Naravoslovnotehniška fakulteta

Prejete grafične rešitve na natečaju »Oblikuj pločevinko illy«

06

Kava kot vesolje okusov, občutek zbujenosti zaradi kofeina, žarek energije iz notranjosti.

10

»Kava je del umetniškega življenja, ne vem kako deluje, ampak pomaga pri ustvarjalnem procesu« bi rekel Lynch. Kar bo držalo, če pogledamo upodobljene like. Začnimo z David Lynch-em, za katerega bi lahko rekli, da je odvisnik kofeina. Njegovo odvisnost in strast do kave pa izraža tudi v nadaljevankah in filmih kot so Twin Peaks in Mulholland Dr. ter ostale. Naslednji je Johann Sebastian Bach, ki je imel tako rad kavo, da je celo napisal pesem o njej: »The Coffee Cantana«. V njej nastopa ženska, ki poskuša odpraviti odvisnost od kave. Kave so se v tistih časih ljudje sicer bali, saj so verjeli, da je zlodejev napitek, ki ni primeren za otroke, ženske ter može zaskrbljene zaradi moškosti. Nenazadnje Marcel Proust. Znani pisatelj, čigar rutina je bila nora. Kavo je vedno pil v enaki kavarni. Kava je morala biti sveže pražena ter mleta in moralo jo je biti natančno za dve skodelici. Ta proces, je trajal pol ure. Čakanja ni maral, zato je morala kava biti pripravljena takrat, ko jo je naročil. Če se je pripravek začel zakasnelo in je zaradi tega filtriranje potekalo prehitro, kava ni bila dovolj močna. Obratno pa če se je pripravek začel prezgodaj, kave niso smeli segrevati, saj bi zaznal zažgan okus in jo tako zavrnil.

11

Stik + nastanek + pot = življenje.

20

Rešitev se bere kot „I can“ (zmorem), kot nekakšna mantra, ali pa zgolj kot „can / can …“, in tako duhovito opisuje predmet, torej pločevinko. Besedilo je obrnjeno v naraščajoči diagonalni smeri, kar nakazuje na napredek in rast. Je rdeče barve in oblikovno sorodno logotipu podjetja illy.

21

Gre za vzorec enakih elementov pod različnimi koti in različnih barv, ki skupaj tvorijo mrežo, teksturo. Barve so živahne in elementom dodeljene naključno.

24

Po mojem mnenju nasmešek, znanega dela “Kofetarica” Ivane Kobilce, povzroča kava sama. Zato sem jo tudi vključila v sliko z zrni kave. Navdih pa sem dobila iz tega, ko sem opazovala njen vesel izraz na obrazu. Spraševala sem se, kaj ga povzroča in HA! seveda, aroma in okus skodelice kave, ki jo v roki drži.

25

Neučakane oči čakajo, da “veliki” odpre pločevinko in postreže slastno skodelice kave.

26

Želela sem uporabiti novejše in modernejše elemente ter ustvariti takšno pločevinko, da bo vsak uporabnik vedel, da ga v lončku čaka kava. Izbrala sem enega od najbolj prepoznavnih stilov oblikovanja “Memphis Style”. Uporabila sem samo črno barvo ter različne geometrijske oblike, ki se ponavljajo.

27

Barve na pločevinki so nežne in pomirjujoče, saj ob jutranji kavi se prileže tišina in mir. Linije oz. vijuge predstavljajo dim iz vroče kave, krogci pa mehurčke.

28

Kavna zrna počasi privabljajo k okusnemu požirku.

29

Moja rešitev grafike za Illy pločevinko se imenuje CVET. Kot razvidno, grafika prikazuje različne barvne cvetove. Lastnosti le-teh sem želela poistovetiti s kavo, saj menim, da imata kava in cvet veliko skupnega; namreč, kava velja za poživljajočo pijačo, z značilnim, prijetnim vonjem, kar bi lahko pripisali tudi lastnostim večini cvetov. Nežen vonj kave in raznolikost njenih okusov sem ponazorila z mehkimi linijami ter z različnimi barvnimi cvetovi v svetlih, nežnih odtenkih. Obe stvari imata za večino ljudi pozitiven učinek, saj s svojim prijetnim vonjem poživita počutje človeka ter nanj delujeta sproščujoče.

30

Moja rešitev grafike za Illy pločevinko se imenuje TO JE KAVA. Glavni motiv grafike je skodelica kave z dimom. Le-ta je sestavljena iz besed kava v različnih jezikih. S tem sem želela poudariti, kakšen pomen in moč ima kava – imenuje se v toliko različnih jezikih, a vsako poimenovanje predstavlja isto stvar – pijačo, ki jo pijemo vsakodnevno – v družbi, sami, za boljše počutje, na sestankih ali pa kar iz navade. Linije, ki obkrožajo glavni motiv – skodelico kave iz besed, pa simbolizirajo naše vsakodnevne življenjske poti. Nekatere se stikajo, prepletajo, druge se razhajajo. Vsa ta stičišča in razhode sem poudarila s svetlimi mehkimi točkami, saj se večina razhodov oz. zbližanj zgodi ravno ob kavi.

31

32

Sem grafični oblikovalec iz NTF-ja, kateri vglavnem izdeluje ilustracije in vzorce, v tej rešitvi sem uporabil kombinacijo obojega in za vzorec uporabil karikature z kare poskušam narediti prepoznavne.

33

Po jutru se dan pozna, pravi stari rek. Za mnoge se dan začne šele, ko popijemo jutranjo kavo, le malokdo pa ve, kako kava sploh raste, oz. kakšna je rastlina, na kateri zrastejo ta čarobna zrnca, za skodelico našega užitka. Ravno zato sem se odločila, da na embalažo upodobim to rastlino. Rastlino sem kar se da stilizirala, ji dodala malo barve, ter liske in plodove razstavila po površini, da v nas sproži zanimanje in iskanje rešitve. Ob pogledu nanjo lahko začutimo potovanje kavnih zrnc od rastline, do naše skodelice. Izbrala sem primarne barve, na katere prisega Illy, le te pa so rahlo zamolkle (zemeljske), da nas spomnijo na uspevanje rastline kave.

34

Ko sem videla natečaj, sem najprej odhitela na internet, da bi izvedela kaj več o kavi in o podjetju Illy. Našla sem 2 stavka, ki sta me zares navdihnila. Ta stavka sta bila: ” Za vsakim postreženim espressom stoji zgodba. Zgodba o zrnih – petdesetih najlepših, obranih z najboljših pridelkov in poslanih na posebno potovanje, da so prišli v kavni aparat.” Ker tudi sama obožujem trenutke, ko si vzamem čas zase, za prijatelje, da skupaj spijemo skodelico kave. Ob dobri kavi dejansko doživimo zgodbo 50ih zrnc, ki so potovala od plantaže kavovca do naše skodelice. Zato sem se odločila da 50 zrnc prenesem na embalažo. Ustvariti sem želela tako grafiko, da se bo zlila z vsakim prostorom in bo vsakemu všeč. Zato sem na zunanjo stran embalaže narisala 49 kavnih zrnc. 50. zrno odkrijemo, ko porabimo vso kavo, saj se to zrno skriva dnu, znotraj pločevinke.
Dodatna grafična razlaga (PNG)

35

Po jutru se dan pozna, pravi stari rek. Za mnoge se dan začne šele, ko popijemo jutranjo kavo, le malokdo pa ve, kako kava sploh raste, oz. kakšna je rastlina, na kateri zrastejo ta čarobna zrnca, za skodelico našega užitka. Ravno zato sem se odločila, da na embalažo upodobim to rastlino. Rastlino sem kar se da stilizirala, ji dodala malo barve, ter liske in plodove razstavila po površini, da v nas sproži zanimanje in iskanje rešitve. Ob pogledu nanjo lahko začutimo potovanje kavnih zrnc od rastline, do naše skodelice. Izbrala sem primarne barve, na katere prisega Illy, le te pa so rahlo zamolkle (zemeljske), da nas spomnijo na uspevanje rastline kave.
Prikaz na pločevinki (PNG)

36

Ideja za novo podobo Illy pločevinke izvira iz moje strasti do arhitektur in barv. S to idejo sem želel združit abstraktnost, arhitekturo in grafiko v neko skupno celoto, ki predstavlja igro barv ter svetlobe/senc v arhitekturi, prikazana skozi preproste grafične oblike. Delo je zelo minimalistično, a hkrati ima zanimivo kompozicijo ter igro barv in likov, kar predstavlja moje smernice, ki jih rad vključujem v svoja dela.

37

Predlog, ki ga prilagam je enostaven, ponavljajoč-se vzorec toplozračnega balona. Toplozračni balon se mi na pogled zdi kot simbol svobode, kar pa je zame tudi kava. Požirek kave ponese vsako turobno jutro tako visoko, da se počutimo, kot da letimo. Baloni različnih barv se nanašajo na različne probleme, ki jih ljudje imamo, in nam jih kava lahko omili, če ne celo izbriše.

38

Koncept rešitve temelji na izvoru vrste kave Arabica. Devet vrst Arabice prihaja iz devetih držav sveta, ki sem jih upodobila na ovitku. Za čist in minimalen videz sem uporabila ročno risane črte, ki sem jih nato v poobdelavi v računalniškem programu še izčistila. S prekrivanjem orisov držav sem dobila zanimivo mrežo, ki sama po sebi deluje kot nekakšen nov zemljevid, zemljevid izvora kave Illy. Glavna mesta so predstavljena s pikami, ki sem jih poudarila z uporabo rdeče barve, ki je tako znamenita za Illy.

41

Občutek, ko te nekdo zmoti med pitjem jutranje kave.

44

Spomini, odeti in ujeti v čustva. Le-ti jih oživijo, omejijo, razdvojijo, iskrivo se dotaknejo posameznika. Spominov v njem je malo morje, vsak je zase unikat, skupaj kot celota pa se vtisnejo nekje globoko v nas. Včasih pod vplivom družbe in vsakdana, dodamo jim drugačen pečat, ovijemo jih v drug odtenek, kljub vsemu pa v svoji globini ostajajo pristni. Kot usedlina kave se ob misli vzvalovijo, nato se zopet umirijo in čisto potihem živijo dalje.

45

46

47

48

50

Moja rešitev vsebuje na zelenem ozadju razpršena kavina zrna treh različnih barv; zelene, sive in črne. Za barvo ozadja, in hkrati tudi izstopajočo barvo, sem izbrala zeleno, ker je nasprotna oz. komplementarna barva rdeči, ki je zaščitni znak znamke, za kavina zrna pa sem se odločila, ker preprosto in nevsiljivo predstavljajo vsebino pločevinke. Zrna so nato razpršena v obliki heksagonalnega vzorca, ki enakomerno zapolnjuje prostor.

51

The composition of my design (of how the hands are placed) is inspired by the fresco painted by Michelangelo called “The creation of de Adam” which forms part of the Sistine Chapel´s ceiling. The design is an allegory of how coffee is what helps us get up every day and continue with our exhausting routine, gives us energy when we need it, “is the hand that helps us get up every day”. In the illustration we can see how a clearly larger and more detailed hand located in the upper right corner (would be the coffee) with the word coffee written around the wrist, approaches another much smaller hand that is asking for help to get out of the routine, also with the word routine written around the wrist. As a decorative background the same illustration of the large hand as a decoration. The typography used is also designed by myself.

52

In this design we can see in the middle the phrase “The coffee is the hand that saves us from the routine” and on each side of this sentence we can see two illustrations of hands pointing towards the phrase. The typography used is also designed by myself.

53

Rešitev z naslovom Kofetkanje je poenostavljen prikaz srečanja ob kavi. Ta vrsta druženja, izrazita predvsem v osrednji Evropi in na Balkanu, je postala del kulture, ki predstavlja veliko več kot le pitje same pijače. Predstavlja vse od spoznavanja, spoprijateljevanja, zmenka do popolnoma uradnega sestanka. Prav zaradi velike navdušenost in ljubezni do kave je na motivu množica karikatur, ki v rokah držijo skodelice v reprezentativnih barvah podjetja Illy. Predstavljajo spokojnost, lepoto in preprostost druženja ob kavi.

54

Rešitev Nike ob kavi prikazuje spomenik boginje nad Trstom, krajem, kjer sej je začela zgodba podjetja Illy. Kip boginje in podjetje sta dve tržaški znamenitosti, nastali zgodovinsko v istem obdobju, ki sta vsaka na svoj način doprinesli mestu. Prva kot znanilka pripadnosti mesta Italiji, druga kot okno v svet s svojo uspešnostjo. Na kontrastni upodobitvi sicer mogočna boginja zmage Nike v roki brezskrbno drži še vročo rdečo skodelico kave, za njo pa mirno valovi tržaško morje. Upodobitev poveličuje Trst kot mesto in Illy kot enega izmed dejavnikov, ki so doprinesli k prepoznavnosti le-tega.

58

Vonj kave oz. kava sama me spominja na otroštvo. Dedek in babica. Zajtrk. Bela kava. Spomin na otroštvo me je vodil do preproste linijske risbe. Ker je takšen efekt težko doseči z navadnim svinčnikom sem za svojo rešitev uporabil tehniko tuša. Svojo začetno idejo sem razvil in prenesel v besedno igro vislic. Pri vislicah ugotavljamo posamezne črke, ki se pojavljajo v danem geslu. V tem primeru je geslo ime podjetja (ILLY), ki to predstavlja na humoren način. Vzorec na pločevinki je tako humorna rešitev, ki odrasle spominja na otroštvo, hkrati pa je lahko tudi ideja za druženje ob pitju kave.

59

Predlog, ki ga prilagam, vsebuje vzorce geometrijskih likov. Takšen motiv sem izdelala, ker so mi v večini všeč bolj minimalistične poslikave in se mi je ta ideja zdela kot nalašč za pločevinko, ki bo ljudem krasila dom. Izbrala sem pastelne barve, ker se mi zdi da se lepo skladajo z barvo same pločevinke.

61

Predlog, ki ga prilagam, vsebuje motive kavnih zrn, različnih barv. Zamislila sem si ga na podlagi dejanske vsebine – kave, saj bo na tak način že iz videza pločevinke razvidno, kaj se skriva v njej. Motiv je enostaven, a hkrati razigran, zaradi neenakomerne postavljenosti kavnih zrn.

64

Pošiljam Vam svojo 1 rešitev z naslovom Diamant. Celotno delo je upodobljeno v rdeči in beli barvi, saj so to tudi barvi Illy-ja.

65

Pošiljam Vam svojo 2 rešitev z naslovom Ljubezen. Na rešitvi sta upodobljena rdeče srce (v Illy barvi) in vroča kava, ki nas velikokrat greje in pomirje – hkrati pa daje moč, za nove izzive.

66

67

68

Pošiljam Vam svojo 3 rešitev z naslovom Kavna zrnca. Na rešitvi so prikazana kavna zrnca – s katerih pridobivamo naše kavice, hkrati pa tudi dim – prihaja iz Illy znak in nam nakazuje vročo – sveže kuhano – kavo.

72

Inspiracija za rešitev izhaja iz druženja ob kavi. Zato so motiv roke, ki predstavljajo druženje. Roke so sklenjene okrog valja, ga “objemajo” in tako uprizarjajo toplino, ki jo v nas vnese kava (coffe is hug in a mug…). Hkrati roki gradita srce, kar spet izhaja iz ljubezni do kave oz. radosti ob druženju ob pitju kave.

73

Inspiracija za rešitev izhaja iz druženja ob kavi. Zato so motiv roke, ki predstavljajo druženje. Roki gradita srce, kar spet izhaja iz ljubezni do kave oz. radosti ob druženju ob pitju kave. Motiv je natisnjen na prosojno-modro ozadje.

74

Inspiracija za rešitev izhaja iz druženja ob kavi. Zato so motiv roke, ki predstavljajo druženje. Roke so sklenjene okrog valja, ga “objemajo” in tako uprizarjajo toplino, ki jo v nas vnese kava (coffe is hug in a mug…). Hkrati roki gradita srce, kar spet izhaja iz ljubezni do kave oz. radosti ob druženju ob pitju kave.

75

Illy kava, specifičnega in prefinjenega okusa je najljubša kava mnogih svetovnih zvezdnikov in kot takšna ima prav gotovo zagotovljeno mesto pri ljubiteljih kave v širnem vesolju. V vesolju, kjer je neskončno zvezd, je ena od teh Illy kava.

79

Ilustracija je humoristična in prikazuje jutranji ritual. Ko vstanemo se počutimo kot na prvi stopnji razvoja človeka, šele ko spijemo kavo se razvijemo v končno stanje Homo sapiens sapiens in lahko začnemo s svojim dnem. Ilustracija je sestavljena zgolj iz linij, ki ležijo na transparentnem ozadju.

80

Skodelica kave nas prebudi, še slajša je, če jo spijemo v skodelici, ki nas popelje v čarobni vrt.

81

Kavo pijem zgodaj zjutraj, sredi dneva ali ob romantiki sončnega zahoda. Od tod tudi inspiracija za grafiko.

82

Grafika sloni na citatu bee yourself (be yourself) kar pomeni po slovensko bodi to kar si. Na svetu obstajajo takšni in drugačni, ki s svojo drugačnostjo popestrijo življenje in naredijo, da svet ni tako monoton.

83

Ker na natečaju sodelujemo slovenski študentje, se mi je zdelo prav, da uporabim tudi nekaj slovenskega. Zato sem se odločila, da narišem Ivana Cankarja, ki je napisal črtico Skodelica kave. Črtica gre o tem, kako mu mati prinese skodelico kave on pa jo zavrne. Za to kar je naredil mu je zelo žal in o tem še dolgo premišljuje.

84

Pri vseh rešitvah sem uporabila motive povezane s kavo. Tako sem pri prvi rešitvi upodobila odtise skodelic kave, ki se pojavi, ko polijemo kavo. Barve pa predstavljajo različne vrste kav; črna kava, cappucino, ledena kava, … Dodana pa je tudi zlata barva (”Coffee is the common man’s gold, and like gold, it brings to every person the feeling of luxury and nobility.” – Sheik-Abd-al-Kadir).

86

Pri vseh rešitvah sem uporabila motive povezane s kavo. Druga rešitev izhaja iz umetnice v meni. Naj bo to grafično oblikovanje ali pa enostavno slikanje na papir (predstavljeno je risanje z akvareli), vedno je ob ustvarjanju prisotna skodelica kave, ki je predstavljena z belim odtisom skodelice.

87

Pri vseh rešitvah sem uporabila motive povezane s kavo. Tretja rešitev pa vsebuje naslikano vejo drevesa arabike, v ospredju pa je fotografija delavcev na plantažah kave.

88

Grafika predstavlja đezvo (lonček v katerem kuhamo kavo) iz katerega prihaja omamen vojn kave, ki je prikazan v različnih barvah. To pa zato ker nas kava ko jo spijemo prebudi in z njo preidemo iz sivega okolja v nek prebujen dan z barvami.

89

Ilustracijo sem sestavila iz linij, ki ležijo na transparentnem ozadju. Prikazuje najbolj omamno lastnost kave in sicer njen vonj, ki nas povezuje in združuje.

90

Ilustracija prikazuje omamen vonj kave, ki povezuje ljudi med seboj, kar sem prikazala z linijami, ki se prepletajo in ustvarjajo harmonijo.

91

92

Oblikovala sem zelo živahno, zabavno ter pisano ilustracijo.

93

94

96

Ilustracijo sem oblikovala v programu Adobe Illustrator, moja inspiracija pa je jesen. Želela sem oblikovati enostavno ,simpatično ter očem prijetno jesensko ilustracijo.

105

S svojo ilustracijo sem želela na barvit in humoren način prikazati mlado dekle, ki uživa ob pitju kave.

106

Inspiracijo za svojo grafiko sem našla v videu oz. dokumetarnem filmu o Illy kavi. Navdušilo me je dejstvo oz. zgodba o začetkih pitja kave in kako so ljudje pravzaprav ugotovili drugačen pomen kavnih zrn, se pravi tak kot ga poznamo danes, za pitje kave. Kot pravi zgodba, naj bi kavna zrna prvič poskusila koza Kaldy, katera je imela zaradi njih več energije za skakanje po vrtu. Začela sem razmišlati da bi kozi Kaldy našla partnerja in na humoren način prikazala kako sedaj nekaj tisočletji kasneje skupaj elegantno srkata Illy kavo, kot sta to nekoč. OPOMBA: ozadje je prosojno.

107

Inspiracijo za svojo grafiko sem našla v videu oz. dokumetarnem filmu o Illy kavi. Navdušilo me je dejstvo oz. zgodba o začetkih pitja kave in kako so ljudje pravzaprav ugotovili drugačen pomen kavnih zrn, se pravi tak kot ga poznamo danes, za pitje kave. Kot pravi zgodba, naj bi kavna zrna prvič poskusila koza Kaldy, katera je imela zaradi njih več energije za skakanje po vrtu. Začela sem razmišlati da bi kozi Kaldy našla partnerja in na humoren način prikazala kako sedaj nekaj tisočletji kasneje skupaj elegantno srkata Illy kavo, kot sta to nekoč. OPOMBA: ozadje je prosojno.

108

Inspiracijo za svojo grafiko sem našla v videu oz. dokumetarnem filmu o Illy kavi. Navdušilo me je dejstvo oz. zgodba o začetkih pitja kave in kako so ljudje pravzaprav ugotovili drugačen pomen kavnih zrn, se pravi tak kot ga poznamo danes, za pitje kave. Kot pravi zgodba, naj bi kavna zrna prvič poskusila koza Kaldy, katera je imela zaradi njih več energije za skakanje po vrtu. Začela sem razmišlati da bi kozi Kaldy našla partnerja in na humoren način prikazala kako sedaj nekaj tisočletji kasneje skupaj elegantno srkata Illy kavo, kot sta to nekoč. OPOMBA: ozadje je prosojno.

109

Moč vonja in okusa Illy kave, ki žari skozi razpoke proti našim nevronom.

110

Design inspired by pop art and Andy Warhol. It is a series of repetitions on two cups of coffee, each repetition in different colors. The illustration shows two cups of coffee, one is coffee with milk falling and the other cup is coffee with more coffee falling. It shows how different types of coffee are available.

111

Delo ponazarja nevrone, ki sproščajo energijo, ki se začne ustvarjati ob prvem požirku Illy kave.

112

116 A

V barvah sem se osredotočila na tri osnovne barve ILLY-ja (rdečo, belo in črno). Z motivi sem izhajala neposredno iz namena embalaže za kavo. V prvem vzorcu sem se ozirala na prepoznaven motiv belih pik na rdečem ozadju in jih spremenila v grafični prikaz kavnega zrna.

116 B

V barvah sem se osredotočila na tri osnovne barve ILLY-ja (rdečo, belo in črno). Z motivi sem izhajala neposredno iz namena embalaže za kavo. V drugem vzorcu sem barvno ponovila zgodbo prvega vzorca, vendar sem razbila tradicionalno diagonalno ponavljanje vzorca in ga zgostila.

116 C

V barvah sem se osredotočila na tri osnovne barve ILLY-ja (rdečo, belo in črno). Z motivi sem izhajala neposredno iz namena embalaže za kavo. V tretjem pa sem ilustrativno predstavila pitje kave.

120

K natečaju prilagam fotografijo, ki sem jo posnel na črnobeli film. Fotografija se mi zdi primerna, saj me občutek le te spominja na sam ritual pitja kave, ko si s prijatelji ali sam in se čas malce ustavi. Podobno je bilo tudi s tole fotografijo. Pogled na čudovito meglico, ki jo je osvetljevalo zahajajoče sonce nad dolino reke Soče je bilo namreč prav magično in čas se je, čeprav morda le meni, zagotovo malce zaustavil.

123

Grafična rešitev je zasnovana na način, da pločevinka ne glede na namen (cvetlični lonec, posoda za shranjevanje, lonček za pisala,…) služi kot dekorativni element, ki popestri delovni ali bivalni prostor. Če vzorec apliciramo na kavno skodelico, lahko oseba ob pitju zaradi prijetnih barv in motivov začuti svežino in mešanico arom kave v njej.

127

129

To grafiko sem ustvarila na podlagi občutkov, ki mi jih daje kava. Idejo sem črpala iz feniksa, saj preden spijem kavo, se počutim otožno, brez energije, tako kot feniks, preden vstane iz pepela. Nato pa se z vsakim požirkom vedno bolj zbudim in prerodim. Takšen občutek mi daje le dobra skodelica kave ter me tako pripravi, da z veseljem poletim vsakodnevnim dogodivščinam naproti. Kot opombo bi le omenila, da je ozadje pri tej grafiki transparentno.

130

Zemljevid sveta – rdeča barva predstavlja da illy kavo prodajajo po vsem svetu, rjava barva pa predstavlja nahajališča od koder pridobivajo kavna zrna za illy kavo.

131

132

To grafiko sem ustvarila na podlagi občutkov, ki mi jih daje kava, zato sem oblikovala barvni srčni utrip. Najprej so hladne barve, ki predstavljajo moje počutje, preden spijem kavo, torej otožno in brez energije. Z vsakim požirkom kave pa moj srčni utrip pospeši srce, zato barve postanejo bolj tople, saj me zbudijo in naredijo bolj živahno, svet pa postane lepši ter bolj barvit. Kot opombo bi omenila le to, da je ozadje pri tej grafiki transparentno.

133

Na sliki je kavovec, zraven pa je napis pri katerem začetnice predstavljajo ime znamke illy.

136

To grafiko sem ustvarila na podlagi občutkov, ki mi jih daje kava. Pri tem sem oblikovala prehod barv, ki gredo od hladnih pa vse do toplih. Barve čisto na dnu so hladne in temnejše. Predstavljajo moje počutje, preden spijem kavo, torej zaspano in brez energije, pri tem pa se svet zdi osamljen ter nezanimiv. Nato pa me vsak požirek kave prebudi in s tem svet postane toplejši, živahnejši ter bolj barvit. To pa pripelje do najbolj žive barve na vrhu, do rdeče, ki predstavlja polno merico energije, ki jo imam po popiti skodelici kave, saj mi da moč, da grem z ogromno energije v nov dan.

145

Navdih sem črpala z Beneškega bienala, saj smo ga vsako leto s srednjo šolo obiskali, prav tako pa smo s sošolkami vsako leto na Arsenalih pile kavo Illy in opazovale tamkajšnje morje in okolico.

146

Navdih sem črpala z Beneškega bienala, saj smo ga vsako leto s srednjo šolo obiskali, prav tako pa smo s sošolkami vsako leto na Arsenalih pile kavo Illy in opazovale tamkajšnje morje in okolico.

151

Pri oblikovanju vzorcev sem izhajala iz tega, kaj meni pomeni kava. Energijo, druženje, sprostitev, stalnico v življenju. Moji vzorci so geometrijski in s svojimi strogimi linijami predstavljajo prizemljitev in red, hkrati pa izhajajo iz mandal, ki človeka sprostijo in umirijo. In tudi barvna paleta je izbrana v ta namen. Moj cilj je, da tako kot kava, tudi vzorec v človeku aktivira pozitivne občutke in čustva, ter tako skupaj predstavljata popolno kombinacijo.

153

Pri oblikovanju vzorcev sem izhajala iz tega, kaj meni pomeni kava. Energijo, druženje, sprostitev, stalnico v življenju. Moji vzorci so geometrijski in s svojimi strogimi linijami predstavljajo prizemljitev in red, hkrati pa izhajajo iz mandal, ki človeka sprostijo in umirijo. In tudi barvna paleta je izbrana v ta namen. Moj cilj je, da tako kot kava, tudi vzorec v človeku aktivira pozitivne občutke in čustva, ter tako skupaj predstavljata popolno kombinacijo.

155

Pri oblikovanju vzorcev sem izhajala iz tega, kaj meni pomeni kava. Energijo, druženje, sprostitev, stalnico v življenju. Moji vzorci so geometrijski in s svojimi strogimi linijami predstavljajo prizemljitev in red, hkrati pa izhajajo iz mandal, ki človeka sprostijo in umirijo. In tudi barvna paleta je izbrana v ta namen. Moj cilj je, da tako kot kava, tudi vzorec v človeku aktivira pozitivne občutke in čustva, ter tako skupaj predstavljata popolno kombinacijo.

157

Kava nas spremlja že od malih nog, ko smo prve požirke poskušali pri babicah in dedkih, kjer smo ponavadi imeli še prav posebno skodelico, le za nas. Skodelica predstavlja velik del “obreda” pitja kave in različne skodelice, ki so nas spremljale skozi življenje, v različnih trenutkih in situacijah nam pogosto ostanejo v spominu .S svojim vzorcem sem želela prikazati potek posameznikovega življenja v povezavi s pitjem kave in različnimi skodelicami, ki so velikokrat naši dragoceni predmeti, pa čeprav le za določen čas, dokler se ne razbijejo.

158

Tako posebna je, da si je želijo vsi. S prispodobo naključne stvari, v tem primeru z, iz illy šalčke rastočim kaktusom, želim prikazati posebnost in drugačnost kave, da si jo bo zaželelo še več ljudi. Poleg tega pa ponazarja večnamensko uporabo illy pločevinke, saj kar se mene tiče, bi lahko konec koncev vanjo posadila tudi sam kaktus.

159

Ideja izhaja iz pomembnosti same skodelice, kot predmeta, pri “obredu” pitja kave. Illy je s svojo posebno oblikovano skodelico izjemno prepoznaven, saj se nam ob omembi besede illy, taka skodelica kar sama naslika v mislih. Prav zato se mi je zdelo pomembno izpostaviti to skodelico že na embalaži kave.

161

Za natečaj sem pripravila 3 rešitve, za katere sem dobila navdih ob pitju kave.
Prvi izdelek ima naslov Caffè Espresso. Trikotniki predstavljajo energijo, ki mi jo da kava. Vključila sem jih tudi v rozeto, ki deluje veličastno, saj predstavlja espresso – osnova za vse vrste kavnih napitkov (narisala sem jo ročno, skenirala in vključila v vektorsko grafiko).

162

Za natečaj sem pripravila 3 rešitve, za katere sem dobila navdih ob pitju kave. Drugi izdelek ima naslov Cappuccino, ki je lahkotnejši napitek in zato sem uporabila barvne krede in okrogle oblike, ki predstavljajo peno.

163

Za natečaj sem pripravila 3 rešitve, za katere sem dobila navdih ob pitju kave. Tretji izdelek pa se imenuje Caffè Corretto. Tehnika slikanja je oljni pastel, to so živahne in močne barve, kot je napitek, ki te hitro “privzdigne”. Rjavi toni predstavljajo kavo, pisani pa t.i. grappo.

165

Poudarek je na živih barvah in prav zaradi tega vzorec izžareva energijo.

166

Upodobljen je Francesco Illy. V obrazu ima vzorec, ki je narejen iz letnice 1933 (ustanovitev Illy), v ozadju pa je ponavljajoč vzorec z besedo ILLY.

167

Navdih za vzorec so bile pisane indijske barve in oblike, ki sem jih oblikovala v sodoben vzorec.

172

Urni mehanizem predstavlja čas, ki si ga lahko vsak vzame za kavo, kljub dan-današnji vse večji stiski s časom in natrpanemu urniku.

174

Rešitev je nastala iz različnih skic, ki sem jih začela ustvarjati že nekaj let nazaj. Od začetka je njihovo risanje služilo predvsem pomirjanju in odmiku od računalnika, za uporabo na ovalni obliki pa so se mi zdele zanimive saj lahko ustvarijo neskončen, krožen prostor z nizanjem v dolžino in s svojo domišljijsko podobo spomnijo na izven zemeljsko okolje.

175

Rešitev je nastala z nekakšnim ponavljanjem krožnih oblik s čimer sem želela ustvariti iluzijo volumna in s tem tudi globino samega prostora v katerem se oblika pojavlja.

176

Rešitev je nastala s ponavljanjem krožnih oblik in nato prekrivanja dveh slik ustvarjene oblike in uporabo transparence, pri čemer je nastala zanimiva mreža, ki nekako vabi in odbija hkrati, njena oblika je razumljiva hkrati pa se v njej hitro izgubimo, deluje ploskovno ter globinsko ob enem, ob postavitvi na ovalno obliko pa pridobi na volumnu on oko privabi k raziskovanju oblike.

177

Ilustracija mi je zelo pri srcu in prav zato sem se odločil, da mojo rešitev predstavim prav v tej obliki. Sam sem ljubitelj dobre kave in med tem ko nekateri pijejo kavo za poživitev, meni kava predstavlja dogodek, ko si vzamem čas zase, se umirim, zbistrim misli in popijem skodelico kave. Prav zato je naslov in sama ilustracija prikaz brezskrbnosti in umirjenosti. Naslov ilustracije: Kava, udobno otopel. Ilustracija prikazuje astronavta, ki lebdi v vesolju miren in brez strahu, udobno otopel, saj ve, da ga po vrnitvi domov čaka dobro pripravljena skodelica Illy kave. Prav tako se kava v skodelici razliva v vesolje in tako prikazuje občutek lahkobe arome ter sam občutek breztežnosti ob prvem požirku. Cev za dovajanje kisika se preoblikuje v obliko srca, ki nakazuje na ljubeč pristop do kave, prikaz umirjenega jutranjega rituala, ki Nas dodatno spodbudi na pričetek novega dne.

178

Moje rešitve se bazirajo na izbor kave vsakega posameznika. Skozi ilustracije obraza je predstavljen ravno ta posameznik, ki se odloča za barvo in obenem okus svoje kave.

179

Moje rešitve se bazirajo na izbor kave vsakega posameznika. Skozi ilustracije obraza je predstavljen ravno ta posameznik, ki se odloča za barvo in obenem okus svoje kave.

186

Moj pristop k umetnosti je pogosto minimalističen, “čist”, kar se lahko opazi tudi v moji rešitvi. Zelo nerada dajem svojim delom naslov, saj se mi zdi, da mora delo govoriti samo zase, interpretacija pa se zgodi v glavi opazovalca. Tako dobi mnogo ljudi mnogo idej o tem delu, ne le ene, ki jo umetnik gledalcu poda na pladnju. A če moram opisati idejo za tem delom, bi rekla, da sem imela v mislih združevanje ljudi ob kavi. Razmišljala sem, koliko različnih kultur pije kavo po celem svetu – kava je nekaj, kar združuje svet. Lika na sliki sta po barvni shemi popolna nasprotja (barve so invertirane), npr. tudi eden ima skodrane in eden ravne lase; a sta vseeno povezana – združuje ju kava.

187

188

189

193

Z mojim delom sem želela kavo približati mlajšim generacijam, še posebej študentom, ki v svojem prostem času raje posežejo po drugih pijačah. Uporabila sem žive barve, ki delujejo mladostno in motiv znane pivske igre.

194

Ideja se mi je oblikovala ob misli na kavo, ki me poživi in mi uravna tlak in utrip srca v pravilni ritem, ter kako je vsako jutro z ljubeznijo spijem. Sem modna oblikovalka ki živi in dela v Sloveniji. Vedno iščem lepoto v minimalizmu. Na moje delo in delovno etiko je globoko uplivala pop kultura in zgodovina mode. Moja kreativnost in super moč se zacneta z vroco skodelico kave.

195

The technique used in this illustration may seem primitive and obsolete at first sight, but there’s a reason behind the irregular, raw lines overlapping each other and the way of drawing men as an intersection of sticks: it’s a recreation of primitive drawings which were used to “take note” of a certain event or story , where the change in space represents a change in time as well. What I tried with this illustration is describe the history of coffee. In the upper left we see a goat eating coffee beans: legend says men found out about coffee thanks to a goat that couldn’t fall asleep like the others at night, so they followed her during the day in order to find the wonderful plant. What follows the discovery of coffee is how men started producing it, shipping it and created a whole industry behind it, with aromatic coffee beans falling into illy coffe jars in the bottom right.

196

There’s not too much to think about: it’s a bunch of floating beans on a yellow surface. The beans seem very wrinkly and rough, although if we look at their shadow they’re completely smooth. That is completely fine with coffee: it’s not the beans we love, it’s what we make out of them. Why the yellow background? It’s warm, alive and unusual!

197

Naredila sem uro iz več različnih vrst kav ter z napisom “It’s coffee time!” (Čas je za kavo!) Dobila sem idejo po tem, da za kavo je vedno pravi čas, kadar koli in kjer koli. V ozadju je nežna vijuga, ki spominja na dim vroče kave. Poleg tega pa spominja tudi na razmazano tablo od krede ter se povezuje s fontom, ki sem ga izbrala za napis.

198

199

200

201

Kot navdih sem se pri svoji rešitvi za oblikovanje embalaže illy kave oprla na slovensko narodno ornamentiko. Slovenski narodni ornament se je tekom zgodovine razvijal izpopolnjeval in preoblikoval in ga lahko zasledimo na različnih materialih v različnih oblikah. Med njimi mogoče najbolj izstopa uporaba v vezenju, kjer se je le ta najbolj razvil (Hudales, 2015). Pri svoji rešitvi sem uporabila naturalistično tipologijo, glavni motiv predstavlja nagelj v dveh rešitvah, pojavlja pa se tudi v osrednjem vzorcu. Za motive je značilno prehajanje proste in deloma naturalistične stilizacije. Pri izbiri barv sem se odločila za uporabo ene prevladujoče barve osnovne rdeče (0C 100M 100Y 0K), ki je barva, ki se nahaja v illy znaku, motivi pa so brez potiska in izstopajo na srebrnem ozadju. Poudarka motive torej ne daje barva temveč širina linij, ki ima pri osrednjem vzorcu dodaten namen. Odebeljene in stanjšane linije pri vzorcu predstavljajo različne širine t.i. risa; debeli ris in tanki ali idrijski ris, ki sta značilna pri uporabi za vezenje idrijskih čipk.

202

Kot navdih sem se pri svoji rešitvi za oblikovanje embalaže illy kave oprla na slovensko narodno ornamentiko. Slovenski narodni ornament se je tekom zgodovine razvijal izpopolnjeval in preoblikoval in ga lahko zasledimo na različnih materialih v različnih oblikah. Med njimi mogoče najbolj izstopa uporaba v vezenju, kjer se je le ta najbolj razvil (Hudales, 2015). Pri svoji rešitvi sem uporabila naturalistično tipologijo, glavni motiv predstavlja nagelj v dveh rešitvah, pojavlja pa se tudi v osrednjem vzorcu. Za motive je značilno prehajanje proste in deloma naturalistične stilizacije. Pri izbiri barv sem se odločila za uporabo ene prevladujoče barve osnovne rdeče (0C 100M 100Y 0K), ki je barva, ki se nahaja v illy znaku, motivi pa so brez potiska in izstopajo na srebrnem ozadju. Poudarka motive torej ne daje barva temveč širina linij, ki ima pri osrednjem vzorcu dodaten namen. Odebeljene in stanjšane linije pri vzorcu predstavljajo različne širine t.i. risa; debeli ris in tanki ali idrijski ris, ki sta značilna pri uporabi za vezenje idrijskih čipk.

203

Prilažem dizajn za omot “illy” kafe pod nazivom “Devojka sa kafom”. Na omotu veselih boja, kroz koje se provlače crvena i bela kao akcenat, je ilustrovana devojka koja sprema svoju rutinsku dnevnu kafu. Oblici u pozadini kao i šara devojčinog dzempera inspirisani su zrnom kafe.

204

Prilažem dizajn za omot “illy” kafe pod nazivom “Devojka sa kafom”. Na omotu koji je u paleti boja kafe, kroz koje se provlače crvena i bela kao akcenat, je ilustrovana devojka koja sprema svoju rutinsku dnevnu kafu. Oblici u pozadini kao i šara devojčinog džempera inspirisani su zrnom kafe.

207

3D Render kovinske ograje, osvetljen s vijolično in modro svetlobo na transparentnem ozadju.

208

V grafiki sem želela prikazati obraze ljudi, katere je okus kave poživel in jim odel barve. Obrazi simbolizirajo ljudi, ki za prebujanje potrebujejo kavo, ki jih prebudi in osveži. Barve pa so izbrane mladostne in živahne prav take, kot je počutje po prvem požirku kave illy.

210

Raznolikost in harmoničnost dopolnjevanja umetnosti in narave je moj neizčrpen vir navdiha. Inspiracijo sem črpala iz topografskih zemljevidov, ki z enostavnimi linijami nakazujejo na razgibanost površine. Igra svetlobe in senc ter zabrisanih linij poudarja fluidnost, ki jo izražam.

211

Ko pridem k sestri na kavo me vedno nasmejijo dogodivšine in neumnosti, ki jih ušpičijo njeni ljubljenčki.

214

Prilažem dizajn za omot “illy” kafe pod nazivom “Sastavi se”. Inspiracija za ovu ilustraciju/kolaž je skulptura Venere, grčka boginja ljubavi i lepote, čiji su pojedini delovi tela izgubljeni. Tekst “Have a cup of coffee, get yourself together” na šaljiv način poručuje da ako se osećate kao da ste “polomljeni”, “izgubljeni”, popijte illy kafu i ona će vas “sastaviti”.

216

Že več let ustvarjam z abstraktno umetnostjo. Z njo lahko na najlažji način povem kaj čutim, predstavim, kar z besedami ne morem. Ta design za pločevinko sem oblikovala ob skodelici kave, saj sem želela predstaviti občutke ob pitju, ki jih sama doživljam. Valovanje, prepletanje in zlivanje okusa, ter arome, je bil navdih za to moje delo.
Prikaz na pločevinki (PDF)

228

Zrna kave so sestavljena iz besedne zveze oz. slogana Live Happilly. Sivo ozadje prikazuje prazno pločevinko (je transparentno).

230

Srca so sestavljena iz besedne zveze oz. slogana Live Happilly in prikazujejo pospešeno bitje srca oz. »goreče« srce ob pitju kave. Sivo ozadje prikazuje prazno pločevinko (je transparentno).

232

Predlog za poslikavo pločevinke prikazuje slovenski prt, na katerega postavimo skodelice kave po kosilu.
Sivo ozadje prikazuje prazno pločevinko (je transparentno).

234

Izbrana rešitev predstavlja črtno risbo poslikave s kavo v skodelici.

236

Prijavljam se z rešitvijo, ki je nadgrajena in dodelana verzija osnovnega vzorca, ki je nastal v sklopu moje letošnje nagrajene kolekcije, predstavljene v aprilu na Ljubljanskem tednu mode in kasneje razstavljene v veleblagovnici Nama. Predstavljam tri verzije grafike, ki se mi zdi popolna za poslikavo pločevinke illy – energetična in razigrana! Pri svojem delu se v dnevu večkrat poslužim skodelice kave, sploh ko mi primanjkuje energije in taka pločevinka, bi mi prinesla še dodaten val energije in inspiracije in upam, da ne samo meni, ampak tudi drugim :)

238

Prijavljam se z rešitvijo, ki je nadgrajena in dodelana verzija osnovnega vzorca, ki je nastal v sklopu moje letošnje nagrajene kolekcije, predstavljene v aprilu na Ljubljanskem tednu mode in kasneje razstavljene v veleblagovnici Nama. Predstavljam tri verzije grafike, ki se mi zdi popolna za poslikavo pločevinke illy – energetična in razigrana! Pri svojem delu se v dnevu večkrat poslužim skodelice kave, sploh ko mi primanjkuje energije in taka pločevinka, bi mi prinesla še dodaten val energije in inspiracije in upam, da ne samo meni, ampak tudi drugim :)

239

Prijavljam se z rešitvijo, ki je nadgrajena in dodelana verzija osnovnega vzorca, ki je nastal v sklopu moje letošnje nagrajene kolekcije, predstavljene v aprilu na Ljubljanskem tednu mode in kasneje razstavljene v veleblagovnici Nama. Predstavljam tri verzije grafike, ki se mi zdi popolna za poslikavo pločevinke illy – energetična in razigrana! Pri svojem delu se v dnevu večkrat poslužim skodelice kave, sploh ko mi primanjkuje energije in taka pločevinka, bi mi prinesla še dodaten val energije in inspiracije in upam, da ne samo meni, ampak tudi drugim :)

241

Pri ustvarjanju kompozicije sem razmišljal o preprosti, a prefinjeni aromi Illy kave. Sočasno sem z obliko dveh piramid skušal ponazoriti peščeno uro, ki simbolizira čas, ki teče, ta je za vsakega posameznika omejen. Zato je bistveno, v čigavi družbi ga preživimo. Stičišče piramid hkrati predstavlja združevanje drugačnih, kar je po mojem mnenju dandanes zelo aktualno. Vedno znova se mi namreč pripeti, da se s starim znancem ali nekom, ki sem ga na novo spoznal, ravno ob skodelici dobre kave najlažje zbližam.

242

Moja rešitev grafike za illy pločevinko se imenuje DARK. Grafika na prvi pogled deluje minimalistično. Uporabila sem temno (črno) barvo, ki simbolizira pravo črno kavo. Linije simbolizirajo njeno tekočnost, kot tudi dvig energije, pasica krogcev pa predstavlja njeno mehkejšo in prijetnejšo plat – sprostitev ob kavi.

245

Ilustracijo sem oblikovala v programu Adobe Illustrator in je zelo mladostniška, barvita in igriva. Poigravala sem se z različnimi barvami, teksturami, ter kompozicijo.

246

Vonj sveže mletih zrn kave in glasno šumenje mlina me vedno spomneta na dom. Hiša v kateri sem odraščala se nahjaa tik nad kavarno in ti zvoki in vonjave so me vedno prebujali v jutro. Od tod izvira navdih za mojo rešitev. Vonj kave, ki napolne prostor ponazarjajo krivulje v ozadju. Cvet potonike simbolizira več stvari; milino, spokojnost, lepoto, krhkost. Predvsem pa je to cvetlica z izrazitim vonjem, tako kot kava.

248

Zakaj bi bil odtis, ki nam ostane na mizi, prtu, listu papirja, ko se malo kave polije, nekaj slabega. Iz njega lahko nastane nekaj lepega. Prav tako kot nam sam plod kavovca, ne prinese občutkov sreče, ko pa je predelan pa nam prinese ravno ta čudoviti občutek. Izdelala sem rešitev, ki vsebuje 9 polnih krogov, ki predstavljajo devet stebrov illy ter dodala 10 krog , ki pa zaključuje set z uporabnikovimi občutki.

250

Po navdihu dela Nevidna mesta italijanskega pisatelja Itala Calvina, v katerem za eno od svojih mest trdi: “It is pointless trying to decide whether Zenobia is to be classified among happy cities or among the unhappy. It makes no sense to divide cities into these two species, but rather into another two: those that through the years and the changes continue to give their form to desires, and those in which desires either erase the city or are erased by it.”

251

Predlog za poslikavo pločevinke prikazuje tri generacije ljudi, ki radi pijejo illy kavo. Vsak lik (trikotnik, pravokotnik, krog) predstavlja svojo generacijo (mladi, odrasli, starejši).Ozadje je transparentno.

253

Predlog za poslikavo pločevinke prikazuje ribice, ki plavajo naprej v isto smer. To predstavlja ljudi, ki prav tako še naprej radi pijejo illy kavo.

255

Rešitev embalaze predstavlja skodelico kave kot osrednji del nekega življenjskega prostora, poleg okna (na desni strani), skozi katerega sonce, in omare na levi.

260

S prvotno ročno narisano grafiko sem želela prikazati harmonično povezavo med umetnostjo in naravo.

261

Sem ogromna ljubiteljica kave, saj si brez nje ne morem predstavljati dneva. Odločila sem se, da v natečaju sodelujem s tremi različnimi rešitvami za pločevinko illy ter z njimi prikažem blagodejnost kave in hkrati tudi svoje doživljanje ob prvem jutranjem požirku svoje skodelice kave. Oblikovanje sem začela z zbiranjem idej oz. asociacij na kavo. Pomislila sem torej najprej na razne elemente, kot so skodelica, zrno kave, latte art, ipd. Ker pa so ti elementi preveč klasični ali konvencionalni, sem se odločila, da zadevo popeljem na bolj abstraktni nivo. Hotela sem s svojimi dizajni pričarati občutek, ki ga imamo ob pitju kave ter hkrati ohraniti simbolizem, ki le-to predstavlja.
V dizajn sem vključila ogromno detaljev v povezavi s kavo, vendar so postavljeni v takšno kompozicijo, da na prvi pogled mislimo, da gre zgolj za veliko vzorcev, ki se med seboj prepletajo. V trenutku, ko se bolje osredotočimo na dizajn, pa nas oko pelje od vzorca do vzorca in v nas ustvari mir in harmonijo tako kot prvi jutranji požirek kave. Na spodnji in zgornji strani so čez celotno širino formata postavljene večje in manjše spiralne oblike, ki predstavljajo občutek mešanja. V sredini so nekoliko neenakomerno postavljene skodelice v tlorisu. Niti ena izmed njih ni postavljena pod enakim kotom, s čimer je podrta simetrija in monotonost. Znotraj oblik skodelic se nahajajo krožne oblike z različnimi presledki med črtami in ustvarjajo optični učinek. Če se torej osredotočimo na eno od skodelic, se nam rahlo zdi, da se linije znotraj nje premikajo ali vrtijo, kar ponazarja učinek mešanja. Oblike ognjev oziroma pare so postavljene okrog skodelic in simbolizirajo gorkost samega napitka, lahko pa opazimo da so okrog raztrešena tudi zrnca kave v dveh različnih barvah (zrna pred in po praženju). Celotna kompozicija je linearna in ogromno vzorcev ustvarja občutek miru, a hkrati vsebuje veliko energije.

263

Preprost dizajn, ki se prilega očem, tako kot se človeku prileže skodelica kave.

264

Sem ogromna ljubiteljica kave, saj si brez nje ne morem predstavljati dneva. Odločila sem se, da v natečaju sodelujem s tremi različnimi rešitvami za pločevinko illy ter z njimi prikažem blagodejnost kave in hkrati tudi svoje doživljanje ob jutranjem prvem požirku svoje skodelice kave. Oblikovanje sem začela z zbiranjem idej oz. asociacij na kavo. Pomislila sem torej najprej na razne elemente, kot so skodelica, zrno kave, latte art, ipd. Ker pa so ti elementi preveč klasični ali konvencionalni, sem se odločila, da zadevo popeljem na bolj abstraktni nivo. Hotela sem s svojimi dizajni pričarati občutek, ki ga imamo ob pitju kave ter hkrati ohraniti simbolizem, ki le-to predstavlja. Rešitev je preprosta a hkrati abstraktna. Ravno tako vsebuje ogromno vzorcev, ki pa so si med seboj precej podobni. V tej rešitvi sem uporabila zgolj štiri različne barve, katere predstavljajo pripravo in pitje kave. Modra torej predstavlja vodo, temno rjava – pražena kavna zrna ali mleto kavo; svetlo rjava – pripravljen kavni napitek, beige pa kot barva penice na vrhu samega napitka. S to rešitvijo je ustvarjen občutek prepletenosti, ki se povezuje v celoto. Torej je predstavljen red v neredu, kar lahko povežemo s trenutkom pred in po požirku kave. Same oblike pa lahko spominjajo tudi na kapljice.

268

Sem ogromna ljubiteljica kave, saj si brez nje ne morem predstavljati dneva. Odločila sem se, da v natečaju sodelujem s tremi različnimi rešitvami za pločevinko Illy ter z njimi prikažem blagodejnost kave in hkrati tudi svoje doživljanje ob jutranjem prvem požirku svoje skodelice kave. Oblikovanje sem začela z zbiranjem idej oz. asociacij na kavo. Pomislila sem torej najprej na razne elemente, kot so skodelica, zrno kave, latte art, ipd. Ker pa so ti elementi preveč klasični ali konvencionalni, sem se odločila, da zadevo popeljem na bolj abstraktni nivo. Hotela sem s svojimi dizajni pričarati občutek, ki ga imamo ob pitju kave ter hkrati ohraniti simbolizem, ki le-to predstavlja. Rešitev je v celoti sestavljena iz samih linij. Nekatere izmed njih so krožnih oblik, druge pa izhajajo iz centra v obliki zvezdic. Razlika med njimi pa je samo v različnih dolžinah črt in praznih prostorov med njimi. Ravno zaradi teh razlik, pa je tudi v tem primeru ustvarjen optični učinek premikanja oziroma kroženja. Lahko rečemo, da prikazuje mešanje kave; celoten dizajn pa ustvarja evforičen, blagodejni ter umirjen svet – takšen, ki ga doživimo v trenutku ko spijemo kavo in se vse sestavi v celoto ter se vse med seboj dopolnjuje.

272

Dizajn predstavlja moderno različico egipčanske poslikave vaz, kjer je vzorec zgrajen iz portretov sodobne Kleopatre.

274

Črtna risba predstavlja ilustracijo s kavo.

275

Rešitev predstavlja povezovanje vseh kontinentov s pridobivanjem, predelavo in pitjem kave.

276

Svojo rešitev sem si poskusila zamisliti znotraj okvirov preprostosti kombinacije različnih sivo-modrih linij in njihovega prepletanja, ki tvorijo na videz enostaven vzorec. Modro sem izbrala, ker sem želela upoštevati dejstvo da bo ovitek oz. folija embalaže z vsemi podatki o izdelku vsebovala rdečo barvo. Tako bi se na pločevinki ustvaril toplo-hladen kontrast, zaradi česar bi tako informacije na ovitku, kot tudi vzorec na sami pločevinki prišli bolj do izraza.

277

Poznan videz tipkovnice sem rahlo spremenil, da tematsko ustreza. Idejo za ta design sem dobil ker je na moji mizi edini objekt ki ni povezan z računalnikom prazna pločevinka illy kave v kateri imam svinčnike, grafika tako deluje kot humorna kamuflaža, in omogoča da se pločevinka zlije z moderno delovno mizo.

279

Dizajn predstavlja jutranji občutek in odnos ljudi pred prvo skodelico kave – tako imenovano jutranjo nergavost.

281

Astronavt in skodelica
Dom je toplina, dom je objem, dom je vonj po kavi.
Nosi ga s sabo, daleč, daleč stran…
Ko se vrneš, tako kot vedno, bil bo kjer si ga pustil.
Tam.
Rešitev, ki je po stilu groba skica, prikazuje astronavta ki uživa v skodelici kave, medtem ko potuje po vesolju. Odločitev za pristop, ki je po sebi preprost in nebarven, je struktura embalaže illyjeve kavne pločevinke. Z svojo srebrnino in obliko, spominja na vesoljsko plovilo, ali na predmet, ki ni del tega sveta. Navdih za tem, da ima astronavt v roki skodelico kave, pa izhaja iz nečesa kar je moja stara mama vedno ponavljala; “Dom je tam, kjer je dobra kava”. Čista resnica.

286

Dizajn predstavlja mnoga čustva, ki navdajajo človeka skozi dan, od veselja do strahu in jeze. Prikazana je zmešnjava, ki nastane, ko je teh čustev preveč.

289

Uporabila sem gradient, ki sem ga popestrila z črtami ter krogi.

290

Bora je dekle iz Trsta, je hči iz slavne družine Burja, ob vsakemu plesu je opažena in je glavna tema pogovorov tega dneva, njen pojav vpliva na počutje prebivalcev. Odločila sem se, da bo ona moj glavni motiv saj ”čisti” um prebivalcev. Na grafiki je prikazano morje, ki skupaj z Boro se igra, njuna prisotnost je najbolj opazna na Piazza d’Unita, najbolj prepoznavno stavbo tega trga sem tudi stilizirano prikazala na grafiki.

291

Izdelala sem minimalističen design z črnim ozadjem ter barvnimi črtami.

293

Design sem naredila iz roza in modrih kvadratov ter krogov.

299

300

302

303

305

Zame obred pitja jutranje kave predstavlja začetek lepega in novega. Vsem pivcem kave želim, da se vsako jutro s skodelico v roki počutijo, kot da na novo odkrivajo cvetoč vrt, poln upanja in veselja.

307

Zame obred pitja jutranje kave predstavlja začetek lepega in novega. Vsem pivcem kave želim, da se vsako jutro s skodelico v roki počutijo, kot da na novo odkrivajo cvetoč vrt, poln upanja in veselja.

308

S tem projektom sem želela izraziti mojo ljubezen do tekstila, abstraktne umetnosti in igranja z barvami. Zato sem se odločila skenirati eno izmed svojih tkanin, ki sem jo stkala in ta vzorec uporabila za ozadje. Nato sem čez vzorec slikala z različnimi barvami in vzorci, da sem pridobila dinamičen print s teksturo.

309

S tem projektom sem želela izraziti mojo ljubezen do tekstila, abstraktne umetnosti in igranja z barvami. Zato sem se odločila skenirati eno izmed svojih tkanin, ki sem jo stkala in ta vzorec uporabila za ozadje. Nato sem čez vzorec slikala z različnimi barvami in vzorci, da sem pridobila dinamičen print s teksturo.

310

S tem projektom sem želela izraziti mojo ljubezen do tekstila, abstraktne umetnosti in igranja z barvami. Zato sem se odločila skenirati eno izmed svojih tkanin, ki sem jo stkala in ta vzorec uporabila za ozadje. Nato sem čez vzorec slikala z različnimi barvami in vzorci, da sem pridobila dinamičen print s teksturo.

313

Jungle Twist vzorec vabi k odkrivanju vsebine pločevinke in raziskovanju kavnih arom in okusov.

315 A

Kar se tiče modnega dizajna, so moje raziskave v glavnem usmerjene na obliko, od začetka majhnih premikov kroja, do popolne deformacije človeške figure. Navdih najdem v različnih navadnih in nenavadnih oblikah v naravi. Z razbijanjem njihovih delov in ponovnim sestavljanjem le teh, gradim nove najpogostejše organske oblike. O ‘Oblikuj pločevinko illy’ projektu: Coffeeize the world- je v osnovi navdahnjen z besedami mojega dobrega prijatelja ´Daj mi dovolj kave (in cigaret) in spremenil bom svet´, katere je verjetno povzel iz Terry Pratchettovega ´Given enough coffe I could rule the world.´ z več ali manj ambicij, sami ocenite. Iz tega konteksta, oblike zrna kave, postavljene preko zemljevida sveta s svojo paleto barv, predstavljajo spekter različnih okusov, naravno toniranih ali prilagojenih človeku z namenom olepšanja trenutka, vsakdana, leta, življenja, okolja ter nasploh celotnega sveta in širše.

315 B

Kar se tiče modnega dizajna, so moje raziskave v glavnem usmerjene na obliko, od začetka majhnih premikov kroja, do popolne deformacije človeške figure. Navdih najdem v različnih navadnih in nenavadnih oblikah v naravi. Z razbijanjem njihovih delov in ponovnim sestavljanjem le teh, gradim nove najpogostejše organske oblike. O ‘Oblikuj pločevinko illy’ projektu: Coffeeize the world- je v osnovi navdahnjen z besedami mojega dobrega prijatelja ´Daj mi dovolj kave (in cigaret) in spremenil bom svet´, katere je verjetno povzel iz Terry Pratchettovega ´Given enough coffe I could rule the world.´ z več ali manj ambicij, sami ocenite. Iz tega konteksta, oblike zrna kave, postavljene preko zemljevida sveta s svojo paleto barv, predstavljajo spekter različnih okusov, naravno toniranih ali prilagojenih človeku z namenom olepšanja trenutka, vsakdana, leta, življenja, okolja ter nasploh celotnega sveta in širše.

315 C

Kar se tiče modnega dizajna, so moje raziskave v glavnem usmerjene na obliko, od začetka majhnih premikov kroja, do popolne deformacije človeške figure. Navdih najdem v različnih navadnih in nenavadnih oblikah v naravi. Z razbijanjem njihovih delov in ponovnim sestavljanjem le teh, gradim nove najpogostejše organske oblike. O ‘Oblikuj pločevinko illy’ projektu: Coffeeize the world- je v osnovi navdahnjen z besedami mojega dobrega prijatelja ´Daj mi dovolj kave (in cigaret) in spremenil bom svet´, katere je verjetno povzel iz Terry Pratchettovega ´Given enough coffe I could rule the world.´ z več ali manj ambicij, sami ocenite. Iz tega konteksta, oblike zrna kave, postavljene preko zemljevida sveta s svojo paleto barv, predstavljajo spekter različnih okusov, naravno toniranih ali prilagojenih človeku z namenom olepšanja trenutka, vsakdana, leta, življenja, okolja ter nasploh celotnega sveta in širše.

317

Stara mestna jedra vedno predstavljajo raznolikost, ki kljub vsemu delujejo kot celota. V stavbah dodobra zaznamo tek časa, ki mu še vedno kljubujejo. Rešitev je ilustracija starega mestnega jedra. Hiše so unikatne, detajli pa se konstantno spreminjajo in prav to jim daje čar. Prav tako, kot se spreminja okolica jedra, se konstantno skozi čas spreminja tudi receptura kavne mešanice »illy«, pa vendar kot celota deluje in znova in znova razvaja okušalne brbončice.

319

Vzorec predstavlja cvet rože, ki je multipliciran, povečan in pomanjšan v plasteh. Vzorec je izdelan s pomočjo kombiniranja različnih oblikovalskih programov.

322

Vzorec je kombinacija različnih oblikovalskih programov ter plastenje različnih oblik, ki se med seboj prekrivajo. Osnova vzorca predstavlja scan cveta rože, ki ima v vzorcu ohranjeno samo obliko, tekstura v obliki je računalniško dodana.

325

Vzorec je kombinacija različnih oblikovalskih programov ter plastenje oblik, ki so naseljene znotraj oblike cveta. Te se med seboj prekrivajo in tvorijo zanimivo teksturo. Osnova vzorca predstavlja fotografija rože, ki je računalniško obdelana, tako da je ohranjena samo oblika rastline, tekstura v njej je naknadno ustvarjena.

326 A

Kot rešitve sem naredil tri različne vzorce inspirirane po ideji, da je pločevinka kave lahko uporabna tudi kot okrasitev prostora, da jo kupec hoče uporabiti tudi na druge načine. Pločevinko se lahko uporabi tudi po sami uporabi za nadaljnjo shranjevanje kave, sladkorja ipd., kot lonček za rastline, držalo za svinčnike in druge namene po želji kupca. Prvi vzorec je osnovan kot 3D vzorec škatel, medtem ko sta drugi in tretji vzorec moja lastna stilizirana verzija kavnega cveta.
Prikaz na pločevinki (PDF)

326 B

Kot rešitve sem naredil tri različne vzorce inspirirane po ideji, da je pločevinka kave lahko uporabna tudi kot okrasitev prostora, da jo kupec hoče uporabiti tudi na druge načine. Pločevinko se lahko uporabi tudi po sami uporabi za nadaljnjo shranjevanje kave, sladkorja ipd., kot lonček za rastline, držalo za svinčnike in druge namene po želji kupca. Prvi vzorec je osnovan kot 3D vzorec škatel, medtem ko sta drugi in tretji vzorec moja lastna stilizirana verzija kavnega cveta.
Prikaz na pločevinki (PDF)

326 C

Kot rešitve sem naredil tri različne vzorce inspirirane po ideji, da je pločevinka kave lahko uporabna tudi kot okrasitev prostora, da jo kupec hoče uporabiti tudi na druge načine. Pločevinko se lahko uporabi tudi po sami uporabi za nadaljnjo shranjevanje kave, sladkorja ipd., kot lonček za rastline, držalo za svinčnike in druge namene po želji kupca. Prvi vzorec je osnovan kot 3D vzorec škatel, medtem ko sta drugi in tretji vzorec moja lastna stilizirana verzija kavnega cveta.
Prikaz na pločevinki (PDF)

327

Poslana rešitev se najbolj nagiba na stik z ljudmi. Ob oblikovanju sem takoj pomislila kaj bi ljudje imeli doma na polici. Tako kuža predstavlja neko toplino doma ob jutranji najboljši kavici. Veliko družin ima danes psa in taka pločevinka nam sporoča, kako pomemben del dneva je kava, ki jo spijemo v družbi najljubših. Poželjiv poglej na skodelico kave in toplina oči. Vse kar človek potrebuje.

330

Rešitev je abstraktna ilustracija, ki je sestavljena iz preprostih geometrijskih likov. Celoto in podobe, ki jih tvorijo liki pa si je mogoče predstavljati na veliko različnih načinov.

331 A

Grafična rešitev je abstraktna in prikazuje vroče kave na mizi, v kavarni. Uporabila sem nežne, pastelne barve, ki se povezujejo z nežnostjo kave. Elementi delujejo harmonično in se povezujejo s celoto. Pri oblikovanju sem se osredotočila predvsem na to, da embalaža dobro izgleda, da jo bodo kupci z veseljem imeli na vidnem mestu.

331 B

Druga grafična rešitev je vzorec, ki je sestavljen iz skodelice kave, kavnih zrn, cvetlic in ptice. Cvetlice tudi v tem primeru prikazujejo nežnost, ptica pa svobodo. Skodelica kave in kavna zrna se nahajajo v središču in tako dominirajo. Uporabila sem različne odtenke rjave barve, ki nakazuje barvo kave in modro barvo, ki celoten dizajn poživi. Elementi delujejo harmonično in se povezujejo s celoto. Pri oblikovanju sem se osredotočila predvsem na to, da embalaža dobro izgleda, da jo bodo kupci z veseljem imeli na vidnem mestu.

335

Živimo v družbi ki je vedno bolj zaslepljena z starim motivom ”KRUHA IN IGER”. S svojimi ilustracijami , ki so nekakšne karikature, rada na humoren in prikupen način povem, kaj se dogaja v mojih mislih, ko opazujem današnji svet. Kot ovce sledimo raznim trendom, kupujemo svari ki jih ne potrebujemo, ne dvomimo v informacije in se pustimo manipulirati preko medijev. Živimo v nekem virtualnem svetu, in vedno težje izluščimo stvari , ki nas dejansko osrečujejo. Pozabljamo se izražati, ustvarjati, misliti izven okvirov, deliti svoje ideje in slediti sebi. Kot ustvarjalka vsega čutim kakšno težo odložim, ko nekaj ustvarim. Bodisi sliko, skico, čačko ali pesem. Takrat podelim svojo idejo s svetom, in naredim prostor za novo. Kot evolucija, osvobajanje. Zato sem tudi na ilustracijo skrila napis ”KAVE IN UMETNOSTI” , ki je parodija na prvoten izrek. Kava ki poživlja, daje energijo in umetnost, ki to energijo usmeri v izražanje in odkrivanje sebe in sveta. Ob kavi se večkrat zgodi da se mi utrne ideje ali rešitev, tako kot se je to zgodilo Ivanu Cankarju. Skodelica kave lahko vzbudi globoka čustva ali pa služi kot inspiracija, kot pri Ivani Kobilici, ki je naslikala Kofetarco. V ilustraciji sta kot ikone upodobljena dva motiva iz slovenske zgodovine, ki ju lahko zelo očitno povežemo s samo kavo. Z to ilustracijo želim vzpodbuditi ustvarjalnost v ljudeh, da mogoče namesto reklam na televiziji raje pogledajo dobro predstavo, razstavo ali pa spijejo skodelico kave v odlični družbi.

339

Design embalaže temelji na občutku, ki ga veliko izmed nas občuti v ponedeljkovem jutru. Uporabljena je lastna ilustracija plavalca.

341

Design embalaže temelji na podobi kakavovca. Uporabil sem lastno ilustracijo, katera poenostavi kompleksnost rastline. Ilustrirana podoba pa je na koncu bila prilagojena obliki črke K.

343

Uporaba gradienta, maske in sence ter bitne slike zrna.

345

Uporaba gradienta, maske in sence ter bitna slika zrn v skulpturi ženske.

347

Navezuje pa se na vsakdanje črno belo življenje. Ljubljana predstavlja okno, skozi katerega po odlični jutranji kavici vidimo svet v popolnoma drugih barvah. Vse okoli nas zaživi. :)

348

Minimalistična rešitev daje sproščen in rahel retro videz. Namen je uporabnika popeljati v čase, kjer svet še ni bil tako hiter. Seveda pa se ta občutek poda ob jutranji skodelici kave.

354

Sodoben in poln videz daje rešitvi svojevrstno energičnost, ki prebudi čute uporabnika – na podoben način, kot to stori tudi okusen espresso.

357

Grafika predstavlja ljudi ki pijejo kavo, skozi moje oči. Ker sama ne pijem kave, zjutraj nimam posebne rutine. Ker pa sem obkrožena z ljudmi, ki je njihova prva jutranja misel kava, se mi zdi izjemno zabavno, da nekateri ljudje tako rekoč ne funkcionirajo brez jutranjega odmerka kave. Grafika predstavlja kako v menim da ljudje izgledajo in se počutijo pred in po jutranji kavi. V grafiki se vse vrti okoli številke 9, saj je to vodilna številka znamke illy in predstavlja tudi 9 vrst kave Arabica iz katere je izdelana kavna mešanica illy.

358 A

Naslov:Črte
Rešitev je na temo črt in kontrasta med črno/barvno kombinacijo.
Dodatna skica (PDF)

358 B

Naslov:Kaos
Rešitev je zasnovana na geometrijskih likih in zopet simbolizira boj med dobrim in slabim.
Dodatna skica (PDF)

358 C

Naslov:Urbana Illy
Rešitev je nekoliko bolj topla, vesela, energična, abstraktna, sestavljena iz preprostih potez.
Dodatna skica (PDF)

359

I call this design “story from my notebook”. The idea was born when I was writing ideas for what should I do for this competitions and while I was thinking i caught myself drawing something on the margins. Then an idea popped up in my head, I can take my illustrations from all of my notebooks and create a story, a design who will be both interesting and funny and it will describe me the best. Every illustration has its own story, meaning, its own place and time. For the background i choose the red color because it creates a sense of appetite, passion and excitement. In my opinion the final product will look good on the store shelves and lot of people will buy it. Especially the young people because of the urban look.

366

367

368

Hiter tempo mestnega vrveža v betonski džungli je možno preživeti le s počitkom ob kavi. Zaščitne barve glavnega mesta Italije – Rima, ponesejo uporabnika v idilično italijansko kavarno, kjer si lahko nabere novih moči za preostanek dneva. To je tudi zgodba predstavljene rešitve.

369

Pri oblikovanju sem prišla do dveh rešitev, pri obeh me je vodila misel o kavi. Rešitev, ki jo oddajam je občutek. Skodelica kave nas prebudi, nas mehko predrami. Predstavljam si, da če bi lahko, bi ob pitju kave predli kot muce, ki neskončno uživajo ko jih božamo ali krtačimo njihovo mehko dlako.
Prikaz na pločevinki

370

O kavi ne vem dosti, saj je ne pijem. Vendar imam veliko skupnega z izdelavo illy kavne mešanice. V njo je vloženega izjemno veliko truda in leta izkušenj. Kot oblikovalki mi ob teh besedah na misel pride vezenina. Slovenska vezenina s križci. Ta vezenina ne zelo tradicionalna, z večinoma cvetličnim vzorcem. Ker je pri vezenju s križci zelo težko dobiti organsko obliko, je le ta, ko je dosežena, toliko bolj občudovanja vredna. Moj predlog za pločevinko illy tako združuje ponos, trdo delo in izjemen končni produkt, ki je illy kavna mešanica, ali pa vezenina. Na predlogi je predstavljenih simbolnih 9 listov kave Arabica iz katerih nastane kavna mešanica illy. Ta predloga, za vešče roke, lahko nedvomno postane tudi izjemna vezenina.
Prikaz na pločevinki (PDF)

374

Zakaj se ptice selijo? Topli dnevi se bližajo k koncu, tako da bo počasi čas za šale, kape in rokavice. Ptice se znajdejo drugače. Sposobne so preleteti na tisoče kilometrov le za to, da prevedrijo zimo v toplejšem, prijaznejšem podnebju, kjer jih čakajo topla jutra, večja lovišča, in dovolj vode. Torej lahko delo proizvajalcev kave illy brez slabe vesti primerjamo s selitvami ptic. Z mešanjem 9 različnih vrst arabice se trudijo ohranjati doslednost mešanice pločevinke, kakor ptice pogoje bivanja. Pločevinka je oblikovana tako, da posebnost, ki illy loči od ostalih ponudnikov kave, s kratko animacijo ob vrtenju pločevinke, oživi.

375

Idejna zasnova izhaja iz alternativne simplistike. Po namenjeni uporabi bi bil, kot ikonični kos v kuhinji, dnevnem prostoru, pisarni ali kjerkoli si uporabniku zdi primeren.

376

Rešitev, ki jo oddajam, je okus. Kavo iz iste pločevinke si lahko pripravimo na več načinov in že pripravljeni lahko potem dodamo še sladkor ali mleko in tako spet spremenimo okus. Veliko je možnosti, vsak najde svojo pot do priprave najljubše kave.
Prikaz na pločevinki (PDF)

378

Kava skozi razpoke na pločevinki.

383

Odločila sem se za abstraktnejši prikaz svojega doživljanja ostre, a hkrati tople in domače kavne arome, ki spreleti moja čutila vsako jutro, preplavi vsak nevron in me zaostrenega pogleda in dinamičnih misli pripravi na nov dan. Z rdečimi odebeljenimi linijami sem hotela nakazati ostrino kavinega učinka in mehkobo njenega že celo jutro težko pričakovanega okusa. Hkrati menim, da linije zaradi globinskega prikaza spominjajo tudi na omamljajočo dišečo paro, ki se kadi iz vroče, pravkar skuhane kave.

386

3D Render tropskega rastlinja na transparentnem ozadju.

392

Veliko pijem kavo, sama, še večkrat v družbi. Zdi se mi, da nas kava povezuje, zato sem enostavno, vendar nazorno želela prikazati povezovanje, ki nam ga sedenje na kavi omogoča.

400

Kreacija dizajna se je začela z idejo morja kave, v katerem plavajo sladkorne kocke, kasneje pa se je razvila v nekakšno metaforo za pitje kave ter njen (želeni) efekt na posameznika. Ladjica je nastala na podlagi ideje prtička, ki ga ob jutranji kavi dobimo v kavarni. Simbolizira nekakšno kreativno usmerjeno miselnost, ki prtiček s pomočjo misli spremeni v prevozno sredstvo, kavo pa v morje, v horizont, kamor nas lahko čolnič popelje. Tako bi se moral začeti vsak dober dan – z igrivo in pozitivno mislijo ob odlični kavi. Na čolnič lahko gledamo tudi kot na naše misli, ko nas objame vonj kave in nas ponese prihodnosti naproti, sposobne premagati vse težave.

405

Pri dizajnu sem se odločila za nekoliko bolj minimalističen, a hkrati bolj dostopen pristop. Rastrska grafika valovitih črt ustvarja hipnotičen migajoč učinek, ki ga še poudarjajo nežno sijoče barve. Čar dizajna je ravno to, da sam po sebi nima sporočilne vrednosti, ampak s svojo estetsko vrednostjo komplementira izkušnjo kave. S svojim nekoliko iluzornim videzom ji doda še eno dimenzijo in spremeni pločevinko kave v nekaj, kar z užitkom odpremo tako zaradi videza kot zaradi njene vsebine.

407

I call design “The confetti”. Because it looks like it. When you see this design it makes you think of celebration, party, happiness. For sure it will put a smile on the buyers face.

417

Vsak si mora vzeti čas za kavo. Belo ozadje naj bi bilo na pločevinki transparentno.

420

“Dobra kava oblikuje človeka”. Dobra kava oblikuje človeka v dobesednem in prenesenem pomenu.

422

Izometrična ilustracija predstavlja sanjski svet v katerega želimo vsi občasno pobegniti. Vidimo lahko reko, ki spominja na nočno nebo in rumeno ozadje z malimi pikicami, ki predstavljajo teksturo limone. Tako sem želel predstaviti posameznikovo podzavest, saj ta večino svojega časa preživi v nenehnem hitenju in skrbeh; a vsake toliko… lahko svoj pogled umiri na reki sanj, ki ga odpeljejo stran od živahnega in velikokrat napornega življenja.

428

Na sliki je v zasanjanem ozračju prikazana vsesplošna priljubljenost kave, še posebej med deloholiki, kateri jo izkoriščajo kot omamno gorivo. Saj je navsezadnje napitek najuspešnejših. Za kavo sicer velja, da jih ohranja v budnem stanju, vendar jo prav ti specifični osebki častijo v takšni obilnosti, da jih ta napitek obdaja in vodi v novo jutro, polno delovnih ovir.

429 A

Za pločevinko illy sem iskala navdih v dobrem okusu kave. Med pitjem so me misli ponesle v nebo. Ker zelo rada rišem sem svoje misli ilustrirala in prikazala z živimi barvami. V ilustracijah prikazujem popotovanje mojega fantazijskega sveta med okušanjem dobre kave. To so vsekakor oblaki, prelivanje barv in moja podoba (jaz).

429 B

Za pločevinko illy sem iskala navdih v dobrem okusu kave. Med pitjem so me misli ponesle v nebo. Ker zelo rada rišem sem svoje misli ilustrirala in prikazala z živimi barvami. V ilustracijah prikazujem popotovanje mojega fantazijskega sveta med okušanjem dobre kave. To so vsekakor oblaki, prelivanje barv in moja podoba (jaz).

429 C

Za pločevinko illy sem iskala navdih v dobrem okusu kave. Med pitjem so me misli ponesle v nebo. Ker zelo rada rišem sem svoje misli ilustrirala in prikazala z živimi barvami. V ilustracijah prikazujem popotovanje mojega fantazijskega sveta med okušanjem dobre kave. To so vsekakor oblaki, prelivanje barv in moja podoba (jaz).

433

Moja rešitev je predstavljena z izbiro preproste besede kafè. Neposredno, brez ovinkarjenja preide k bistvu in predstavi vsebino v pločevinki. Ker sem Primorka, in tako pravimo kavi pri nas, sem želela izbrati točno ta izraz in ne angleškega (coffee) ali katerega drugega. Napis se preliva in kaplja ter daje vtis kave v tekoči obliki. Z izbiro barv nisem želela ostati znotraj tradicionalnih okvirjev kavnato rjave, vendar sem izdelku želela dodati nekoliko bolj moderen pridih, vseeno pa poudariti nežnost vsebine, ki se skriva v njem.

434

Hodec po vrvi predstavlja ravnovesje okusov v kavi Illy. Ravnovesje je potrebno povsod.

437

Od črne do bele.
Turška, espresso, z mlekom ali bela kava. Vsaka drugačna, a vsaka izjemna.

440

Prebujanje

441

Obožujem pitje kave, sama, če bolj pa v družbi. Zasledila sem, da smo Slovenci kar visoko na lestvici po zaužitju kave, kar me ne čudi, ko pogledam polne lokale ljudmi, ki jo pijejo. Tako sem s svojim izdelkom želela prikazati kako kava povezuje, združuje in prepleta ljudi, ki prihajajo iz različnih krajev in imajo različne življenjske cilje. Hkrati sem želela pokazati kako nam daje kava energijo in “požene kri po žilah” in zbudi možgančke, da lahko še po tako neprespani noči opravljamo od nas zahtevana opravila.

448

Vsak po svoje, na kavo pa skupaj.
Vsak človek je drugačen, kar je v moji grafiki predstavljeno z barvami. Kljub tej drugačnosti pa se vsi radi zberemo ob dobri skodelici kave.

450

451

Navdih sem črpal iz zgodovine mesta Trst, rojstnega kraja Illy in pristanišča, od koder je znamenita kavna mešanica zaplula v svet. Barva ozadja je rdeča, v znameniti Illy rdeči, krožni središčni vzorec na ozadju pa je sestavljen iz ponavljajočih se grbov mesta Trst ter stiliziranih kavnih zrn. Vse ostale barve predstavljajo raznolikost kultur, pestrost ljudstev in različnih držav, ki vsak dan uživajo v Illy kavni mešanici. Predlog vsebuje tudi de-konstrukcijo zgodovinske risbe Trsta in njegovega pristanišča; ta predstavlja geografsko izhodiščno točko znamke Illy, žareče ozadje pa širok doseg do ostalih delov sveta, ki se jih je znamenita mešanica do sedaj dotaknila.

454

Navdih sem črpal iz zgodovine mesta Trst, rojstnega kraja Illy in pristanišča, od koder je znamenita kavna mešanica zaplula v svet. Barva ozadja je rdeča, v znameniti Illy rdeči, krožni središčni vzorec na ozadju pa je sestavljen iz ponavljajočih se grbov mesta Trst ter stiliziranih kavnih zrn. Vse ostale barve predstavljajo raznolikost kultur, pestrost ljudstev in različnih držav, ki vsak dan uživajo v Illy kavni mešanici. Predlog vsebuje tudi elemente s stare risbe mesta Trst, ki predstavlja geografsko izhodiščno točko uspešne kavne mešanice.

455

Navdih sem črpal iz zgodovine mesta Trst, rojstnega kraja Illy in pristanišča, od koder je znamenita kavna mešanica zaplula v svet. Barva ozadja je rdeča, v znameniti Illy rdeči, krožni središčni vzorec na ozadju pa je sestavljen iz ponavljajočih se grbov mesta Trst ter stiliziranih kavnih zrn. Vse ostale barve predstavljajo raznolikost kultur, pestrost ljudstev in različnih držav, ki vsak dan uživajo v Illy kavni mešanici.

456

457

458

459

Grafika predstavlja človeka, ki se želi odmakniti od nekoga/nečesa, trudi se, da bi se lahko oddaljil od tega, kar ga muči. Zato je tudi prikazan v celoti in v kosih, saj ga njegovo mučenje včasih pripelje do tega, da ga kar sesuje v kose, vendar se ne vda, in njegova močna poza kaže na to, da se ne vdaja in pogumno vztraja naprej, proti odrešitvi.

471

Grafika predstavlja cvetove v predalčkih, kot metafora za lepoto, ki je lahko ujeta za zapahi, in še ni prišla na plano, se še skriva, vendar se bo razcvetela, ko bo prišel pravi čas za to. In ko bo prišel njen čas, bo zapolnila vse prostore z žarom, ki ga je samo ona sposobna oddajati.

473

Intertwined… in all disorder a secret order.
Siva barva grafike je mišljena tudi kot transparentna.

474

Podoba skodelice, prikazana v večih odtenkih barve kave.

476

Intertwined… in all chaos there is a cosmos.
Siva barva grafike je mišljena tudi kot transparentna.

477

Minimalizem, zapolnitev prostora z najosnovnejšim likovnim elementom.

484

Igra barv.

487

Kot posvetilo koreninam Illy-a, sem ustvaril 40 raznobarvnih odtisov logotipa iz leta 1934.

489

Rešitev prikazuje moč skodelice kave, ki ti odkrije nove svetove.

493 A

Moja ideja temelji predvsem na vašem poslanstvu ohranjanja arome in se mi zdi, da bi morali to tudi pokazati na embalaži. Oblikoval sem en oblikovni predlog, ki bi se barvno lahko prilagajal glede na svoje sporočilo.

493 B

Moja ideja temelji predvsem na vašem poslanstvu ohranjanja arome in se mi zdi, da bi morali to tudi pokazati na embalaži. Oblikoval sem en oblikovni predlog, ki bi se barvno lahko prilagajal glede na svoje sporočilo.

493 C

Moja ideja temelji predvsem na vašem poslanstvu ohranjanja arome in se mi zdi, da bi morali to tudi pokazati na embalaži. Oblikoval sem en oblikovni predlog, ki bi se barvno lahko prilagajal glede na svoje sporočilo.

494

503

Naredila sem vzorec, za katerega je bil navdih edinstvena oblika illy šalčke. Ozadje, katero je v datoteki belo, naj bi bilo transparentno.

506 A

V najinem oblikovanju sva želeli uporabiti tople barve in narediti nekaj kar je malce zasanjano, abstraktno, a dovolj definirano, da bi človek ob tem pomislil na kavo. Želeli sva prikazati jutro, zaokrožen vonj, ki ga v ustih pusti kava in prebujenost, ko začne delovati.

506 B

V najinem oblikovanju sva želeli uporabiti tople barve in narediti nekaj kar je malce zasanjano, abstraktno, a dovolj definirano, da bi človek ob tem pomislil na kavo. Želeli sva prikazati jutro, zaokrožen vonj, ki ga v ustih pusti kava in prebujenost, ko začne delovati.

506 C

V najinem oblikovanju sva želeli uporabiti tople barve in narediti nekaj kar je malce zasanjano, abstraktno, a dovolj definirano, da bi človek ob tem pomislil na kavo. Želeli sva prikazati jutro, zaokrožen vonj, ki ga v ustih pusti kava in prebujenost, ko začne delovati.

510

Naslov: (V)ZORC. Navdihnil me je spomin na dedka, ki je ob koncu pitja kave vedno oblikoval vzorec iz kavne usedline. Ta spomin me je privedel do “šloganja” – vedeževanja iz kavne usedline. Naredila sem izbor kavnih usedlin, ter jih spremenila v vzorec. Barve, ki sem jih uporabila v vzorcu so kavnih odtenkov. Tako nas ob pogledu na vzorec prevzame topel občutek. Vzorec je postal zelo organski, ter vsak par kavne usedline predstavlja oči, ki nas gledajo. Tako sem z vzorcem pridobila obraten učinek – kavna usedlina gleda nas!
Svoj vzorec sem poimenovala (V)ZORC, saj smo doma vedno rekli kavni usedlini “zorc”. Tako naslov predstavlja igro besede med “vzorcem in zorcem”.

515

Naslov: (V)ZORC. Navdihnil me je spomin na dedka, ki je ob koncu pitja kave vedno oblikoval vzorec iz kavne usedline. Ta spomin me je privedel do “šloganja” – vedeževanja iz kavne usedline. Naredila sem izbor kavnih usedlin, ter jih spremenila v vzorec. Barve, ki sem jih uporabila v vzorcu so kavnih odtenkov. Tako nas ob pogledu na vzorec prevzame topel občutek. Svoj vzorec sem poimenovala (V)ZORC, saj smo doma vedno rekli kavni usedlini “zorc”. Tako naslov predstavlja igro besede med “vzorcem in zorcem”. Oblike kavnih usedlin so postale zelo organske, zato sem jih uredila v mrežo. Med stolpi se nahajajo negativne kopije kavnih usedlin ter celotni vzorec poživijo.

520

Moja illy pločevinka je barvita, na njej pa so tudi deli črnobele avtorske fotografije, ki je bila posneta na mojem “happy place-u”. Za takšno kombinacijo fotografije in barv sem sem odločila, ker barve človeka napolnijo z energijo in mu dajo zagon za vsakdanja opravila, fotografija pa predstavlja tudi nek del mene.

521

Med pitjem kave in gledanjem skozi okno sem iskala navdih. In ga našla. Skodelico kave sem odložila na posteljo in se zagnala v nalogo. Tako je nastala ilustracija pogleda skozi študentsko sobo, na ljubljanski grad.

523

Naslov: (V)ZORC. Navdihnil me je spomin na dedka, ki je ob koncu pitja kave vedno oblikoval vzorec iz kavne usedline. Ta spomin me je privedel do “šloganja” – vedeževanja iz kavne usedline. Naredila sem izbor kavnih usedlin, ter jih spremenila v vzorec. Barve, ki sem jih uporabila v vzorcu so kavnih odtenkov. Tako nas ob pogledu na vzorec prevzame topel občutek. Vzorec predstavlja polito kavo in kavno usedlino, ki je še ostala v skodelici. na sredini se nahaja napis “Coffee Fortune Reading”, ki se skorajda zlije z ozadjem. Tako sem z vzorcem očitno prikazala svojo inspiracijo. Svoj vzorec sem poimenovala (V)ZORC, saj smo doma vedno rekli kavni usedlini “zorc”. Tako naslov predstavlja igro besede med “vzorcem in zorcem”.

524

527

Rešitev z naslovom Marjetica je tekstura rož, ki spominja na pomlad, mladost in igro “ljubi, ne ljubi”, kar nakazuje tudi zadnji cvet, vse druge pa še čakajo v vrsti. Cvetovi so beli, na transparentni podlagi.

528

Popolna harmonija užitka ob kavi.

530

Tradicija je nekakšno uokvirjanje pločevinke s idrijsko čipko. Ker pa gre za vektorsko in ne bitno grafiko, se staro predstavlja kot novo, bolj umetno in moderno. Ozadje je transparentno.

531

Tematiko embalaže predstavljajo letni časi – saj v kavi uživamo ne glede na to, v katerem smo. Elemente sem črpala iz narave ter embalažo naredila v stilu slikanja z akvarelom.

532

Slika pove več kot tisoč besed.

534

Rešitev Zarja je bolj abstraktna. V ozadju je paleta barv sončnega zahoda ali vzhoda, v spodnjem delu pa je skica gorskih vrhov, lahko pa bi bili tudi morski valovi. Gre za zelo oseben in lep trenutek dneva, ki je s skodelico kave lahko še boljši.

537

Izdelala sem abstrakten dizajn z živimi barvami.

538

Igra linij.

540

Kava Illy je drugačna, njeno zrno je skrbno izbrano in pridelano, kar se kaže v grafiki.

544

549