom, med delom, po delu, je ritual brez katerega življenje ne bi bilo tako slastno.
Grafična poslikava je nastala kot posledica umetniškega dela iz akrilnih barv in njene kasnejše obdelave. Je prispodoba omamnosti kave v njenem vonju in toplem občutku po grlu. Kako to pojasniš? Tako.
151
Pred davnimi časi je živela bela skodelica. Živela je preprosto življenje z mišljenjem, da ‘ni nič posebnega na tem svetu’. Tekom svojega raziskovanja sveta je spoznala vodo, zrna in mavrico. Vse so se strinjale, da želijo ustvariti nekaj, kar bo svet naredilo lepši. Zrna so se spražila, voda se je segrela, skodelica se ja napolnila, kaj pa naj stori mavrica?
Mavrica se je spotaknila in svoje neskončne barve stresla v polno skodelico. Nihče ni pričakoval, da bo nastala nenadomestljiva ‘kava’.
155
V skodelici stoji vroča jutranja kava. Z mize vzamemo še vrček mleka in ga nagnemo nad temno globino. Sveža belina pade z roba in pljuskne v temnico. Svetlo se zlije s temnim, hlad vstopi med vročino. Oblaki tekočin se začnejo pretakati in se zlivati med seboj. Ustvarjajo neskončno paleto barv. Opazujemo, kako se odtenki mešajo in se z vsakim trenutkom približujejo drug drugemu. Plesoča umetnina v naši skodelici kave, ki jo ustvarjamo sami.
156
V skodelici stoji vroča jutranja kava. Z mize vzamemo še vrček mleka in ga nagnemo nad temno globino. Sveža belina pade z roba in pljuskne v temnico. Svetlo se zlije s temnim, hlad vstopi med vročino. Oblaki tekočin se začnejo pretakati in se zlivati med seboj. Ustvarjajo neskončno paleto barv. Opazujemo, kako se odtenki mešajo in se z vsakim trenutkom približujejo drug drugemu. Plesoča umetnina v naši skodelici kave, ki jo ustvarjamo sami.
157
Na sončno jutro sedimo za mizo in si pripravljamo skodelico vroče kave. Ko vanjo zlijemo mleko, ta pljuskne iz skodelice na belo mizo. Vendar ne skrbimo. Ustvarili smo umetnino. Opazujemo jo, medtem ko uživamo ob požirkih tople kave.
164
Ko se ponoči zazremo v nebo, vidimo temo. Pa vendar v tej temi vidimo svetle zvezde, ki tako kot naše Sonce, k sebi vlečejo planete in druga telesa. V situaciji, v kateri smo se znašli zaradi pandemije, se lahko mnogokrat počutimo osamljene v velikem temnem prostoru. Moja grafika ponazarja prispodobo kave kot zvezde, ki k sebi vleče ljudi in tako ustvarja polno vesolje v temnem prostoru. Zavedamo se torej lahko, da tako kot naše Sonce ni samo v vesolju, tudi mi nismo. Kava tako ni le okvir, temveč postane glavni akter zgodbe, tega vesolja v malem.
165
Ko se ponoči zazremo v nebo, vidimo temo. Pa vendar v tej temi vidimo svetle zvezde, ki tako kot naše Sonce, k sebi vlečejo planete in druga telesa. V situaciji, v kateri smo se znašli zaradi pandemije, se lahko mnogokrat počutimo osamljene v velikem temnem prostoru. Moja grafika ponazarja prispodobo kave kot zvezde, ki k sebi vleče ljudi in tako ustvarja polno vesolje v temnem prostoru. Zavedamo se torej lahko, da tako kot naše Sonce ni samo v vesolju, tudi mi nismo. Kava tako ni le okvir, temveč postane glavni akter zgodbe, tega vesolja v malem.
168
Mestno dekle, ki sanja podnevi in živi življenje med oblaki kreative
*osnova predloga je lastnoročna slika.
173
Iz temnega, a dih jemajočega podzemlja Postojnske jame, skozi senco mogočnih gozdov, pa do mestnega utripa in elegantne ter premišljene Plečnikove arhitekture. Na vsakem koraku v življenju obstajajo tanke linije in poteze, ki se ponavljajo,vijejo in prepletajo medseboj, dokler so meje dokončno zabrisane in nastopijo kot celota.
*predlog je lastnoročna risba
174
Se vam je že kdaj zgodilo, da ste mizo ravno pogrnili s čistim prtom, potem nanj odložili skodelico
kave in nato odkrili madež na prtu? Ali pa da ste skodelico kave odložili na pomemben dokument, ker na mizi ni bilo prostora in nato zopet opazili madež kave? Ste kdaj v stari knjigi odkrili madež kave, ker je nekdo pred vami užival v branju knjige ob dobri kavi? Kava je del vseh nas, našega vsakdanjega življenja in zato ni neobičajno, da povsod videvamo odtise kave. Včasih so ti odtisi vidni, a veliko bolj pomembni so tisti, ki niso vidni, vendar si jih zelo dobro zapomnimo. Kot vtis v spominu, ko te je mama prvič učila kuhati kavo, ali ko ti je kava pomagala opraviti tisti težek izpit pri strogem profesorju. Najpogosteje niso pomembni trenutki, temveč izkušnje. Kava ima v vsakem od nas drugačen odtis. Nekaterim je to prva dobra stvar dneva, nekaterim je to oddih od napornega dela, za druge pa priložnost, da se srečajo s starimi prijatelji. Prav zato je vsak odtis kave pomemben, drugačen, edinstven in neponovljiv.
177
Koncept moje grafike je ta prostor, ki nas vodi v neskončnost, da razmišljamo, kako bi izboljšali svet v naši glavi z enim prijateljem – KAVO. V mojih grafikah sem izbrala dve barvi, črno in belo.
196
Pitje kave je dnevni ritual mnogih. Telo napolni z energijo in nam da novo moč ter navdih za nadaljnje delo. Grafična rešitev prikazuje najpomembnejše slovenske kulturne ustvarjalce, ki v rokah držijo skodelico kave, ta pa jim vliva moč in jih inspirira na njihovi poti ustvarjanja.
197
Začetek dneva – pot tisočerih korakov se začne s prvim, tisoče zgodb se zjutraj začne s kavo. Mesto se počasi prebuja iz še ene prekratke noči. Jutranja rutina začne poganjat motor novega dne, vsa ta nova jutra pa spremlja omamen vonjem sveže kave. Grafika prikazuje fasadni pas obrečne Ljubljane in skozi okna vstopa v svet posameznikov, ki se s svojimi jutranjimi rituali prebujajo v še en dan, kot že vse dni pred tem. Vsak začne svoj dan popolnoma drugače, a vsem je skupno to, da si prav vsi jutro polepšajo s skodelico kave.
204
Pitje kave mi predstavlja nekaj, ki me iz vsakdanjega življenja potegne v neko novo dimenzijo. To sem poskušal upodobiti s predlaganim vzorcem. Modul vzorca predstavlja abstrahirano kavno zrno.
208
Pitje kave mi predstavlja nekaj, ki me iz vsakdanjega življenja potegne v neko novo dimenzijo. To sem poskušal upodobiti s predlaganim vzorcem. Modul vzorca predstavlja abstrahirano kavno zrno.
OPOMBA: Ozadje vzorca je transparentno, tako, da se vidi srebrna pločevinka kave (“bela” barva).
219
#ostanidoma – v hiši Illy
Grafika sledi zasnovi pločevinke, na način da se raster okna prilagodi poziciji logotipa in spodnjemu rdečemu pasu ki sta tiskana na prozornem ovitku. Na ta način pločevina deluje kot zaključena celota z in brez ovitka.
Grafika simbolično ilustrira okna hiše, ter navade ki jih ljudje počnemo doma. Namen grafike je spomin časa, ko smo, ne glede na nevarne razmere v svetu, več časa preživeli doma, na sigurnem in toplem s svojimi bližnjimi.
224
S svojo rešitvjo sem želela prikazati mesto, ki spominja na Trst. Uporabila sem paleto barv, ki prikazujejo kavo, v vsaki obliki. V mojem mestu ni ljudi na ulicah, po cestah se vozi le nekaj avtomobilov, ker je takšna tudi trenutna situacija. Vendar pa se lahko veselimo časa, ko bomo lahko s prijatelji spet odšli na skodelico kave, morda celo na teraso na moji grafiki.
232
Priprava kave
Risba prikazuje različne načine priprave kave. Nežne barve nakazujejo, da ne glede na izbrano tehniko priprave kave, je vsem skupno to, da je kuhanje kave ritual, ki se je prepletel v naše vsakodnevne navade.
238
Ljubezen do kave
Ilustracija prikazuje harmonično povezovanje kavnih arom, različnih kavnih mešanic. Svetle in pastelne barve delujejo kontrastno z vsebino pločevinke, ki je temna in močna, a hkrati v nas vzbuja občutke nežnosti, toplote in veselja.
243
Kaj je tisto zaradi česar ustavimo svoje hitre korake, in neustavljivi čas… Tisto zaradi česar dobimo občutek trenutka, in opazimo danosti, ki jih nam daje narava. Le hitimo in hitimo, brez zavedanja pomena precenjenosti časa v katerem živimo… vse to traja in traja dokler ne pridemo do lepega mesta, se usedemo in spijemo skodelico kave. Ki nas že ob prvem požirku omami ter odpelje v varnost in spokoj… toliko nas prevzame in nam dovoli, da ob njej počivamo v trenutku, opazujemo okolico… na kratko živimo trenutek.
250
Opomba: datoteka je zmanjšana, original ima boljšo kvaliteto. Za ozadje je mišljeno, da je prozorno, lahko je tudi bele barve.
263
Pripravim si skodelico kave in jo postavim na svojo pisalno mizo. Začne se moj delovni dan. Počasi srkam omamno tekočino in jo odlagam na mizo. Vsakič jo odložim kakšen centimeter bližje.
In ko opazim, da je za mojo jutranjo kavo ostala samo še sled…si zaželim še ene. In nato še ene. Želim si, da bi njen okus ostal na mojih brbončicah do neskončnosti. No, vsaj dlje časa. Moja grafika prikazuje sledi neskončne količine popitih kav, kar sem poustvarila s sledovi kave, ki oblikujejo simbol neskončnosti.
264
Predrami me nežno brbotanje zračnih mehurčkov, ki prodirajo iz gladine pravkar skuhane kave. Hitro si jo nalijem v skodelico in jo nato počasi srkam vse dopoldne. Vsakič naredim le majhen požirek, da jih bo čim več. Pri vsakem izmed njih nekaj kapljic spolzi po obodu skodelice. Ko jo pred kosilom odnesem nazaj v kuhinjo, na moji pisalni mizi ostane samo še njena sled. Koncept moje grafike temelji na kavni skodelici, ki preko celega dne riše sledove po moji pisalni mizi in me mami, da si po kosilu skuham še eno.
265
Skodelica kave je drugačna od ostalih skodelic. Njene sledi so močnejše. Vsakič drugačne. Govorijo zgodbe. Povejo mi, da je mama odšla od doma že zgodaj, saj je sled največje kavne skodelice že čisto presušena. Vem, da je brat delal pozno v noč, saj so kapljice, ki so ostale na pultu še vedno voljne in čakajo, da jih nekdo pobriše. Pristavim si svojo kavo in že nestrpno čakam, da začnem puščati sledi. Take in drugačne.
271
V odspredje stopijo prebivalci celega sveta – ne glede na starost, raso, spol, izgled, socialni status, mišljenje … samo ljudje. V odzadju se odvija svet – družbeni procesi, naravni pojavi, vrednote, spremembe in vse kar ga definira in predstavlja kot svet, ki ga poznamo danes.
To je abstrahiran prikaz življenja. Življenja kakršno pač je. Kakršno vsak živi po svoje.
Koncept moje grafike je življenje, ki ga ustvarja enakopravna družba v svetu. Ljudje, ki se med seboj povezujejo in se ne ozirajo na razlike med seboj. Raznolike barve mozaika predstavljajo drugačnost, ki si jo želimo na svetu. Vsak košček mozaika definira celoto in osmisli celovitost. Vsak košček je pomemben.
272
V odspredje stopijo prebivalci celega sveta – ne glede na starost, raso, spol, izgled, socialni status, mišljenje … samo ljudje. V odzadju se odvija svet – družbeni procesi, naravni pojavi, vrednote, spremembe in vse kar ga definira in predstavlja kot svet, ki ga poznamo danes.
To je abstrahiran prikaz življenja. Življenja kakršno pač je. Kakršno vsak živi po svoje.
Koncept moje grafike je življenje, ki ga ustvarja enakopravna družba v svetu. Ljudje, ki se med seboj povezujejo in se ne ozirajo na razlike med seboj. Raznolike barve mozaika predstavljajo drugačnost, ki si jo želimo na svetu. Vsak košček mozaika definira celoto in osmisli celovitost. Vsak košček je pomemben.
279
Pomlad. Že dolgo ni bilo tako toplo. Sedim na nabrežju. Naročim kapučino. Mmmm. Vonj kave. Nevede se nasmehnem. Postane mi še bolj toplo. Primem žlico. Lotim se pene. Sladkor. Pomešam. Žlico odložim na rob krožnika. Prvi požirek. Zopet malo pomešam. Navada. Žlico odložim. Nekoliko je mokra. Požirek. Skodelica je skoraj prazna. Vzamem žlico. Postrgam zadnje kaplice kave. Kava. Žlica. Prtiček. In jaz.
Pijem kavo z usti? Ja. Pijem jo tudi z roko. Morda zgolj kot ritual. Kavo mešam, spodbudim njeno aromo, jo sladim, iščem, če je je še kaj ostalo. Moja roka med pitjem kave riše. Trenutek, ki mi je velikokrat najljubši dnevu.
Rešitev je slika, ki jo je naslikala moja roka med pitjem kave.
284
Pomlad. Že dolgo ni bilo tako toplo. Sedim na nabrežju. Naročim kapučino. Mmmm. Vonj kave. Nevede se nasmehnem. Postane mi še bolj toplo. Primem žlico. Lotim se pene. Sladkor. Pomešam. Žlico odložim na rob krožnika. Prvi požirek. Zopet malo pomešam. Navada. Žlico odložim. Nekoliko je mokra. Požirek. Skodelica je skoraj prazna. Vzamem žlico. Postrgam zadnje kaplice kave. Kava. Žlica. Prtiček. In jaz.
Pijem kavo z usti? Ja. Pijem jo tudi z roko. Morda zgolj kot ritual. Kavo mešam, spodbudim njeno aromo, jo sladim, iščem, če je je še kaj ostalo. Moja roka med pitjem kave riše. Trenutek, ki mi je velikokrat najljubši dnevu.
Rešitev je slika, ki jo je naslikala moja roka med pitjem kave.
294
Naslov grafike: KAVNA POLJA
Opis grafike: Cvetenje. Zorjenje. Žetev. Luščenje. Presejanje. Potovanje. Mešanje. Praženje. Uživanje!
Opis avtorja: Slaba kava mi poslabša dan, dobra pa mi še tako slab dan spremeni v dobrega.
Opomba: Bela polja v grafiki so na pločevinki srebrna.
297
Na videz enaka zrna kave, so si med seboj zelo različna. Vsak izmed njih ustvarja drugačno kavo in s tem drugo zgodbo in drug neponovljiv okus.
299
Dan se začne z jutrom. Jutro se začne s kavo. Kava zbudi človeka. Poživlja, spodbuja in daje moč za naslednji korak.
Grafika je prikaz procesov, ki se odvijajo v našem telesu zaradi skodelice kave, na ponedeljkovo jutro ko se zopet začne tedenska rutina. Dopamin, acetilholin, serotini in pa tudi adenozin odsevajo raznolike žive barve na grafiki. V nas povečajo budnost, dajejo energijo, nas sproščajo, izboljšajo razpoloženje in nas pripravijo na težek in naporen dan, ki je pred nami. Vsi so ključni za delovanje in predstavljajo del konsistentne celote. So sestavni deli stroja, ki deluje, če mu nalijemo skodelico kave.
302
Preveva me občutek utrujenosti. Spanec. Mirnost. Jutro je. Zbujam se v nov dan. Zajtrk. Nizki štart. Pripravljen na nove izzive. A ne brez kave. Skodelica čaka. Kapsula. Gumb. Črno zlato. Opojnost. Perfekcija. Srce razbija. Hiter utrip. Vse hitreje gre. Energija. Ponese me naprej. Delo. Čakam. Nova skodelica. Kava. Utrip. Srce. Po kosilu. Spet. Kava. Razbija. Hitreje…
Grafika interpretira pospešitev srčnega utripa po skodelici popite kave. Jasno ritmično kompozicijo prekine zaužitje kave, ki predstavlja pospešek v ritmu bitja srca.
303
Znano je, da kava spodbuja sproščanje hormona / nevrotransmiterja dopamina, dopamin pa povzroča evforijo in prijetne občutke, ki jih ljudje pogosto povezujejo s prvo skodelico jutranje kave.
Koncept moje grafike je občutek, ki ga dobimo po spiti skodelici kave, občutek sreče zahvaljujoč dopiminu.
Občutek sreče ki se širi povsod okoli nas.
Elementi, ki sem jih uporabil v grafiki, so povezani s hormonom sreče, ki je prevzel rjavo barvo espressa.
*ozadje je prozorno
304
Preveva me občutek utrujenosti. Spanec. Mirnost. Jutro je. Zbujam se v nov dan. Zajtrk. Nizki štart. Pripravljen na nove izzive. A ne brez kave. Skodelica čaka. Kapsula. Gumb. Črno zlato. Opojnost. Perfekcija. Srce razbija. Hiter utrip. Vse hitreje gre. Energija. Ponese me naprej. Delo. Čakam. Nova skodelica. Kava. Utrip. Srce. Po kosilu. Spet. Kava. Razbija. Hitreje.
Grafika interpretira pospešek srčnega utripa, ki ga spodbudi skodelica popite kave.
309
Znano je, da kava spodbuja sproščanje hormona / nevrotransmiterja dopamina, dopamin pa povzroča evforijo in prijetne občutke, ki jih ljudje pogosto povezujejo s prvo skodelico jutranje kave.
Koncept moje grafike je občutek, ki ga dobimo po spiti skodelici kave, občutek sreče zahvaljujoč dopiminu.
Občutek sreče ki se širi povsod okoli nas.
Elementi, ki sem jih uporabil v grafiki, so povezani s hormonom sreče, ki je prevzel kremno barvo kapučina.
*ozadje je prozorno
310
Znano je, da kava spodbuja sproščanje hormona / nevrotransmiterja dopamina, dopamin pa povzroča evforijo in prijetne občutke, ki jih ljudje pogosto povezujejo s prvo skodelico jutranje kave.
Koncept moje grafike je občutek, ki ga dobimo po spiti skodelici kave, občutek sreče zahvaljujoč dopiminu.
Občutek sreče ki se širi povsod okoli nas.
Elementi, ki sem jih uporabil v grafiki, so povezani s hormonom sreče, ki je prevzel barvito barvo sreče.
*ozadje je prozorno
311
Preveva me občutek utrujenosti. Spanec. Mirnost. Jutro je. Zbujam se v nov dan. Zajtrk. Nizki štart. Pripravljen na nove izzive. A ne brez kave. Skodelica čaka. Kapsula. Gumb. Črno zlato. Opojnost. Perfekcija. Srce razbija. Hiter utrip. Vse hitreje gre. Energija. Ponese me naprej. Delo. Čakam. Nova skodelica. Kava. Utrip. Srce. Po kosilu. Spet. Kava. Razbija. Hitreje.
Grafika interpretira več pospešitev srčnega utripa, ki jih spodbudijo skodelice popite kave.
312
Inspiracijo za svoje ilustracije sem iskal v tradiciji vedeževanja iz turške kave.
Vzorce iz dna skodelice, h katerim so se včasih obračali po odgovore glede prihodnosti in usode sem prenesel na embalažo kave.
Če nam sodobna priprava kave, zavoljo odlične izkušnje okusa odvzame ta del tradicije, pa tako ohranimo oboje.
V negotovih časih se je toliko bolj potrebno obračati za željami ter zamišljati projekcije prihodnosti.
313
Inspiracijo za svoje ilustracije sem iskal v tradiciji vedeževanja iz turške kave.
Vzorce iz dna skodelice, h katerim so se včasih obračali po odgovore glede prihodnosti in usode sem prenesel na embalažo kave.
Če nam sodobna priprava kave, zavoljo odlične izkušnje okusa odvzame ta del tradicije, pa tako ohranimo oboje.
V negotovih časih se je toliko bolj potrebno obračati za željami ter zamišljati projekcije prihodnosti.
314
Inspiracijo za svoje ilustracije sem iskal v tradiciji vedeževanja iz turške kave.
Vzorce iz dna skodelice, h katerim so se včasih obračali po odgovore glede prihodnosti in usode sem prenesel na embalažo kave.
Če nam sodobna priprava kave, zavoljo odlične izkušnje okusa odvzame ta del tradicije, pa tako ohranimo oboje.
V negotovih časih se je toliko bolj potrebno obračati za željami ter zamišljati projekcije prihodnosti.
315
Rešitev predstavlja 3 Italjanke v trenutku ko jih oblije popolna sreča, tako da nenadzorovano skočijo v znak veselja. Pravzaprav je cilj grafike podoživeti trenutek občutenja kave, in sicer prvi stik, gre za vonj mlete, še ne kuhane kave ki ga lahko občutiš le v trenutku ko odpreš embalažo.
325
Po vožnji s tramvajem, nas vročina poletnih dni prežene v senco bližnje kavarne, kjer se prileže odlična italijanska kava. Ob rahlem vetriču moje misli odplavajo. Potujem daleč nazaj v čas Audrey Hepburn. Predstavljam si uglajene gospode in njihove dame, ki hitijo po svojih opravkih in s svojim načinom življenja, modo in kulinariko, nevede navdihujejo prihajajoče generacije.
327
Po vožnji s tramvajem, nas vročina poletnih dni prežene v senco bližnje kavarne, kjer se prileže odlična italijanska kava. Ob rahlem vetriču moje misli odplavajo. Potujem daleč nazaj v čas Audrey Hepburn. Predstavljam si uglajene gospode in njihove dame, ki hitijo po svojih opravkih in s svojim načinom življenja, modo in kulinariko, nevede navdihujejo prihajajoče generacije.
333
– Odtis ljubezni –
Ljubezen se skriva v majhnih stvareh.
Življenje študenta + starša ima velikokrat grenak priokus.
Po dolgih ali neprespanih nočeh je hrepenenje po vsaki minuta spanca še toliko bolj večje in vsaka ‘dana’ minuta toliko bolj sladka.
“Pridi Mia, greva skuhat kavo, da bo mami lahko še malo odspala”
(IZDELAVA: belega ozadja ni temveč je sama pločevinka, tako je na pločevini viden le sam odtis)
356
Kava zame predstavlja začetek dneva. Je čas, ki ga namenim meni pomembnim stvarem. Lahko je čas, ko načrtujem, kam me bo ponesla današnja pot, uživam o prebiranju časopisov in revij, družbi ljudi, ki mi veliko pomenijo ali pa se zatopim v misli, ki me ponesejo daleč od realnega življenja. Te občutke sem poskusila zajeti tudi v svojem delu.
357
Kava zame predstavlja začetek dneva. Je čas, ki ga namenim meni pomembnim stvarem. Lahko je čas, ko načrtujem, kam me bo ponesla današnja pot, uživam o prebiranju časopisov in revij, družbi ljudi, ki mi veliko pomenijo ali pa se zatopim v misli, ki me ponesejo daleč od realnega življenja. Te občutke sem poskusila zajeti tudi v svojem delu.
358
Kava zame predstavlja začetek dneva. Je čas, ki ga namenim meni pomembnim stvarem. Lahko je čas, ko načrtujem, kam me bo ponesla današnja pot, uživam o prebiranju časopisov in revij, družbi ljudi, ki mi veliko pomenijo ali pa se zatopim v misli, ki me ponesejo daleč od realnega življenja. Te občutke sem poskusila zajeti tudi v svojem delu.